Toon posts:

Windows opnieuw instaleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.
Mijn computer starte op een gegeven moment niet meer op en heb toen windows opnieuw erover heen gegooid. Dit ging allemaal goed, maa rnu kan ik geen 1 programma meer openen wat erop stond. Ze geven allemaal fouten zoals onjuiste parameters en personalization information wat fout is.

Wie weet wat er fout zit in windows, of wat ik fout heb gedaan.

Verwijderd

Je hebt geen upgrade maar een verse install gedaan waarschijnlijk.
Dan wordt je register eruitgegooit en er een nieuwe voor terug gezet. En laat dat nou net de plek zijn waar al die parameters in opgeslagen werden. :(

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:35
edit: Ik zal wel de enige zijn die er geen f*ck van snapte.

[ Voor 89% gewijzigd door Teddy op 02-10-2003 22:42 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je register is zeer zeker vervangen en daarom werken de progs niet meer. Je zult al je programma's opnieuw moeten installeren. :(

Als je een Update had uitgevoerd dan had Windows de boel bewaard en kon je nu nog gewoon aan het werk. Ja ut leven met Windoos is hard |:(

[edit]
Sjit net te laat

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de snelle reacties. Het is denk ik het register dan want bijvoorbeeld me msn deed het niet meer, maar na het opnieuw te instaleren deed die het weer. Het is trouwens met alle proggramma´s en ik draai windows xp.

Ik kon geen update doen, want ik moest windwos er vanuit de opstart weer overheengooien, omdat ik helemaal niet meer in windows kwam. Dat kan bij een HP via F10 in het eerste scherm als je opstart.

Wat kan ik nou volgende keer beter doen. Een kopietje maken van me register (hoe doe ik dat ?), of moet ik wat anders doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 21:22 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 16:13

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 21:20:
ok bedankt voor de snelle reacties. Het is denk ik het register dan want bijvoorbeeld me msn deed het niet meer, maar na het opnieuw te instaleren deed die het weer. Het is trouwens met alle proggramma´s en ik draai windows xp.

Ik kon geen update doen, want ik moest windwos er vanuit de opstart weer overheengooien, omdat ik helemaal niet meer in windows kwam. Dat kan bij een HP via F10 in het eerste scherm als je opstart.

Wat kan ik nou volgende keer beter doen. Een kopietje maken van me register (hoe doe ik dat ?), of moet ik wat anders doen.
regedit en dan op deze computer klikken vervolgens bestand --> exporteren

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Een image maken van je c schijf... Wanneer je weer problemen krijgt dan zet je gewoon de image terug ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Je kunt beter kiezen voor een 'upgrade' dan voor een 'full install' dat kan normaliter vanuit elke setup(ook vanaf boot). Daarnaast kun je een repair disk gebruiken of een image maken van je systeem op het moment dat het goed loopt.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
goed ik wil niet lullig doen maar dit is wel heel erg een n00b vraag
het mogen toch duidelijk zijn dat als je een c schijf hebt en je installeert bijvoorbeeld office op d....dat er dan ook files in de windows system directory worden gezet...dll-etjes bijvoorbeeld en allerlei registry setting.
als je dan c overschrijft met een nieuwe windows ja dan werkt het niet meer (zeker niet als je format c tijdens de setup kiest)

bij spellen werkt dit vaak anders...als je spellen op d zet en je format c of zet een oude image terug (image van voor de install van de spellen) dan willen de spellen 9 van de 10 keer nog wel werken

Verwijderd

Vroeger toen je nog Dos had wou dit nog weleens lukken (Dos opnieuw installen, en wordperfect 5.1 deed het daarna weer(tenminste als ik het goed heb)). Het is mis gegaan toen windows begon met register en wazige dir/file structuur.

Verwijderd

Topicstarter
mikevanrooijen schreef op 02 October 2003 @ 21:50:
goed ik wil niet lullig doen maar dit is wel heel erg een n00b vraag
het mogen toch duidelijk zijn dat als je een c schijf hebt en je installeert bijvoorbeeld office op d....dat er dan ook files in de windows system directory worden gezet...dll-etjes bijvoorbeeld en allerlei registry setting.
als je dan c overschrijft met een nieuwe windows ja dan werkt het niet meer (zeker niet als je format c tijdens de setup kiest)

bij spellen werkt dit vaak anders...als je spellen op d zet en je format c of zet een oude image terug (image van voor de install van de spellen) dan willen de spellen 9 van de 10 keer nog wel werken
Zowiezo heb ik alleen maar een c schijf dus daar ligt het niet en het is de eerste keer dat ik dit probleem had. Eerst kon ik na een (gedwongen) herinstal gewoon alles weer gebruiken of dat er hooguit een paar het niet deden.

Ik heb trouwens geen format c gedaan.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 16:13

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 22:09:
Vroeger toen je nog Dos had wou dit nog weleens lukken (Dos opnieuw installen, en wordperfect 5.1 deed het daarna weer(tenminste als ik het goed heb)). Het is mis gegaan toen windows begon met register en wazige dir/file structuur.
valt wel mee.

want wat jij zegt gaat ook niet helemaal op.

als je kompleet dos verwijderd incl config.sys / autoexec.bat

liep je ook het risico dat je geheugen verkeerd gemanaged werd,
en dat je cd rom speler het niet deed

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1