Toon posts:

kloksnelheid veranderd met nf7-s 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb een probleem met me computer, me athlon xp 2600+ (barton) in combinatie met een abit nf7-s 2.0 geeft in cpu-z steeds een ander fsb en kloksnelheid aan. me fsb veranderd van 166.4 naar 164.8 en me kloksnelheid van 1913mhz naar 1883mhz, dit is alleen als ik me cpu in me bios op standaard instellingen zet.
als ik me cpu zelf instel (11.5 x 166) dan blijft me kloksnelheid wel goed staan en haal ik ook meteen meer dan 100 punten meer in 3dmark 2001. aleen heb ik het probleem dat als ik hem zelf instel in de bios dat hij hem dus niet ziet als een 2600+ maar als een amd athlon 1912mhz. ik heb al op google en GoT gezocht en ik heb al bios 10 tot 18 geprobeerd maar het helpt niet, daarom heb ik dit topic maar geopend met de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

specs:

amd atlon xp 2600+ (barton)
abit nf7-s 2.0
2x 256mb pc 433 cas2 corsair
club3d radeon 9700 pro
enermax 301 watt.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Die 100 punten zijn in de marge van 3dmark. Het schommelt nogal. :)
Heb je ook gekeken met andere progjes zoals wcpuid/sandra/aida32 of zo?
Je pr-rating wordt niet meer vertoond als je de cpu-snelheid manueel insteld. Heb het hier ook met een nf7 icm 2500+.

Verwijderd

Topicstarter
hey is met wcpuid en sandra ook, dus ik denk echt dat het komt omdat de nf7-s me processor niet goed ondersteund ofzo.
ik heb wel gelezen dat hetr met die progies wel 1 tot 3 mhz kan schelen maar ik vind 30 toch wel een beetje veel....

• pisart
  • Niet online
Het maakt toch niets uit of je 2600+ tijdens de POST of 1912mhz of hoger ziet :)
Tenminste blijft je cpu-snelheid constant.
Wat voor geheugen heb je? Anders kun je 200*9.5 of een hogere mp draaien ipv standaard 166*11.5. Dan heb je wat snelheidswinst zonder je cpu over te klokken.

[ Voor 42% gewijzigd door pisart op 02-10-2003 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 02 October 2003 @ 18:38:
Het maakt toch niets uit of je 2600+ tijdens de POST of 1912mhz of hoger ziet :)
Tenminste blijft je cpu-snelheid constant.
Wat voor geheugen heb je? Anders kun je 200*9.5 of een hogere mp draaien ipv standaard 166*11.5. Dan heb je wat snelheidswinst zonder je cpu over te klokken.
ik heb 2x 256mb corsair pc433, maarja het gaat me gewoon om het pricipe, het moet toch gewoon goed zijn.....

• pisart
  • Niet online
Ja, ik weet wat je bedoelt, maar ik heb hier ook een p4 1.5ghz die ook zo'n 50mhz schommelt. Het is met nooit gelukt om de cpu-snelheid constant te krijgen, maar jij hebt nog een oplossing ervoor.
Waarom klok je je cpu niet wat over? Je kan makkelijk 2.2ghz halen (200*11), dan heb je tenminste wat aan je nf7-s en je pc3500 ;)

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
klopt wel dat dit steeds klein stukje veranderd, heb ik ook. komt volgens mij omdat je voltage telkens paar 10-de volt veranderd. daardoor ook je fsb enz enz

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal eens wat gaan overclocken, bedankt mensen. mzzl

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Ik heb dit probleem ook, maar bij mij levert dit ook het probleem op dat ik geen 3D Mark 2001 projects meet mag publishen. dit ivm die wisselende kloksnelheid, en dat is natuurlijk wel heel erg irri, als je net een nieuwe 9800Pro in je bak hebt hangen, en toch ook wel eens een score van bijna 20.000 wilt neer zetten.
Verder denk ik dat dit ook de reden is dan ik niet een nachtje 3dMark2001/03 kan loopen.

Dat het voltage schommelt, wil niet zeggen dat je FSB ook moet gaan schommellen.
Voltage regeling staat bekend om z'n schommelingen, FSB's niet.

Ik heb hier een barton 2500+ naast GEiL G.D. PC3500 draaien op m'n nf7-s rev2.0.
Die verschillende BIOSsen heb ik ook geprobeerd en de settings op default geven bij mij ook een stabiele FSB. :?
Het enige dat ik me nog afvraag (afgezien van: of er nog meer mensen dit probleem hebben.), is of die fsb-mod van de CPU (166-->133MHz FSB) hier nog in zou kunnen helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door _Droopy op 06-10-2003 10:57 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Een 12 Mhz verschil in de core speed van mijn Amd Athlon XP2700+ die helemaal standaard staat. Maar het voltage schommelt niet samen met de FSB. Het voltage schommelt af en toe. De FSB veel vaker. Maar ik kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken. het draait prima :)

SPECS:
Abit NF7-S rev. 2
2 x 512 MB Corsair pc3200 twinx
Amd Athlon XP2700+

• _Droopy

_Droopy

Dat de core speed een beetje schommelt is ook idd niet boeiend, als de FSB dit met een Hzje of 7 doet (223MHz - 216MHz = 7MHz) wil dat zeggen dat er (op dit moment bij mij) 7 x 11,5= 80,5MHz op en neer schommelt! :(

Met als gevolg dat ik dus geen 3dMark2001se benches meer mag publishen, en dat ik dus ook niet van een echt stabiel systeem kan spreken. :r

En als de FSB veel vaker schommelt dan je voltage, mag jij je bak ook wel eens na laten kijken volgens mij of wordt het tijd voor een andere voeding.
Ik wil niet zeggen dat ik alles al wel eens gezien heb, maar een bak waar de FSB vaker schommelt dan de voltages,...... nee dat iig nog nooit. :z

[ Voor 30% gewijzigd door _Droopy op 08-10-2003 11:19 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

DutchTSE schreef op 02 October 2003 @ 20:20:
klopt wel dat dit steeds klein stukje veranderd, heb ik ook. komt volgens mij omdat je voltage telkens paar 10-de volt veranderd. daardoor ook je fsb enz enz
Hoe kom je daar nou weer bij? Voltage staat los van Mhzen hoor.

Heb je toevallig iets van Throttle aanstaan ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 11:26 ]

• _Droopy

_Droopy

Nee, throttle, disconnect &alle spreads staan gewoon uit, zelfs alle seriele, paralelle, firewire & sata poorten staan disabled. ook USB staat alleen maar op 1.1.
omdat ik dit allemaal niet gebruik op het moment.
Wat me nu alleen nog te binnen schiet, is dat die CPU interface (iod) wel aanstaat en dat ik nog niet heb gekeken of die fluctuerende FSB zonder deze functie ook zo *^%^* is.
Als ik vannavond weer thuis ben kijk ik dat gelijk ff na.

En om m'n vraag een paar posts hoge weer ff in het licht te zetten;
zou het zin hebben om een "default 133FSB" van m'n barton te maken?
Hoewel ik me meen te herinneren dat ik gelezen had in fewture's "nf7 madness-topic", dat dit bordje harder wou met een 166/200FSB CPU ipv. een 133FSB CPU.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 03:31

Nobby

Nuts!

_Droopy schreef op 08 October 2003 @ 11:16:
Met als gevolg dat ik dus geen 3dMark2001se benches meer mag publishen, en dat ik dus ook niet van een echt stabiel systeem kan spreken. :r
/offtopic

Waarom mag je dan geen 3dMark2001 benches meer publishen?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• n00bs
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb een Asus P4P800 deluxe en manual alles ingesteld, en als ik kijk met CPU-Z oid dan zie ik mijn FSB ook een paar MHz'jes veranderen samen met de voltages

• pisart
  • Niet online
DAlchemist schreef op 08 October 2003 @ 12:45:
[...]

/offtopic

Waarom mag je dan geen 3dMark2001 benches meer publishen?
Omdat zijn cpusnelheid niet stabiel is, daardoor, denk ik, dat 3dmark2001se denkt dat je cheat of zo. Ik zou zo geen andere oplossing kunnen bedenken :?

Heb ik ook is gehad dat ik mijn score niet mocht publishen:
This project can not be published
due to detected CPU speed variation.
The checkbox is not visible if a problem was detected in the benchmark project. Possible reasons for this are many, but most are due to an unknown component in your system, or inconsistensies during your benchmark run. If you feel you should be able to publish your project, please visit our support pages.

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

_Droopy schreef op 08 October 2003 @ 11:16:
Dat de core speed een beetje schommelt is ook idd niet boeiend, als de FSB dit met een Hzje of 7 doet (223MHz - 216MHz = 7MHz) wil dat zeggen dat er (op dit moment bij mij) 7 x 11,5= 80,5MHz op en neer schommelt! :(

En als de FSB veel vaker schommelt dan je voltage, mag jij je bak ook wel eens na laten kijken volgens mij of wordt het tijd voor een andere voeding.
Ik wil niet zeggen dat ik alles al wel eens gezien heb, maar een bak waar de FSB vaker schommelt dan de voltages,...... nee dat iig nog nooit. :z
Allemaal leuk en aardig hoor. maar heb je al naar de specs gekeken? Er zit een gloednieuwe Antec Truepower 550W in, die heeft geen enkel probleem. mijn systeem is zo stabiel als een huis, dit waren gewoon mijn waarnemingen en het is toch echt zo. volgens CPU-Z dan in ieder geval.

• _Droopy

_Droopy

MixingMastersM schreef op 08 October 2003 @ 23:13:
[...]

Allemaal leuk en aardig hoor. maar heb je al naar de specs gekeken? Er zit een gloednieuwe Antec Truepower 550W in, die heeft geen enkel probleem. mijn systeem is zo stabiel als een huis, dit waren gewoon mijn waarnemingen en het is toch echt zo. volgens CPU-Z dan in ieder geval.
jah, okej,..... maar de voeding geeft slechts zulke goeie (stabiele) voltages als het mobo doorgeeft.

Daarnaast ging de reply die je van me qoute, over het vergelijkbare probleem dat ik hier ZELF in mijn eigen setup ondervind. (nfi) O-)

Ik was ervan uit gegaan dat de TS sinds deze post
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 20:40:
oke ik zal eens wat gaan overclocken, bedankt mensen. mzzl
misschien iets verder was, of misschien wel van zijn/haar probleem af was; aangezien de TS zich sindsdien niet meer heeft laten zien in dit topic. uc? :)

Pagina: 1