Ik heb dus KPN ADSL. Dit heb ik verdeeld over 3 pc's met een router met ingebouwd ADSL modem. Nu wil ik ook bestanden delen. Wie weet hoe dit in zijn werk gaat, aangezien het me op geen enkele manier lukt. Als ik de computers een IP adres toewijs doet internet het niet meer. Ik heb de search gebruikt maar daar wordt ik ook niet wijzer van. Wie kan me helpen? Bedankt!
Je kunt als je ze allemaal in dezelfde werkgroep stopt, en File & Printer sharing installeert gewoon alles delen.
Kun je de andere computer(naam) pingen?
Welke OS'en gebruik je?
Kun je de andere computer(naam) pingen?
Welke OS'en gebruik je?
You can't have everything. Where would you put it?
Ik gebruik op alle pc's Windows xp Home.
Pingen, hoe die ik dat?
Pingen, hoe die ik dat?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 18:55 ]
Welke manieren heb je al allemaal geprobeerd?Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 18:47:
aangezien het me op geen enkele manier lukt.
Ik heb al geprobeerd IP's toe te wijzen aan de computers. En ik heb al met wat instellingen liggen knoeien zoals Werkgroep namen enz.
Je moet wel ip's toewijzen die in dezelfde range liggen dan het LAN adres van je router.Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 19:01:
Ik heb al geprobeerd IP's toe te wijzen aan de computers. En ik heb al met wat instellingen liggen knoeien zoals Werkgroep namen enz.
Lees dit artikel maar eens: reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
En misschien deze beide FAQ's:
FAQ Network Troubleshooting
Hoe deel ik Internet ?
[ Voor 30% gewijzigd door GaMbiNo op 02-10-2003 19:05 ]
Heb je uberhaupt wel mappen/bestanden gedeeld?
In princiepe lijkt het me het beste dat die router de adressen uitdeeld, dat zal waarschijnlijk beter gaan...
In princiepe lijkt het me het beste dat die router de adressen uitdeeld, dat zal waarschijnlijk beter gaan...
En de links hebben je niet geholpen?
Opnieuw opstarten heb je ook al gedaan neem ik aan omdat je met IP adressen heb liggen spelen...
Maar als je nou gewoon op alle PC's de werkgroep even hetzelfde insteld, en de IP adressen door de router laat uitdelen...
Dan klik je op Netwerkomgeving en dan zie je: ???
Opnieuw opstarten heb je ook al gedaan neem ik aan omdat je met IP adressen heb liggen spelen...
Maar als je nou gewoon op alle PC's de werkgroep even hetzelfde insteld, en de IP adressen door de router laat uitdelen...
Dan klik je op Netwerkomgeving en dan zie je: ???
Verwijderd
Beste Niek,
onder de eigenschappen van je netwerk/internet(LAN) verbinding vind je de protocollen?->
*Client voor windows netwerken
*Bestands en printer deling voor windows netwerken
Als deze erbij staan en je bestanden hebt geshared(mijn shared bestanden of bv hele schijf sharen bij zijn eigenschappen) dan moet het werken mits:
*Je firewall goed ingesteld staat
*De IP´s van de 3 computers niet hetzelfde zijn.(lijkt me niet, speedtouch modem?)
onder de eigenschappen van je netwerk/internet(LAN) verbinding vind je de protocollen?->
*Client voor windows netwerken
*Bestands en printer deling voor windows netwerken
Als deze erbij staan en je bestanden hebt geshared(mijn shared bestanden of bv hele schijf sharen bij zijn eigenschappen) dan moet het werken mits:
*Je firewall goed ingesteld staat
*De IP´s van de 3 computers niet hetzelfde zijn.(lijkt me niet, speedtouch modem?)
Het spijt me oprecht, maar als je niet weet wat pingen is, en hoe je dat doet, dan zit je echt niet op je plaats op dit forum.Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 18:51:
Ik gebruik op alle pc's Windows xp Home.
Pingen, hoe die ik dat?
We vereisen hier een kleine hoeveelheid basiskennis, en die heb je blijkbaar echt niet.
Er zijn heel veel andere fora die je wel beter kunnen verder helpen zoals daar zijn www.beginnersweb.nl, ze hebben ook een heleboel howto's voor beginners.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()