[BENQ AWL500] Access Point + configuratie

Pagina: 1
Acties:

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb laatst een AWL Access Point (BENQ)aangeschaft en een PCMCIA (Sweex) kaartje voor in m'n laptop. Ik heb thuis een server draaien die de rest van het netwerk voorziet van ip-adressen met daartussen een switch. Toen ik de Access Point via m'n pc wilde configureren kwam ik het volgende probleem tegen. Via de device search (software bij Access Point) vindt mn pc de accesspoint op het netwerk en geeft aan dat deze het adres 192.168.1.1 heeft. Via een ip-configuratie knop kan ik dit ip-adres instellen maar daar gaat het mis. Als ik een ip-adres opgeef voor de accesspoint, krijg ik de volgende melding: No response from setting IP-address. Dezelfde melding kijg ik ook als ik voor DHCP kies. Verder kan ik deze accespoint niet configureren ook niet met de ingebouwde webserver. De knop om via de webserver de accesspoint te configureren is disabled. Het stomme is dat via mn laptop wel het netwerk op kan en dus ook kan internetten. Het probleem alleen is dat ik geen encrptie kan toepassen om mijn verbinding te beveiligen. Heeft iemand dit probleem ook gehad?

stp - PSN ID: stp_4

Verwijderd

Heb ik ook, elke 2 seconden krijg ik weer een "Er zijn draadloze verbindingen beschikbaar", terwijl het goed geconffiged staat, maar ik heb er hier 2 ruil ze allebei in.

1 raakt zn verbinding kwijt na 4 minuten, powerreset 5 minuten, en de andere ... draadloos drama
Hmm, ik praat over een awl700 trouwens, maarja, zelfde idee.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 20:51 ]