[OC] Asus P4C800 Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:07
Hallo beste tweakers,

Ik heb dus laatst een Asus P4C800 Deluxe allemaal leuk een aardig, ik kan leuk dat 5% overclock 10% overclock etc toepassen ( nieuwe future van asus ) dat is opzich wel leuk maar ik wil gewoon mijn MHz kunnen opkrikken.
Maar het probleem is dat hij gewoon gelocked is? Ik kan hem niet change (de voltage wel) maar de MHz gewoon niet, op de asus site staat dat dit wel mogelijk is.

Iemand enig idee wat ik hier aankan doen ? Drivers, nieuwe bios, jumpertje ?

ff me specs maybe heeft dat enig effect erop (WinXP Home SP1, PoV Geforce4 Ti4200, Pentium 4 533FSB 2,4 Ghz, 512MB RAMM, Soundblaster Live 5.1 !)

Alvast bedankt }:O

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Gewoon op manual zetten.. kan je alles eronder instellen.

• blix
Nee dat kan dus niet, er staat dat je hem kan verstellen van 100 tot 400 maar dat is dus niet het geval ?

Vond het ook al raar... mischien iemand ervaring met dit probleem ?

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Heb je weleens eerder overgeclockt? Je kunt nooit zo het aantal MHZ instellen zie:

http://gathering.tweakers...t_message/17829096#basics

• blix
In mijn bios kan ik gewoon niks change, ik weet hoe je overclockt.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
je multiplier is idd gelokt op 13, heb ik ook

edit:
je moet onder jumperfree setting op manual zette, dan kan je idd kiezen tussen 100-400. Maar je multiplier kun je niet veranderen. Deze blijft staan op 13 met de status locked (zie CPU setting oid)

[ Voor 71% gewijzigd door DutchTSE op 02-10-2003 20:17 ]

• blix
En hoe doe ik dat? Of staat dat in het boekje?

Verwijderd

Ik heb een P4P800 dlx. Wat ik heb gedaan (toegegeven: ik ben geen oc expert, maar het werkt allemaal wel) is in de BIOS Advanced/Jumperfree/Manual, en dan de FSB opkrikken met +, in mijn geval van 200 eerst naar 220 en nu naar 230. En dan maar multiplien: 230x13=2990 mHz. Da's beter dan 2,60. Eens zien hoe ver die nog wil :)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
gezien je signature ga ik er vanuit dat de overclock gelukt is... toch?

• DutchTSE
  • Niet online
druk bij het bootscherm op delete, dan kom je in bois, ga geloof 2 pijltjes naar rechts en dan de bovenste is jumperfree settings. dan druk je op enter, dan staat er auto of manual, dan zet je hem op manual. dan kun je kiezen tussen 100 en 400. dit getal verhoog je telkens met 5 totdat je vindt dat je pc snel genoeg is en er niks doorbrand :)

dan druk je op F10 en dan op OK en dan boot je je pc opnieuw

zie ook ut verhaal van NoFastMem ;) die net ff wat sneller typte dan mij :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door DutchTSE op 02-10-2003 20:32 ]

• blix
NEe bigfoot dat is van me oude board.. die had daar geen problemen mee.

• blix
JA Nofastmem + DutchTSE ik weet wel hoe ik in me bios kom enzo hoor :D alleen als ik het probeer aan te klikken zal ik maar zeggen.. gebeurd er niets.. ik kan gewoon NIET aan mijn FSB zitten.. dat is het probleem het werkt gewoon NIET? Het kan ook niet zijn dat mijn CPU locked is want op een ander board werkt het wel.

• DutchTSE
  • Niet online
hmmm, bij mij werkt het gewoon hoor, heb zelfde mobo met pentium 4 2.60C (=HT) en 2x 256 PC3200 dual channel geheugen

zou verder ook niet weten hoe het kan dat ut niet werkt :$

Verwijderd

Het schijnt dat de settings van de automatische Asus overklok-opties (10%, 20% en 30% overclock) niet gaaf zijn. Ik heb eerst 10% gebruikt, maar toen deed de onboard-sound het ineens niet meer. Lag volgens een behulpzame GoT-er _/-\o_ aan de AGP/PCI-frequenties die dan meeveranderen (zet die op 66 resp. 33 mHz). Manual, dat is het.

Edit: Tja, als je de Manual settings niet kunt aanpassen.... rare boel. Welke BIOS? 1010?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 20:42 ]

• blix
Ja zou het graag willen maar ik kan er dus niet aan zitten.. alleen aan AGP/PCI en Voltage ? Niet aan mijn FSB, ik vind dit echt raar.. ik ga wel terug naar de winkel anders want ik snap er echt niets van.

• blix
Ik vind dat Auto overclocken met dat 10/20/30 % overclocken wel leuk.. maar zo kan je het niet precies doen, heel hinderlijk.

Verwijderd

Ik doe maar een gooi: kan het liggen aan de Turbo mode en/of de PAT? Iets anders kan ik ook niet op komen. Anders moet de dealer inderdaad maar een oplossing bieden ja. Het is gewoon een feature van je mobo die hoort te werken met deze cpu.

Succes!

• blix
Ja Turbo staat niet aan, dat werkt dus niet dan krijg ik overclock failed en PAT, dat staat toch auto aan?
Ik ga morgen anders ff langs de winkel, weer dat helen pokke ding er uit halen.... ;[

[ Voor 30% gewijzigd door blix op 02-10-2003 20:50 ]

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-02 11:16
Ik neem aan dat je het probeert te veranderen met de + en de - van het numerieke gedeelte?

Verwijderd

Jolige_Joffer schreef op 02 October 2003 @ 21:02:
Ik neem aan dat je het probeert te veranderen met de + en de - van het numerieke gedeelte?
dat is idd de enige manier

• blix
Ja dat heb ik allemaal geprobeerd maar het heeft gewoon geen effect.. Ik denk dat er gewoon iets mis op het moederbord is, even kijken of ik asus kan bellen anders terug naar de winkel, IIG bedankt voor al de hulp, stel ik zeer opprijs jongens :)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Heb je uberhaupt al in de manual gekeken?... misschien staat het daar gewoon in.. :/

(lijkt me stug dat ze het niet in het mobo boekje vermeld hebben, bij die van mij stond alles perfect aangegeven :))

En over dat PAT, als je een heel nieuw bord hebt is er kans dat je een P4P met de nieuwe i865 chipset bezit. Intel hoorde namelijk van dit geintje dat de PAT te activeren is en gaan dit hardware-matig disabelen. PAT is namelijk P4C-exclusive.

Use the Search Luke...

• blix
Ja ik heb alles doorgenomen hoor, is gewoon iets fout in de mobo, ik ga straks ff langs de winkel :)
Pagina: 1