[SATA] Xp install vindt ntoskrnl.exe niet

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic maar hier gepost, aangezien in andere hierop lijkende topics daarop werd gewezen. Als dit in WOS hoort, verplaats me dan aub daarheen _/-\o.

Situatie:
Ik heb een asus a7v600 waarop ik een SATA diamondmax plus 9 120gb maxtor hd heb aangesloten. Deze schijf wordt in xp herkend (draaiend op een andere hd (IDE)). Ik kan hem formatteren en gebruiken.

Nu wil ik graag mijn XP op die SATA hd zetten. Dus ik koppel mijn werkende IDE hd af en ga installeren. Ik heb een diskette met de nieuwste raid drivers. XP install verloopt prima (F6 en daarna inladen RAID drivers gaat goed) tot het moment dat alle files gekopieerd zijn en de computer herstart.

Probleem:
Ik krijg de melding dat <windows hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe niet gevonden is en opnieuw geinstalleerd moet worden.
Ik heb m'n bios geupdate naar de laatste versie. En daar dan ook in aangegeven dat hij moet booten in SCSI/RAID.
Hierna is het enige dat ik kan doen, m'n andere hd weer aankoppelen. De SATA hd herformatteren en opnieuw beginnen :(.

Andere gevonden topics hierover werden niet opgelost, maar zijn een redelijk aantal maanden tot een half jaar oud. En ik dacht dat er misschien ondertussen wel mensen zijn die dit opgelost hebben. Het vreemde is dat de SATA hd dus wel werkt, maar alleen niet wanneer ik er vanaf wil booten. Wel hoor ik 'm ratelen, dus er wordt wel wat op gedaan.

edit:
m'n systeem is niet overgeklokt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Hmmmm ik heb dus net ook mn Sata schijven binnen, Ik heb ze in Raid 1 gezet. Nu met instaleren gaat alles goed , tot het moment dat ik moet herstarten. Win2000 komt dan met de zelfde error. Net de nieuwste bios gedaan, en de nieuwste Sata drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
bootorder goed? heb zelf dit mobo ook maar me heeft geen probs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
richardkraal schreef op 13 October 2003 @ 19:43:
bootorder goed? heb zelf dit mobo ook maar me heeft geen probs
Alles opgelost door een extra controller te kiezen tijdens de F6, de silicon 3112, en de 3114. Draait nu als een trein.

[ Voor 53% gewijzigd door fleppuhstein op 13-10-2003 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd opnieuw installeren omdat winnt ->xp je bootschijf herkent vanuit het ARC pad in je C:\boot.ini
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /FASTDETECT
of via recovery-console iets proberen

heb je wel een array aangemaakt zodat de raid-bios em herkent ?
geen array=niet booten

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 15:37 ]