XP boot niet meer en loopt vast in setup

Pagina: 1
Acties:

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Oke het zoveelste XP doet niks meer topic, maar mijn probleem heb ik nog nergens gezien....

ik kwam eergisteren thuis en zette de pc aan, krijg het venster met de opties:

"-veilige modus
-normaal
-etc etc

laatst goede config gebruiken"

ik dacht al wtf :? en druk 'normaal opstarten', waarna het bootlogo verschijnt en ff geladen wordt
dan wordt het scherm zwart en gebeurd er niks meer hoe lang ik ook wacht

na reboot komt het 1e scherm weer, en alle opties geven hetzelfde resultaat

nouja dan maar setuppen, eerst repair geprobeerd maar daarna gewone setup
bij beiden loopt ie vast op het punt dat ie naar vorige windows versies gaat zoeken

'toevallig' had die dag dus mn zusje op mn pc gezeten, ze had m gewoon uitgezet zei ze zonder problemen, of ikdat al moet geloven is 1, maargoed er is dus iets goed fout ;(

ik kan dus op geen enkele manier meer XP erop krijgen

nu heb ik wel gehoord van fdisk /fixmbr, maar ik heb een keer gehad dat toen ik dat deed mn hele schijf niet meer toegankelijk was...ik kan nl in dos gewoon alle bestanden enzo nog zien, alles is in orde behalve windows dus

dus mijn vraag: kan ik zonder gevaar fdisk /fixmbr proberen? en mn data op de windows partitie behouden?

bestandssysteem is trouwens NTFS (gebruik ntfspro om bestanden in DOS te benaderen)

ik ben nu dus een beetje de kluts kwijt, ik vraag me af hoe dit zo heeft kunnen komen van de ene op de andere dag (jaja je bent eens niet thuis |:( ) maar nog sterker vraag ik me af hoe ik dit weer oplos...............

graag suggesties :)

PIII 800@804 Mhz

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 22:02

DFS

jkweet niet of je belangrijke bestanden kan kopieren naar een andere partitie en vervolgens de partitie waar windows xp op stond te verwijderen ( of gewoon formateren), op nieuw te maken, en dan weer windows er op zetten

• Noedelsupke
tja dat kopieren lukte niet echt, omdat ntfspro alleen ntfs kan lezen eigenlijk, nu dacht ik dat ik de hele versie had 'gevonden'waarmee je dus wel kunt schrijven

dit lukte ook, maar na een reboot waren deze bestanden weer verdwenen van de andere partitie :? begon ook bij sommige belangrijke bestanden te zeuren dat ik geen rechten zou hebben btw
dit vertrouw ik dus niet zo

of weet iemand een freeware ntfs dos progje MET write rechten :?

als ik die C: partitie kan verwijderen, is er geen vorige windows versie meer en de kans groot dat de setup verder gaat idd dfs1985 :)

edit: oja ik heb dus alleen maar NTFS partities, geen FAT......en ik kan ook geen partitie missen

en nogmaals deze vraag: kan het kwaad als ik fdisk /fixmbr probeer :?

[ Voor 25% gewijzigd door Noedelsupke op 02-10-2003 21:16 ]

PIII 800@804 Mhz

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 22:02

DFS

ik weet niet wat je met fdisk wilt doen, ik gebruik dat verder altijd en heb er nooit problemen mee.

P.S. ik zoek ook wel effe naar een progje ( garandeer nix maar probeer wel effe) :)

[ Voor 31% gewijzigd door DFS op 03-10-2003 16:17 . Reden: :) ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

fdisk /mbr moet je in dit geval niet gebruiken.

Je kan in de recovery console (als je van cd boot) fixmbr en fixboot proberen.

Zie: Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. voor meer info :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Als je fdisk /mbr gebruikt, dan zal fdisk enkel wat doen met je Master Boot Record.

Er word niks veranderd aan partitie tabellen ed. Dus ook niks met je data. Tenminste, dacht ik zo. Ik heb fdisk /mbr al eens gebruikt, en dat loste mijn probleem op zonder verlies van data.

Als je extra zekerheid wilt, kun je altijd nog proberen om je HD in een andere PC te hangen als slave. Verschil tussen primary en secondary slave is er niet. Dan kan je je data ff overzetten, en dan alsnog fixmbr proberen.

OK, fdisk is misschien niet de oplossing.

Er schoot me echter nog iets te binnen. Toen ik mijn PC in elkaar zette, gooide ik alles tegelijk erin. Nu kon windowsXP setup daar niet zo goed mee om, en crashte in de setup. Nadat ik enkel nog een GFX kaart, mem, CPU (+koeler :+ ), HD en CDROM erin had zitten, lukte de setup wel. Misschien dat dat je probleem kan helpen oplossen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 16:24 ]

Verwijderd

Ik heb die meldingen ook gehad maar toen werd mijn proc te warm
Bleef ook hangen in de setup enz
dus wie weet is dat je probleem en niet het booten opzich

• Noedelsupke
heb ondertussen geformatteerd, had met ntfsdos pro de belangrijke data gekopieerd op andere partitie en toen dus windows opnieuw erop; wat blijkt: al die gekopieerde bestanden zijn corrupt! :'( bedankt ntfsdos :r

maargoed nu zette ik vanmorgen de pc aan, en kreeg ik het gevoel alsof mijn C64 jaren terug aan het booten was, zo'n vage kleuren en strepen door elkaar had ik niet meer gezien sinds de commodore :{

na een reset startte ie wel weer gewoon, maar het is nu duidelijk dat er toch dieper iets mis zit met mn peeceetje ;(

ik ga binnenkort maar eens geheugen eruit halen enzo......

PIII 800@804 Mhz

Pagina: 1