Toon posts:

2scsi controllers in 1 PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ikheb een mobo met een U160SCSi controller onboard. Alleen heb ik geen externe connector(50P) om mijn scsi MOdrive/en scanner op aan te sluiten.

Ik heb nog een NCR PCI815 kaart liggen met zo'n externe aansluiting. Het probleem is dat deze ook Bios op de kaart heeft die ik niet uit kan zetten.

Wanneer ik de kaart in mijn pc zet start hij na de scsi check van mijn onborad controller niet meer door. Hij ziet wel dat er een NCR controller in zit.

Wie kan mij adviseren wat ik nog kan proberen, en of het eigenlijk wel kan wat ik wil doen?

BVD 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het moet in principe wel kunnen :) Ben je er 100% zeker van dat de NCR in orde is? Je kunt alleen kleine logische dingetjes uitproberen en troubleshooten .. Bijvoorbeeld verschillende PCI slotjes .. Probeer ook eens de onboard SCSI controller te uitschakelen en vervolgens te booten met alleen de NCR.

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 02-10-2003 20:56 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
2 scsi-controllers gaat zeker..
(praktijkervaring: Ik heb hier een servertje draaien waar zowel een onboard scsi-controller op zit (adaptec), een losse scsi-controller (gewoon een noname ding) en er zit ook nog een promise ultra-100 controller op).
Draait allemaal zonder problemen. Maar het bios van mijn bordje kan ermee overweg.. Da's misschien nog wel het belangrijkste punt :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zit er dan geen onboard IDE op je servertje :? :P
/offtopic

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 02-10-2003 21:40 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
BalusC schreef op 02 October 2003 @ 21:40:
Zit er dan geen onboard IDE op je servertje :? :P
/offtopic
offtopic:
Jawel, maar het is een i440BX plankje.. En er zitten 4 ide schijven in + nog wat extra ide spul

Verwijderd

Knivel: SCSI-boot order in de onboard SCSI-BIOS instellen. Ik denk niet dat die NCR dat heeft, is typisch iets van adaptec :+
Bij multiple SCSI-controllers kun je daar aangeven van welke het eerste geboot moet worden.

Zorg er wel voor dat je geen IRQ/resource-problemen hebt, anders schakelt de NCR je onboard gewoon uit :+

edit:
Je kunt ook een interne scis-kabel kopen met aan t einde een bracket, zodat ie als externe uitgang gemonteerd kan worden. (ik dacht dat zoiets standaard bij zo'n onboard SCSI meegeleverd hoorde te worden)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 16:10 ]

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Je kan voor die u-160 ook een break-out kabel halen, dan kan je een van de aansluitingen die op je mobo zitten naar buiten leiden. Ideaal. bij mijn Asus p2b-ds zat ie er gewoon bij!

Verwijderd

die mo drive kan je wel inbouwen alleen die scanner ...........
Pagina: 1