Toon posts:

router probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Onderlaatst hebben wij een router gekocht. nu is deze geinstalleerd en probeer ik op internet te komen. Dit lukt alleen niet. De router is een prestige 324. Ik heb Chello plus (hiermee is het toegestaan om met max. 3 computers op het internet te gaan), ik heb het gedaan volgens de handleiding maar het lukt nog steeds niet. Als domein naam heb ik chello.nl.

Wie o wie heeft een oplossing voor mij.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
en wat bedoel je met 'niet het internet op'?

krijg je toevallig een 404 als je pagina's opent? stel de dns servers van chello eens in in de router :)

verder is dit wel een beetje karige info natuurlijk, en kunnen we je moeilijk helpen

[ Voor 38% gewijzigd door G33rt op 02-10-2003 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
alles staat op automatisch toewijzen, ik kan de router wel benaderen. maar zodra ik de wizard heb gedaan krijg ik onderin mijn beeld dat 1 van de kabels van de LAN niet is aangesloten. Terwijl al de kabels het gewoon doen.(zit nu ook te internetten)

• G33rt
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 21:24:
alles staat op automatisch toewijzen, ik kan de router wel benaderen. maar zodra ik de wizard heb gedaan krijg ik onderin mijn beeld dat 1 van de kabels van de LAN niet is aangesloten. Terwijl al de kabels het gewoon doen.(zit nu ook te internetten)
dat je nu op internet zit lijkt me vrij triviaal :P

wat voor router is het? dan kan ik even de handleiding opzoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
prestige 324

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het probleem ligt in mijn MAC adress

• job
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

ik snap het even niet.
de pc zegt dat er geen kabel is aangesloten...
maar je kan wel internetten...??

Verwijderd

Topicstarter
De kabel zit nu weer direct in de kabelmodem. Ik kon niet internetten toen deze in de router zat. ik had de wizard voltooid en aan het eind zei hij dat 1 van de kabels van de LAN niet verbonden was

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 21:29:
ik denk dat het probleem ligt in mijn MAC adress
Heh... Ik denk 't ook :). Ergens in de configuratie van je router kun je vast wel een MAC-adres instellen. Dat moet je dan even hetzelfde zetten als het MAC-adres van de netwerkkaart die je nu direct met je modem verbonden hebt.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik erachter wat mijn mac adres is van mijn netwerkkaart

Verwijderd

Topicstarter
fysiek adress als je in opdrachtpromp ipconfig/all doet?

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 21:37:
fysiek adress als je in opdrachtpromp ipconfig/all doet?
Yep!

Verwijderd

Topicstarter
okee, ga ik het nu effe proberen.

Bedankt iedereen

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
mja denk ook je mac adres, want ik meende dat chello die inleest voordat je verbinding krijgt... en als je dan nieuwe netwerk kaart ofzo installeert (of router) dat je dan opnieuw verbinding moet maken op 1 of andere manier...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Rechtstreeks uit de FAQ :

Extra: Chello en routers

Over het werken met een router met een Chello verbinding kunnen we je het volgende zeggen: op zich kan elke router gebruikt worden, mits hij de juiste functies ondersteunt. Deze functies zijn:

Telnet access

Remote IP lease control

IP packet forwarding

Om alles goed te snappen eerst eens hoe iemand bij chello een verbinding krijgt.

De situatie bij een klant als deze 1 computer heeft is als volgt:

1 PC met 1 NIC en 1 modem.

Als de klant net is aangesloten, moet de klant een provisioning systeem doorlopen. Hij heeft dan een IP adres dat begint met 10.63.*.* of 10.194.*.* .
Naar welke pagina de klant ook gaat, de klant komt dan uit bij het provisioning systeem van Chello.
Hier moet de klant inloggen met E-mail gegevens en als de klant ingelogd is, wordt deze gevraagd om zijn locatiecode (postcode zonder letters) en serienummer van de modem in te vullen.
Eens ingevuld, worden er 2 infrastructuren aangemaakt, 1 voor de NIC (met bijbehorend MAC adres) en 1 voor de modem (met bijbehorend ESN).

De klant moet nu rebooten, zijn IP adres vrijgeven en vernieuwen. Na de reboot heeft de klant een nieuw IP adres waarmee hij kan internetten.
De reden dat de klant nu wel een IP adres krijgt waarmee hij kan internetten is omdat gechecked wordt of in de DHCP Request een MAC adres en serienummer staat dat bekend is in het systeem. Omdat de klant net de procedure heeft doorlopen, vindt hij dus een match op infrastructuur, en krijgt hij een IP adres. Vindt de DHCP server geen match, dan krijgt de klant een 10.63.*.* of 10.194.*.* IP adres zodat de klant zich aan kan melden.

Wat nu belangrijk is, is het volgende:
De infrastructuur koppelt de NIC en de modem aan elkaar, omdat die 2 infrastructuren onder dezelfde username staan. Vindt het systeem wel een serienummer, maar klopt het MAC adres dat erbij zit niet, dan moet de klant zich dus opnieuw aanmelden en bij het aanmelden worden de vorige infrastructuren overschreven.

De router waarop de modem aangesloten wordt moet dus deze procedure doorlopen.

Wat je kunt doen is het volgende. Je hangt een computer en de modem aan de router en met IP packet forwarding kun je gewoon op de computer de procedure doorlopen, alsof de computer zelf dat IP adres heeft. Zo gauw de router een 10.63.*.* of 10.194.*.* IP adres krijgt, moet je dus de provisioning procedure doorlopen. Omdat het provisioning systeem het MAC adres uitleest van het device waar de modem aan hangt (de router dus), maakt het systeem een infrastructuur aan voor de router. Met als gevolg, dat de router een verbinding krijgt.
Je kunt er dan meerdere computers aan hangen, die allemaal interne IP adressen krijgen van de router, en voila.. allemaal verbinding.

Concreet:
Elke klant heeft 2 infrastructuren, 1 voor het MAC van de NIC, en 1 voor de modem. Deze 2 staan gekoppeld onder een username.
Het is belangrijk dat bij routers op hun MAC adres een infrastructuur aangemaakt wordt. Als je dat lukt, dan is het een kwestie van rebooten, releasen, en renewen op de router, en je bent klaar.

Deze informatie wordt uitgestrekt aan mensen die de Chello Helpdesk bellen en bijv. hun verbinding willen wisselen tussen een desktop en een laptop, of mensen die gewoon een compleet nieuwe computer kopen. Deze mensen krijgen volledige uitleg over hoe dit werkt en waarom ze deze procedures moeten doorlopen.
Met deze informatie en wat logisch nadenken kun je zelf beredeneren hoe je een router kan gebruiken om internet te delen.

Verwijderd

Chello is zo makkelijk:

Alle kabels JUIST aansluiten en gebruik maken van de JUISTE kabels!
En enige wat nodig is:

Mac adres kopieëren van Netwerkkaart naar router en IP op DHCP zetten en klaar is keer, dat moet iedereen kunnen :)

• G33rt
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 21:56:
Chello is zo makkelijk:

Alle kabels JUIST aansluiten en gebruik maken van de JUISTE kabels!
En enige wat nodig is:

Mac adres kopieëren van Netwerkkaart naar router en IP op DHCP zetten en klaar is keer, dat moet iedereen kunnen :)
dan moet de lan kabel nog wel als aangesloten aangegeven worden, en dat is neit zo :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Predator

Suffers from split brain

Die copy paste van sietse11 komt hier vandaan:
Hoe deel ik Internet ?

Dat had je dus zelf kunnen vinden.
Hoe je je mac adres bekijkt:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12#12

maw: je hebt zelf nog niet de FAQ bekeken, waar al je vraag beantwoord werd.
Daarnaast vertel je wel dat je alles volgens de manual gedaan hebt, maar niet wat je gedaan hebt.
Lees dit even:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#topicstart

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.