Toon posts:

[IE] Internetbankieren en back button

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Iedereen kent de problemen wel van de back button: oude informatie kan getoond worden, zonder dat dat de bedoeling is. Vooral bij gevoelige informatie is dat gevaarlijk. Meestal wordt er een oplossing met popup bedacht, waardoor je nooit meer terug kan navigeren nadat je dat window hebt gesloten.

Maarrrr...nu vroeg ik me af hoe bijvoorbeeld de ABN dat flikt? Die redirecten je netjes terug naar de inlogpagina, alhoewel ik in de source code daar niets van terug kan vinden. Heb al behoorlijk rondgespeurd op Google en binnen GOT, maar tot nu toe zonder restultaat. Heeft iemand enig idee hoe dit werkt? Ben namelijk erg geinteresseerd in de oplossing, aangezien ik deze zelf ook moet bouwen. :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ja...weet niet of ik dit helemaal begrijp (maak jsp's en geen asp's), maar goed: dit zijn toch serverside acties? Als ik op back druk, wordt de pagina toch uit de cache gehaald en ga je toch niet opnieuw naar de server?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 20:13:
Hmmm, ja...weet niet of ik dit helemaal begrijp (maak jsp's en geen asp's), maar goed: dit zijn toch serverside acties? Als ik op back druk, wordt de pagina toch uit de cache gehaald en ga je toch niet opnieuw naar de server?
Niet als je zegt dat een pagina niet gecached mag worden.. :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar dat schijnt niet voor elke browser te werken, right? :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Back button, cache, voorkomen, klinkt allemaal erg bekent, volgens mij is deze vraag in de afgelopen 3 weken een aantal keer voor PHP en een aantal keer voor ASP gevraagd, en dezelfde methode werkt in principe ook voor aansturing door jsp.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.