Beste Tweakers,
Vandaag ben ik voor een vriend naar Aken geweest om bij de Cash n Carry pc onderdelen te kopen.
De gekochte hardware is:
Ecs k7s5a pro rev 5.0
256 mb ddr pc2100
1300mhz amd duron
40gb maxtor 7200rpm
koeler
atx kast
De gast achter de toonbank bouwde de processor en koeler al in, samen met het geheugen.
Alles mooi en prachtig, thuisgekomen moederbord in de kast gebouwd, alles aangesloten, wat andere hardware er aan vast gehangen en draaien maar.
Andere hardware:
PCI 3d rage II
Cdrom speler uit oude pc.
Dus ging ik Windows XP instaleren
alles loopt mooi totie daadwerkelijk windows in moet en dan zwart beeld en nix meer.
Nou andere 3d kaart agp gf2mx geprobeert, maar nix.
Ook met die geforce erin winxp erop nieuw op, zelvde probleem.
Ook afentoe fouten bij het XP instalatie scherm.
Maar herstart loste dat op.
Ok memtest86 gedraaid en: memory errors.
Dus duw mn eigen (werkende) Corsair XMS erin.
Samen met die (werkende) geforce 2
En een (werkende) Liteon brander als cdrom
Dus in princiepe zou het moeten werken dacht ik zo.
Krijg ik dus bij de XP install al errors met kan zus en zo niet vinden (dll's)
Dus heb ik het bij deze opgegeven,
Ik denk dat het geheugen en moederbord kaduuk zijn en ben van plan zo snel mogelijk naar aken terug te gaan om het te ruilen.
De onderdelen (Corsair, gf2 en liteon) zitten weer terug in hun pc's en werken gewoon.
Ik snap er nix meer van,
Wat ik eigelijk met dit topic wilde bereiken is bevestiging van mijn gedachtes over dat het mobo en geheugen kaduuk zijn.
Of ik hoop dat iemand iets kan bedenken wat ik over het hoofd zie zodat alles aan de gang komt
Vandaag ben ik voor een vriend naar Aken geweest om bij de Cash n Carry pc onderdelen te kopen.
De gekochte hardware is:
Ecs k7s5a pro rev 5.0
256 mb ddr pc2100
1300mhz amd duron
40gb maxtor 7200rpm
koeler
atx kast
De gast achter de toonbank bouwde de processor en koeler al in, samen met het geheugen.
Alles mooi en prachtig, thuisgekomen moederbord in de kast gebouwd, alles aangesloten, wat andere hardware er aan vast gehangen en draaien maar.
Andere hardware:
PCI 3d rage II
Cdrom speler uit oude pc.
Dus ging ik Windows XP instaleren
alles loopt mooi totie daadwerkelijk windows in moet en dan zwart beeld en nix meer.
Nou andere 3d kaart agp gf2mx geprobeert, maar nix.
Ook met die geforce erin winxp erop nieuw op, zelvde probleem.
Ook afentoe fouten bij het XP instalatie scherm.
Maar herstart loste dat op.
Ok memtest86 gedraaid en: memory errors.
Dus duw mn eigen (werkende) Corsair XMS erin.
Samen met die (werkende) geforce 2
En een (werkende) Liteon brander als cdrom
Dus in princiepe zou het moeten werken dacht ik zo.
Krijg ik dus bij de XP install al errors met kan zus en zo niet vinden (dll's)
Dus heb ik het bij deze opgegeven,
Ik denk dat het geheugen en moederbord kaduuk zijn en ben van plan zo snel mogelijk naar aken terug te gaan om het te ruilen.
De onderdelen (Corsair, gf2 en liteon) zitten weer terug in hun pc's en werken gewoon.
Ik snap er nix meer van,
Wat ik eigelijk met dit topic wilde bereiken is bevestiging van mijn gedachtes over dat het mobo en geheugen kaduuk zijn.
Of ik hoop dat iemand iets kan bedenken wat ik over het hoofd zie zodat alles aan de gang komt