Toon posts:

Snelheidsdegradatie met @home & edimax router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Guru's,

Ik heb sinds enkele weken een vreemd probleem...
Allereerst mijn situatie:

2 x PC met 10/100 MB ethernet
1 x SUN met 10/100 MB ethernet
1x Edimax 6104 router.

@home breedband

De edimax router neemt netjes alle DHCP instellingen van @home over. No problem
Verder krijgen de systemen hun lokaal IP via DHCP van de router. Dit is verder ook geen probleem.

Het vreemde is nu, dat ik een ontzettend trage internet verbinding heb. Ping tijden van boven de seconde, timeouts op mail en download van +/- 100 bytes tot enkele KB's. Als ik echter een PC rechtstreeks aansluit op @home, heb ik een prima verbinding, goede snelheden en ping tijden van 10 - 60 ms.

Het ligt dus blijkbaar niet aan de kant van @home (it's a miracle!! )
Ik heb zelf al gepoogd om via de router een release / renew te doen, dit bleek een keer te helpen, nadat de verbinding traag werd, daarna niet meer. Ik heb de netwerk kaarten van auto naar 10MB full duplex gezet, ook dit baat niet.
Iemand enig idee waar ik dit zoeken moet ?

Alvast bedankt !

Unforgiven

Verwijderd

Gaat het kopieren tussen de bakken wel op 100mbit?

groeten is trouwens niet nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, nee, zoals ik al zei heb ik het op 10 MB fixed gezet omdat ik vermoedde dat de eventueel verschillende snelheden van de netwerkkaarten de zaak beinvloedden. 100 Mbit is wel mogelijk tussen de systemen.

Verwijderd

Nee maar als je hem op auto (100mb FD) zet, haal je dan ook die 100mbit plusminus (zeg een 80mbit ofzo) ?

Verwijderd

Topicstarter
Yep. Da's geen probleem.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Kijk voor de aardigheid eens met Ethereal hoeveel ARP verkeer er binnenkomt op je verbinding als je de PC rechtstreeks aansluit op het modem. Net een Edimax 6104 gebruiker gesproken die helemaal niet meer online kwam via het modem, terwijl het een dag eerder nog prima werkte. 130 ARP packets per seconde kreeg hij binnen.

Schijnt dat huis-tuin-keuken routertjes daar niet allemaal even goed tegen kunnen. Iemand suggereerde al dat routers daarop antwoorden met ICMP packets en daardoor de upload bijna helemaal werd volgetrokken (zou kunnen, gezien het aantal packets). Dat zou je kunnen controleren door tussen router en modem een hubje te zetten en dan met Ethereal te sniffen wat er zoal voorbij komt. Ook heb ik al gelezen dat de ARP tabel van die routers overstroomt, waardoor de verbinding wegvalt.
Pagina: 1