allereerst,
ik heb de ballen verstand van asp/vbscript
heb wel allerlei voorbeeldjes gevonden maar een paar dingen zijn me nog steeds niet duidelijk zoals het returnen van een var en wat Let en Get bu precies inhoud.
vb:
bovenstaande code werkt helaas niet maar geeft wel aan waar ik heen wil.
rare is dat ik wel voorbeeldjes heb gezien waar Return wordt gebruikt maar IIS 5 zegt dattie dat niet als language construct kent?!
als iemand me een link kan geven naar een soort van simpele introductie in asp/vbscript OO ben ik ook al heel blij.
dus iets waar ze gewoon even de basics uitleggen wat de syntax voor classes is in asp.
ik heb de ballen verstand van asp/vbscript
heb wel allerlei voorbeeldjes gevonden maar een paar dingen zijn me nog steeds niet duidelijk zoals het returnen van een var en wat Let en Get bu precies inhoud.
vb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <%
Class aClass
Private name
Public Property Get getName
Return name
End Property
Public Property Let setName (name_)
name = name_
End Property
End Class
Dim myClass
Set myClass = New aClass
myClass.setName("arie aap")
Response.Write "name: " & myClass.getName
%> |
bovenstaande code werkt helaas niet maar geeft wel aan waar ik heen wil.
rare is dat ik wel voorbeeldjes heb gezien waar Return wordt gebruikt maar IIS 5 zegt dattie dat niet als language construct kent?!
als iemand me een link kan geven naar een soort van simpele introductie in asp/vbscript OO ben ik ook al heel blij.
dus iets waar ze gewoon even de basics uitleggen wat de syntax voor classes is in asp.
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who