Toon posts:

Te zware heatsink

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Laatst zocht k voor een paar heatsinks en fans, heb ik de "Thermaltake Extreme Volcano 12". Die leek me best wel gaaf en gaat best goed met reviews.

Mijn probleem is, de heatsink is 704g. Bijna een kilo!
Wat voor nadeel heeft een zware heatsink?
Ik heb gehoord dat een te zware heatsink een core kan crushen of een moederbord kan buigen.

Ik heb een verticale tower dus mijn mobo en processor zit verticaal.

bvd

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 06:21
Ik denk niet dat je mobo zo in tweeën breekt :7 Daar heb je echt wat brute kracht voor nodig...

Misschien is het enige gevaar dat je socket loslaat van je moederbord, anders moet je ff googlen of hier de got search gebruiken om te kijken of iemand dit een keer heeft gehad...

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 10:21

Remko_

[IRF]

Ik heb zelf een coolermaster aero7 nu is ook aardig zwaar maar heb er geen last van me andere sys heeft een coolermaster heat pipe cooler ook kompleet koper dat ding is loodzwaar maarja moet je nix om geven als het zit zit het :) dan ook niet meer aankomen :)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Brazza

Byte me!

Als je er niet teveel mee gaat slepen, is het prima te doen. Ik heb deze nl. ook. Daarnaast kan je soms (heel soms) hebben dat je socket eraf valt, maar dat is 0,001%. Dus als je rustig neer zet en niet horizontaal verticaal vervoerd is het prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Brazza op 02-10-2003 21:45 ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wanneer je niet al te veel met je kast sjouwt kan het eignelijk geen kwaad, maar als je regelmatig naar LAN's gaat is een lichtere koeler toch aan te raden. Een alternatief is de koeler iedere keer als je je pc verplaatst over grotere afstanden de koeler even losnemen.

En voor zover ik me herrinner geeft Intel een maximaal gewicht van 500 gram voor een koeler, inderdaad mede in verband met het doorbuigen van het moederbord.

Wanbeleid is ook beleid.

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Ik heb ergens hier bij tweakers gelezen dat de sockets berekend zijn voor koelers rond de 450gr.

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Verwijderd

En niet te vaak / te ruw verplaatsen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mijn probleem is, de heatsink is 704g. Bijna een kilo!
Wat voor nadeel heeft een zware heatsink?
Ik heb gehoord dat een te zware heatsink een core kan crushen of een moederbord kan buigen.
Is in principe helemaal geen probleem zolang die PC nooit van z'n plaats komt en je hem voorzichtig neerzet als je 'm toch een keer moet verplaatsen. Pas als je ermee gaat sjouwen en 'm misschien een keer uit je handen laat vallen komen er toch wel flinke krachten op die socket te staan.

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 10:21

Remko_

[IRF]

agent327 schreef op 02 October 2003 @ 21:45:
Wanneer je niet al te veel met je kast sjouwt kan het eignelijk geen kwaad, maar als je regelmatig naar LAN's gaat is een lichtere koeler toch aan te raden. Een alternatief is de koeler iedere keer als je je pc verplaatst over grotere afstanden de koeler even losnemen.

En voor zover ik me herrinner geeft Intel een maximaal gewicht van 500 gram voor een koeler, inderdaad mede in verband met het doorbuigen van het moederbord.
intel ???? Die rare koelers die standaart bij een P4 gelevert worden buigen het mobo zelf als een cm in beide hoeken omhoog ben nog verbaast dat er nog nooit een is gebroken bij mij :)

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-02 17:36

Hu9o

Schokkend

Kan je de koeler niet 'stutten' of ophangen?

Bij mijn kast zit er ruimte rond om de voeding, dus je kunt misschien met een touwtje (of netter) de boel ondersteunen. Beetje creatief en je systeempje wordt niet meer te heet :7

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Remko_ schreef op 02 oktober 2003 @ 21:47:
[...]

intel ???? Die rare koelers die standaart bij een P4 gelevert worden buigen het mobo zelf als een cm in beide hoeken omhoog ben nog verbaast dat er nog nooit een is gebroken bij mij :)
Ja, klopt, maar het gewicht heeft meen ik ook een rol. Maar ik kan me vergissen. :X

Wanbeleid is ook beleid.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
zolang ie vastzit met in de 4 gaten rond de socket kan het niet zo heel veel kwaad. aan de socket moet je dat ding niet vastmaken!

TheS4ndm4n#1919

• crashdummy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-04-2024
Als je een luchtkoker (van buigbaar plastic) bevestigt aan de kast en aan de fan, die je aan het andere eind voorziet van een grotere inlaat-fan. Problem solved want je fixeert de boel en je kunt waarschijnlijk net iets meer MHz eruit persen. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door crashdummy op 02-10-2003 22:14 . Reden: esthetiek ;) ]

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Doet me denken aan een foto op een lan waar de hele socket er was afgebroken, zette de pc waarschijnlijk te hard op de grond.
Als je gewoon rustig aan doet en rustig op de grond zit kan er weinig gebeuren. Die heatsink is echt niet zo ontworpen dat hij het mobo door midden breekt, of zo de core crusht.

Verwijderd

Topicstarter
zolang ie vastzit met in de 4 gaten rond de socket kan het niet zo heel veel kwaad. aan de socket moet je dat ding niet vastmaken!
Dat lijkt me wel een hele goed idee maar ik herinnerde dat op de fotos geen 4 holes connection heeft. Maar op de officiele website van Thermaltake staat dat de Extreme Volcano 12 een "4 pin connector" heeft.

Maar op deze foto raakt ik helemaal in de war:
Afbeeldingslocatie: http://www.piratesoftware.org/articles/volcano12/side1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.piratesoftware.org/articles/volcano12/side2.jpg

Ik zie niet hoe ik die 4 gaten in mijn moederbord kan benutten :'(

Secondly, dus jullie vinden dat een zware heatsink een core crush niet echt mogelijk is? (Ik denk misschien bij een horizontale desktop maar in mijn case hoef ik niet druk te maken. Als hij maar niet op mijn grafische kaart valt -.-)

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

die vier gaten kun je vergeten of je moet met tie rappies aan de gang, leuke koeler trouwens. ik hen hetzelfde koperen blok en die hangt al een tijdje vrolijk aan me socket en is al mee naar menig LAN geweest......
voorkom krassen op je mooie gepolijste onderkant trouwens...... :)

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

ik heb hier 900 gram aan m'n p4 hangen.
schijnt prima te kunnen. en hij hangt er na 4 maand nog steeds aan.
alleen tijdens het vervoeren schijn je hem te moeten verwijderen.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 17:57
ik heb hier de hhc-l61 die weegt ook een halve kilo en ik sleep de pc naar lanparties alsof het een lieve lust is en heb er nog geen enkel prolbeem mee gehad..

Strava | AP | IP | AW

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

damster schreef op 02 October 2003 @ 22:51:
ik heb hier 900 gram aan m'n p4 hangen.
schijnt prima te kunnen. en hij hangt er na 4 maand nog steeds aan.
alleen tijdens het vervoeren schijn je hem te moeten verwijderen.
Toevallig ook een Zalman 6500cu?
heb ik ook en het vervoer van en naar een LAN party is geen enkel probleem.....

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 22:43:
[...]

Dat lijkt me wel een hele goed idee maar ik herinnerde dat op de fotos geen 4 holes connection heeft. Maar op de officiele website van Thermaltake staat dat de Extreme Volcano 12 een "4 pin connector" heeft.

Maar op deze foto raakt ik helemaal in de war:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zie niet hoe ik die 4 gaten in mijn moederbord kan benutten :'(
4-pin heeft te maken met de stroomstekker van je fan ;)
De heatsink moet je dus gewoon met de clipjes vastzetten.
Ste7en schreef op 02 October 2003 @ 22:15:
Doet me denken aan een foto op een lan waar de hele socket er was afgebroken, zette de pc waarschijnlijk te hard op de grond.
Als je gewoon rustig aan doet en rustig op de grond zit kan er weinig gebeuren. Die heatsink is echt niet zo ontworpen dat hij het mobo door midden breekt, of zo de core crusht.
Die foto heb ik ook gezien, de desbetreffende kast was dus omgevallen, toen het busje waar ie instond over een drempel reed. Dan vraag je er ook om :p

🖥️ | 🚗

• job

job

jep 6500b-cu.
achja, vervoeren wil misschien wel, maarja je kan toch beter safe spelen.

Verwijderd

Topicstarter
:z

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 00:59 . Reden: Toch maar niet, was een slecht idee! ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even een foto opgezocht voor die Zalman. Die ding ziet er best gaaf uit maar hij heeft geen fan he?

Ik kan op dit moment niet echt creatief bedenken hoe ik die fan niet laat vallen. *zucht*

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 01:00 ]

• rschwartnld
  • Laatst online: 18-11-2025

rschwartnld

pensioen bereikt

misschien een cpu spacer plaatsen

• job

job

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 00:58:
Ik heb net even een foto opgezocht voor die Zalman. Die ding ziet er best gaaf uit maar hij heeft geen fan he?

Ik kan op dit moment niet echt creatief bedenken hoe ik die fan niet laat vallen. *zucht*
die fan krijg je erbij geleverd. :)
zit een beugel bij die je vast schroeft waar je je pci kaartjes ook vast schroeft.
fan aan de beugel en hij valt er nooit af.
Pagina: 1