[HP PSC-750 printer] groene kleuren door foto's?

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 00:38
Hey,

Ik heb laatst een HP printer/scanner/copier bij de Aldi gekocht, om precies te zijn de HP PSC-750 All-In-One. Super ding, maar ik het de laatste tijd een vervelend probleem.

Als ik iets probeer te printen in grijsschaal of in kleur, komt er over mijn plaatje een soort groene "waas", het hele plaatje is dus groenig.
Ik heb de inktcartridges al vervangen, maar dit hielp niet.
Als ik iets in zwart wit uitprint, dan vervangt hij de grijsschalen (dus niet compleet zwart) door een groene kleur, als ik bij het printen zeg dat hij alleen de zwarte cartridge mag gebruiken, heb ik daar geen last van. Het probleem zit hem dus in de aansturing van de kleuren-cartridge.
Ik heb alle aansluitingen + de complete printer al zo goed mogelijk schoongemaakt.
Ook heb ik de kleuren-profielen proberen te veranderen, dit hielp ook niet.
Het vreemde is, is dat hij de test-pagina (die hij hardware-matig afdrukt), helemaal goed afdrukt.
Het probleem zou hem dus in de drivers moeten zitten, ik heb de printer al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, ook heb ik de nieuwste drivers gebruikt.

Ik heb al gezogt op google, en gezocht op de HP site, beiden zonder resultaat.

Kan iemand mij hiermee helpen?
En mocht het een hardwarematig probleem zijn, moet ik de printer dan voor garantie naar HP of naar Medion sturen?
En mocht het een hardware-matig defect

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je de meeste dingen uit die HP toolbox ook al hebt geprobeerd? Dus de cartridges gecleaned, en evt. dat alignen uitgeproberd?
Hebben de kleuren instellingen trouwens helemaal geen zin, of blijft alles maar gewoon groenig? Als je b.v. instelt dat er geen/amper groen gebruikt mag worden, blijft alles dan nog steeds zo groen, of gewoon blauw-rood-zwart?

Aangezien je een driver probleem verdenkt kan je proberen de generic driver te gebruiken van Windows. Dan kan je geen plaatjes printen afaik, maar wel (zwarte) texten, waardoor je al kan zien of je nog steeds last hebt van dat groen-probleem.

Als het een hardwareprobleem is zal je de printer terug moeten sturen naar HP (of eigenlijk Aldi, dat is je leverancier), Medion is een andere fabrikant die hier niet zoveel mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Aikeleer schreef op 02 October 2003 @ 21:15:
Ik neem aan dat je de meeste dingen uit die HP toolbox ook al hebt geprobeerd? Dus de cartridges gecleaned, en evt. dat alignen uitgeproberd?
Hebben de kleuren instellingen trouwens helemaal geen zin, of blijft alles maar gewoon groenig? Als je b.v. instelt dat er geen/amper groen gebruikt mag worden, blijft alles dan nog steeds zo groen, of gewoon blauw-rood-zwart?

Aangezien je een driver probleem verdenkt kan je proberen de generic driver te gebruiken van Windows. Dan kan je geen plaatjes printen afaik, maar wel (zwarte) texten, waardoor je al kan zien of je nog steeds last hebt van dat groen-probleem.

Als het een hardwareprobleem is zal je de printer terug moeten sturen naar HP (of eigenlijk Aldi, dat is je leverancier), Medion is een andere fabrikant die hier niet zoveel mee te maken heeft.
Uit de HP toolbox heb ik alles al geprobeerd. En de kleur-instellingen zijn niet zodanig dat ik de kleuren kan kiezen, ik kan alleen een *.icc of een *.icm file openen waar de instellingen in staan. Ik heb het profiel gekozen wat op de HP-site aangeraden is.

Het probleem met de generic driver is, is dat ik dan dus zoals je zelf al zegt zwarte teksten goed kan printen. Maar teksten printen gaat met de huidige drivers ook gewoon goed, pas als ik grijs-tinten ga gebruiken (en de printer dus de kleuren-cartridge gaat gebruiken) gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Kick ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon