DTS file integreren in MPEG-2, waarom kan dat niet?

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Hallo,

De laatse paar dagen ben ik druk bezig geweest om DTS (*.dts) audiostreams te converteren in een multiple wav-stream, dat is me gelukt. Het vervelende is dat geen 1 programma die ik ken deze audiostream wil versmelten met Super Audio formaat (MPEG-2). Is dit überhaupt niet mogelijk om een meer kanaals audioformaat te integreren in een MPEG-2 bestand. Zo ja hoe dit te realiseren met als basis-file een *.dts

Het is wel mogelijk om "DTS" bestanden van internet te halen en deze te branden als audio CD. Vervolgens herkent de cinemaset (met DTS-decoder) deze volledig als DTS nummer. Deze file worden aangeleverd als WAV-files vanaf het Internet.

Groet,

Machiel

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 19:46

mk2k

n00b

Hoi,

Hoe bedoel je versmelten in mpeg2? Wil je een dts geluidstrack in een mpeg2 filmpje hebben. Volgens mij kan dit alleen maar mogelijk als je een valid dvd format Vob file aanmaakt. Mpeg2 file demuxen.
M2v videobestand en .dts audio bestanden authoren in dvd authoring software.
En je hebt beeld met dts geluid. Of wil je je .dts branden als audio cd. Je hebt multiple wav stream?? 5 losse wavjes? of 1 vaste wav file zoals die je van internet kan halen zoals je al zei en branden als audiocd? Als je zo'n hele wav file zelf wilt maken heb je software zoals Surcode DTS nodig. Je laad daar 5 wav files in en hij maakt er dan een wavje van. Dan kun je de wav file branden als audio cd en afspelen met dts geluid in dvd speler. Je moet dan natuurlijk wel zorgen dat je wav file 44.1khz is en niet 48khz!

Ik kan niet goed zien wat je bedoelt, maar dit is wat ik denk/hoop dat je bedoelde. :D

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Super Audio formaat heeft niets met MPEG-2 of DVD te maken! Een DVD bevat enkel DD, DTS, PCM of MPEG (VCD) audio streams. SACD is heel wat anders en gebruikt ook niet de standaard digitale audio DA techniek.

Bedoel je nu dat je onder de MPEG-2 video de DTS audio wil zetten? Hoezo zou je dan eerst wav-jes maken en weer terug gaan. Ik zou zeggen dat dat wel moet kunnen, maar ik kan me voorstellen dat niet iedere authoring software het ondersteunt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
voor zover ik weet is MPEG slechts een compressietechniek die 2-kanalen ondersteunt. Ik heb geen losse MPGjes gezien met meerdere kanalen. Wel VOB files, de zijn " dvd-geschikt ". Beeld is dan idd MPEG2, geluid is een AC3 of DTS track dan.

Maar welke software dat kan ? Zou het eigenlijk niet weten, ook niet of het uberhaupt kan

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
je haalt dingen door elkaar, SACD en MPEG2 en DTS hebben alledrie met elkaar niks te maken. SACD authoring is volgens mij nog niet mogelijk voor end-users, het gebruikt idd dvd-achtige schijfjes maar de encoding en streams zijn anders.

MPEG2 is een videoformaat : MPEG-layer2. op een dvd zijn het de geluid en beeldinfo gescheiden van elkaar. je kunt in principe elke soort geluidstrack op een dvd zetten, het enige is alleen dat je dvd speler het moet ondersteunen.
DTS is een van die geluidsnormen. net zoals AC3 en Dolby Digital. Het meeste weet je al wellicht. Hoe dan ook zou 'Sonicfoundry soft encode - (heet tegenwoordig anders dacht ik)' je wellicht kunnen helpen.

misschien moet je iets verduidelijken wat je al hebt aan materiaal en wat je exacte doel is.

[ Voor 7% gewijzigd door BuG2FiX op 03-10-2003 13:23 ]

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Sorry mensen, ik heb een foutje gemaakt. Ik bedoelde geen Super Audio CD, maar Super Video CD (SVCD). Stom van mij. Geen wonder dat deze verwarring ontstaat, excuses daarvoor.

Ik heb middels een programma het voor elkaar weten te krijgen om een gedemuxed DTS audiokanaal om te zetten in een 5 kanaals mp2 audiostream. Vervolgens heb ik met TempEnc een Mpeg-2 (SVCD) gemaakt waarin een meerkanaals audiostream zit versmolten. Deze kan ik afspelen op de home cinema set (DVD-speler) en de Mpeg-2 geeft daadwerkelijk naast beeld ook meerkanaals geluid. Uiteraard is deze kwaliteit wat minder dan DTS.

Mijn vraagstelling luidde dan ook:
Waarom is het niet mogelijk om DTS te blijven behouden in een Mpeg-2 (SVCD) formaat?
Pagina: 1