Toon posts:

Gerucht : Source code Half-Life 2 uitgelekt

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:12
Nu 30 september stilletjes aan ons voorbij is gegaan leek het er even op dat we een aantal Half-Life 2 nieuwsvrije dagen zouden hebben. Niks is minder waar en de geruchtenmolen draait op volle toeren. Nieuwste hot story: de source code van het spel is uitgelekt !

Op verschillende internetforums zijn stukken code verschenen van het spel; inclusief screenshots en dedirectorystructuur van het spel. Volgens enkele mensen die een stuk code hebben gecompileer, is de code in ieder geval goed geschreven en compileerbaar. Of het echt de code is van Half-Life 2, dat kan alleen Valve bevestigen.
De kans is bestaat dat de source door een grappenmaker in elkaar is gezet en niet echt is, maar als de code echt is betekend dit een drama voor Valve software. Het spel zal overspoeld worden met cheaters en de eigendomsrechten van Valve zullen grof worden geschonden.
bron: www.gamers.nl

Ik weet dat het officiele halflife topic gesloten is, maar dit nieuwtje vond ik toch wel erg verontrustend, dit zou een regelrechte ramp zijn :(
Het heeft een ongeloofelijke invloed op het multiplayer-gedeelte van halflife, en natuurlijk voor de toekomstige mods, ik hoop echt dat dit niet waar is en dat het maar een gerucht is, maar het schijnt nogal overtuigend te zijn, als het waar is, dan vraag ik me af hoe dat mogelijk is...

*geen gelul over releasedates en geen ruzie plz, ik wil serieus jullie mening hierover horen

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:27

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11
Mja, bron zegt meer dan genoeg :p Ik heb wat meer bewijs nodig voor ik ook maar een klein beetje begin te geloven dat dit waar is.

/edit, ok ik heb die link hierboven ff gelezen en hoewel het een beetje verontrustend vertrouw ik het nog lang niet, maarja das mijn mening }:O

[Voor 37% gewijzigd door MailMan op 02-10-2003 18:48]

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 10:56
H O A X

[Edit] Beter nog: hier het commentaar van iemand die de zongenaamde HL2 sdk heeft vergeleken met HL1:

---------------------------------------------------------------------------------------------
Ok, this bit of code is taken from the Half-Life SDK v2.3:

// Speak Sentence - say your cued up sentence.
//
// Some grunt sentences (take cover and charge) rely on actually
// being able to execute the intended action. It's really lame
// when a grunt says 'COVER ME' and then doesn't move. The problem
// is that the sentences were played when the decision to TRY
// to move to cover was made. Now the sentence is played after
// we know for sure that there is a valid path. The schedule
// may still fail but in most cases, well after the grunt has
// started moving.

And this is taken from the supposed Half-Life 2 SDK, from the npc_combine file:

// Speak Sentence - say your cued up sentence.
//
// Some grunt sentences (take cover and charge) rely on actually
// being able to execute the intended action. It's really lame
// when a grunt says 'COVER ME' and then doesn't move. The problem
// is that the sentences were played when the decision to TRY
// to move to cover was made. Now the sentence is played after
// we know for sure that there is a valid path. The schedule
// may still fail but in most cases, well after the grunt has
// started moving.

It's fake. Someone took the HL1 SDK and reworked it to make it look like the Half-Life 2 SDK

Heres another comment from the HL1 SDK:

// ISoundMask - Overidden for human grunts because they
// hear the DANGER sound that is made by hand grenades and
// other dangerous items.

And here is it's somewhat edited twin in the supposed Half-Life 2 SDK

Purpose: Overidden for human grunts because they hear the DANGER sound

As you can see the author of the fake SDK went ahead and changed some stuff here and there to make it look like the Half-Life 2 SDK. There is more but I'm not going to post it all here.

Edit: ok I'm going to say this too. The npc_combine file (which is part of the supposed HL2 SDK) and the hgrunt file from the HL1 SDK are very, very similar. That means that either A) Valve decided to basically reuse the Half-Life 1 SDK only making minor changes here and there, or that B) Some guy with a knowledge of programming went out and changed the files from the HL1 SDK to make them look like the files from the Half-Life 2 SDK.

Also, code was posted earlier showing the rendering engine for Half-Life 2 making OpenGl calls. Since Half-Life2 does NOT use OpenGl in any way, that code is false. Made up. Here is the code from this supposed HL2 code, it's found in a folder called glquake.h (suspicious):

#ifndef GLQUAKE_H
#define GLQUAKE_H
#pragma once

#pragma warning(disable : 4244) // MIPS
#pragma warning(disable : 4136) // X86
#pragma warning(disable : 4051) // ALPHA

#include "basetypes.h"
#include "quakedef.h"
#include "render.h"
#include "client.h"
#include "materialsystem/imaterialvar.h"
#include "bspfile.h"

Also from glquake.h

extern ConVar r_norefresh;
extern ConVar r_speeds;
extern ConVar r_speedsquiet;
extern ConVar r_lightmapcolorscale;
extern ConVar r_decals;
extern ConVar mp_decals;
extern ConVar r_lightmap;
extern ConVar r_lightstyle;
extern ConVar r_dynamic;

That just wouldn't be in Half-Life 2 code, it's quake code.
---------------------------------------------------------------------------------------------

Bron: http://www.halflife2.net/...&perpage=15&pagenumber=30

topic kan weer dicht lol :x We zijn weer gerust

[Voor 164% gewijzigd door ErA op 02-10-2003 18:52]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

Exirion

Gadgetfetisjist

De kans is bestaat dat de source door een grappenmaker in elkaar is gezet en niet echt is, maar als de code echt is betekend dit een drama voor Valve software.
Yeah right, een 'grappenmaker' die in z'n eentje ff een compleet spel kan faken. Kom op jongens, wake up |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 23:31

Hazuki

On my Suzuki

Oh shit, dat betekent het einde voor het multiplayer gedeelte :(
Welke zielige klojo maakt zoiets dan ook openbaar? Ik bedoel, wat heeft ie eraan? Ik kan er in ieder geval weinig positieve toepassingen voor bedenken.

Koekie?

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:12
hmm als het indeed een hoax is, gooi dan maar zo snel mogelijk het topic dicht :), ik heb een hekel aan hoaxes verspreiden :P, ik kijk sowieso wel ff in het steam topic, bedankt anyways

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12-2020

Tripp

Wreah

Ok, dit gaat alleen maar weer gezeur opleveren over : HOAX, waar, niet waar. Cheaters en blablabla :/

specs

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 21:24

LordMithril

Wordt een leuk jaar

Exirion schreef op 02 October 2003 @ 18:47:
[...]

Yeah right, een 'grappenmaker' die in z'n eentje ff een compleet spel kan faken. Kom op jongens, wake up |:(
men nemen 1 quake source (vrij download baar dacht ik)..
editen een par stukjes.. en gillen tegen genoeg n00bs "IK HEB DE HL2 SOURCE!!"
wedden dat t werkt? ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Lord_Mithril schreef op 02 October 2003 @ 18:57:
men nemen 1 quake source (vrij download baar dacht ik)..
editen een par stukjes.. en gillen tegen genoeg n00bs "IK HEB DE HL2 SOURCE!!"
wedden dat t werkt? ;)
* Exirion is weer een illusie over het niveau van het publiek armer ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Anoniem: 12316

En dicht...

Het vorige topic is niet zomaar dichtgegaan. Men kan blijkbaar geen normale discussie over HL2 houden, en ook bij dit onderwerp verwacht ik geen verbetering.

De volgende persoon die zonder toestemming een Half-Life 2 topic opent kan een OW verwachten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee