Oke het zoveelste XP doet niks meer topic, maar mijn probleem heb ik nog nergens gezien....
ik kwam eergisteren thuis en zette de pc aan, krijg het venster met de opties:
"-veilige modus
-normaal
-etc etc
laatst goede config gebruiken"
ik dacht al wtf
en druk 'normaal opstarten', waarna het bootlogo verschijnt en ff geladen wordt
dan wordt het scherm zwart en gebeurd er niks meer hoe lang ik ook wacht
na reboot komt het 1e scherm weer, en alle opties geven hetzelfde resultaat
nouja dan maar setuppen, eerst repair geprobeerd maar daarna gewone setup
bij beiden loopt ie vast op het punt dat ie naar vorige windows versies gaat zoeken
'toevallig' had die dag dus mn zusje op mn pc gezeten, ze had m gewoon uitgezet zei ze zonder problemen, of ikdat al moet geloven is 1, maargoed er is dus iets goed fout
ik kan dus op geen enkele manier meer XP erop krijgen
nu heb ik wel gehoord van fdisk /fixmbr, maar ik heb een keer gehad dat toen ik dat deed mn hele schijf niet meer toegankelijk was...ik kan nl in dos gewoon alle bestanden enzo nog zien, alles is in orde behalve windows dus
dus mijn vraag: kan ik zonder gevaar fdisk /fixmbr proberen? en mn data op de windows partitie behouden?
bestandssysteem is trouwens NTFS (gebruik ntfspro om bestanden in DOS te benaderen)
ik ben nu dus een beetje de kluts kwijt, ik vraag me af hoe dit zo heeft kunnen komen van de ene op de andere dag (jaja je bent eens niet thuis
) maar nog sterker vraag ik me af hoe ik dit weer oplos...............
graag suggesties
ik kwam eergisteren thuis en zette de pc aan, krijg het venster met de opties:
"-veilige modus
-normaal
-etc etc
laatst goede config gebruiken"
ik dacht al wtf
dan wordt het scherm zwart en gebeurd er niks meer hoe lang ik ook wacht
na reboot komt het 1e scherm weer, en alle opties geven hetzelfde resultaat
nouja dan maar setuppen, eerst repair geprobeerd maar daarna gewone setup
bij beiden loopt ie vast op het punt dat ie naar vorige windows versies gaat zoeken
'toevallig' had die dag dus mn zusje op mn pc gezeten, ze had m gewoon uitgezet zei ze zonder problemen, of ikdat al moet geloven is 1, maargoed er is dus iets goed fout
ik kan dus op geen enkele manier meer XP erop krijgen
nu heb ik wel gehoord van fdisk /fixmbr, maar ik heb een keer gehad dat toen ik dat deed mn hele schijf niet meer toegankelijk was...ik kan nl in dos gewoon alle bestanden enzo nog zien, alles is in orde behalve windows dus
dus mijn vraag: kan ik zonder gevaar fdisk /fixmbr proberen? en mn data op de windows partitie behouden?
bestandssysteem is trouwens NTFS (gebruik ntfspro om bestanden in DOS te benaderen)
ik ben nu dus een beetje de kluts kwijt, ik vraag me af hoe dit zo heeft kunnen komen van de ene op de andere dag (jaja je bent eens niet thuis
graag suggesties
PIII 800@804 Mhz