[PHP] gelijksoortige functie opendir()

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg net een emailtje van mn hosting provider dat ze de functie opendir() niet aan kunnen zetten wegens veiligheidsredenen. Ik heb deze functie echter nodig voor een script. volgens mn provider zijn er functies die dezelfde werking hebben als opendir(), hij weet ze alleen niet bij naam ....
In een map worden namelijk allerlei foto's upgeload, en deze moeten worden weergegeven. Weet iemand een soortgelijke functie als opendir() die ook directories kan lezen, ik kan ze namelijk niet vinden ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de files in een database gooien wanneer je toegang tot een database hebt. Zo kun je bijhouden wat voor files er in een dir ziiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yup, ben ik nu mee bezig, maar hij load ook wel eens via ftp images op. Ik heb nog steeds geen gelijkwaardige functie gevonden. Als ik na middernacht nog geen functie hebben gevonden, doe ik alles via een db idd. Maar mijn hoop is nog niet voor ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokki
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
http://nl2.php.net/manual/en/class.dir.php

Opendir uitzetten als veiligheidsmaatregel is typisch. Safe_mode en open_basedir staan zeker uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze ook opgegeven wat voor soort veiligheids risico? Ben namelijk wel benieuwd waarom ze juist die functie "uitzetten".

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat hebben ze helaas niet opgegegeven ....
Je kent de emailtjes van die instellingen wel ... hoe korter des te beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 21:10:
Je kunt de files in een database gooien wanneer je toegang tot een database hebt. Zo kun je bijhouden wat voor files er in een dir ziiten.
Het is alleen moeilijk om mooie thumbnails te maken, je weet de grootte van de afbeeldingen immers niet. Meegeven in de db is helaas geen optie, omdat degene die ze invoert geen verstand heeft van hoe hij de grote van files krijgt ....
Iemand een idee hoe je wel nette thumbnails kan maken of de size van een image krijgt zonder de functie opendir()?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
getimagesize()
Pagina: 1