Toon posts:

Ecs k7s5a pro rev 5.0 en DDR geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vandaag ben ik voor een vriend naar Aken geweest om bij de Cash n Carry pc onderdelen te kopen.
De gekochte hardware is:
Ecs k7s5a pro rev 5.0
256 mb ddr pc2100
1300mhz amd duron
40gb maxtor 7200rpm
koeler
atx kast

De gast achter de toonbank bouwde de processor en koeler al in, samen met het geheugen.
Alles mooi en prachtig, thuisgekomen moederbord in de kast gebouwd, alles aangesloten, wat andere hardware er aan vast gehangen en draaien maar.
Andere hardware:
PCI 3d rage II
Cdrom speler uit oude pc.

Dus ging ik Windows XP instaleren
alles loopt mooi totie daadwerkelijk windows in moet en dan zwart beeld en nix meer.
Nou andere 3d kaart agp gf2mx geprobeert, maar nix.
Ook met die geforce erin winxp erop nieuw op, zelvde probleem.
Ook afentoe fouten bij het XP instalatie scherm.
Maar herstart loste dat op.

Ok memtest86 gedraaid en: memory errors.

Dus duw mn eigen (werkende) Corsair XMS erin.
Samen met die (werkende) geforce 2
En een (werkende) Liteon brander als cdrom

Dus in princiepe zou het moeten werken dacht ik zo.
Krijg ik dus bij de XP install al errors met kan zus en zo niet vinden (dll's)

Dus heb ik het bij deze opgegeven,
Ik denk dat het geheugen en moederbord kaduuk zijn en ben van plan zo snel mogelijk naar aken terug te gaan om het te ruilen.

De onderdelen (Corsair, gf2 en liteon) zitten weer terug in hun pc's en werken gewoon.

Ik snap er nix meer van,
Wat ik eigelijk met dit topic wilde bereiken is bevestiging van mijn gedachtes over dat het mobo en geheugen kaduuk zijn.
Of ik hoop dat iemand iets kan bedenken wat ik over het hoofd zie zodat alles aan de gang komt >:)

Verwijderd

misschien beetje flauw, maar heb je al gedacht aan troubles in/met de bios instellingen?

Verwijderd

geeft ie op jouw corsair geheugen ook memtest errors in de k7s5a pro
geeft het gekochte geheugen in jou pc ook memtest errors
geeft jouw corsair geheugen in jouw pc memtest errors.
aan het handeltje te zien hoop ik dat je er niet meer dan 250euro voor hebt betaald.
k7s5a-jes zijn ook erg gevoelig voor voedinkjes...
en je officieel aangeschafte XP speelt ook nog een rol..
as je nu de HDD eens in jouw bak hangt en dan I386 erop kopieert en van daaruit installeerd, geheugen lijkt inderdaad een beetje brak, maar mobootje hoeft niet brak te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het corsair geheugen is goed in beide pc's
gekochte geheugen niet getest in mijn pc maar geeft in beide banken errors.

was 230€ in totaal

voeding is standaart 300wat ding uit die kast, kan mijn enermax er wel eens aanhangen om te testen.

De XP is trouwens goed tenminste heeft altijd gewerkt. (is XP Pro NL)

Het probleem is datie met alles waarvan ik weet dat het goed is (ok processor mobo en voeding niet) ook niet wilde lopen/instaleren, dus denk/dacht ik aan het mobo en geheugen.
Het geheugen lijkt me iig duidelijk kaduuk.
En omdat het niet wilde werken met alle goede hardware, ging ik er automatisch vanuit dat het ook het mobo was.

Zal morgen eens proberen met:
Goed geheugen
Goede lezer
goede grafische kaart
Goede voeding

Kijken wattie dan doet.
Dat instaleren van i386 is iig ook een optie maar met die liteon schrijver heb ik xp altijd geinstalleert en in altijd goed gegaan....

Maar bedankt voor de reacties
Zal morgen verder vericht doen/hier kijken

Verwijderd

mabe een beetje offtopic, maar tot hoever gaat een k7s5a pro rev 5?, gewoon elke palamino XP proc? (tot +/- 2000+)?

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de mensen die het willen weten:

Het probleem was het geheugen :(
Ze hebben schijnbaar een slechte partij binnen gekregen aangezien we terug zijn gegaan en de volgende dimm ook getest werd met errors.

Die k7s5a pro kon blijkbaar niet met mn Corsair overweg, want toen ik normaal ddr geheugen uit een andere pc erin duwde teste dat wel zonder errors en heb ik op die manier de pc geinstalleert :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 18:02:
mabe een beetje offtopic, maar tot hoever gaat een k7s5a pro rev 5?, gewoon elke palamino XP proc? (tot +/- 2000+)?
heb hier nog een non pro rev 1.x liggen die wil tot XP2600+ nog wel draaien als het goed is

Verwijderd

k7s5a pro, XP problems installing , hangs on setup initializing hardware!!!

Solution: in the Bios there is a setting for CPU PnP setup, this one is by default set to 100/100, for DDR ram it should be set to 133/133, then the instalation runs wthout problems.

My setup: k7s5a pro, 512 MB infinion DDR ram, Matrox Dual head 400, AMD XP 2400+,

Bye bye
Peter _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 22:09:
Beste Tweakers,

Vandaag ben ik voor een vriend naar Aken geweest om bij de Cash n Carry pc onderdelen te kopen.
De gekochte hardware is:
Ecs k7s5a pro rev 5.0
256 mb ddr pc2100
1300mhz amd duron
40gb maxtor 7200rpm
koeler
atx kast

De gast achter de toonbank bouwde de processor en koeler al in, samen met het geheugen.
Alles mooi en prachtig, thuisgekomen moederbord in de kast gebouwd, alles aangesloten, wat andere hardware er aan vast gehangen en draaien maar.
Andere hardware:
PCI 3d rage II
Cdrom speler uit oude pc.

Dus ging ik Windows XP instaleren
alles loopt mooi totie daadwerkelijk windows in moet en dan zwart beeld en nix meer.
Nou andere 3d kaart agp gf2mx geprobeert, maar nix.
Ook met die geforce erin winxp erop nieuw op, zelvde probleem.
Ook afentoe fouten bij het XP instalatie scherm.
Maar herstart loste dat op.

Ok memtest86 gedraaid en: memory errors.

Dus duw mn eigen (werkende) Corsair XMS erin.
Samen met die (werkende) geforce 2
En een (werkende) Liteon brander als cdrom

Dus in princiepe zou het moeten werken dacht ik zo.
Krijg ik dus bij de XP install al errors met kan zus en zo niet vinden (dll's)

Dus heb ik het bij deze opgegeven,
Ik denk dat het geheugen en moederbord kaduuk zijn en ben van plan zo snel mogelijk naar aken terug te gaan om het te ruilen.

De onderdelen (Corsair, gf2 en liteon) zitten weer terug in hun pc's en werken gewoon.

Ik snap er nix meer van,
Wat ik eigelijk met dit topic wilde bereiken is bevestiging van mijn gedachtes over dat het mobo en geheugen kaduuk zijn.
Of ik hoop dat iemand iets kan bedenken wat ik over het hoofd zie zodat alles aan de gang komt >:)
k7s5a pro, XP problems installing , hangs on setup initializing hardware!!!

Solution: in the Bios there is a setting for CPU PnP setup, this one is by default set to 100/100, for DDR ram it should be set to 133/133, then the instalation runs wthout problems.

My setup: k7s5a pro, 512 MB infinion DDR ram, Matrox Dual head 400, AMD XP 2400+,

Bye bye
Peter
Pagina: 1