Ik had een zeer instabiele windows installatie en kreeg het vermoeden dat het aan mijn harde schijf lag, na een check met het programma van IBM bleek dit te kloppen. Ik heb deze hdd vervolgens nog even in een andere pc getest en daar zelfde probleem (en ik hoorde hem nu ook kraken) deze hdd is dus zeker kapot (denk nu uit te kunnen sluiten dat het ide/kabel is).
Gelukkig had ik nog een oude hards schijf liggen (een western digital 2GB schijf, maar heb toch niet meer nodig) die het altijd goed heeft gedaan. Ik probeerde eerst direct windows (me voor een divxbak) te installaren, maar die gaf een foutmelding mbt het schrijven naar de harde schijf (door de chkdsk kwam hij zonder problemen).
Ik denk ik ga de schijf maar eerst formatteren, en dan krijg ik:
Format complete. (na dat hij hem helemaal geformatteerd heeft; vervolgens gebeurt er 2 minuten niets)
Unable to write BOOT.
format terminated.
Opnieuw formaatteren geeft hetzelfde resultaat.
Na zoeken op deze term via google komt eruit (meestal betrekking op floppies) dat er een probleem is met de eerste sector van de harde schijf (vandaar ook boot
)
Gelukkig had ik nog een oude hards schijf liggen (een western digital 2GB schijf, maar heb toch niet meer nodig) die het altijd goed heeft gedaan. Ik probeerde eerst direct windows (me voor een divxbak) te installaren, maar die gaf een foutmelding mbt het schrijven naar de harde schijf (door de chkdsk kwam hij zonder problemen).
Ik denk ik ga de schijf maar eerst formatteren, en dan krijg ik:
Format complete. (na dat hij hem helemaal geformatteerd heeft; vervolgens gebeurt er 2 minuten niets)
Unable to write BOOT.
format terminated.
Opnieuw formaatteren geeft hetzelfde resultaat.
Na zoeken op deze term via google komt eruit (meestal betrekking op floppies) dat er een probleem is met de eerste sector van de harde schijf (vandaar ook boot
[ Voor 10% gewijzigd door pietje63 op 02-10-2003 20:24 ]
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!