-- ik weet dat hier topics over zijn en ik heb ze allemaal doorgespit, maar ik kan mijn probleem daar niet mee oplossen--
Mijn opstelling:
Primary Master: Maxtor 60 gb
Primary Slave: Atapi dvd rom 16x
Secondary Master: WD 20 gb
Secondary Slave: HP cd-rw
Oke, ik zal beginnen. Als ik mijn computer opstart is het eerst wat ik zie:
Drives.... (hij zoekt naar drives dan)
HD0: 60 gb
HD1:
HD2: 20 gb
HD3:
niets bijzonders, zul je denken. Ga ik naar mijn bios, zie je bij de cmos opties precies hetzelfde als de opstelling hierboven. Mijn bios herkent alle schijven dus.
Ga ik uit de bios, dan zie ik ook nog een keer in dos deze opstelling staan.
Maar hierna komt twee!! keer een "Boot from ATAPI cd-rom... failure" foutmelding.
De dvd-drive en de brander worden niet meer herkent. Ik wil namelijk windows xp installeren, maar mijn opstart diskettes werken niet (foutmelding ). Ik heb de XP cd-rom dus gewoon in mijn dvd-drive liggen, maar hij herkent het niet. Dit komt niet door de cd, want hiervoor had ik windows 98se op mijn pc en toen gaf die die fout ook al, maar in windows werden de dvd en cd-rw weer gewoon herkend.
Ik heb al van alles geprobeerd: opstarten met alleen dvd-drive, opstarten met alleen cd-rw, opstarten met alleen cd-rw als Master, maar niets helpt!! IDE kabels kunnen niet kapot zijn. Ik heb ook al heel veel geprobeerd bij de boot opties in de bios (dan weer alleen van cd-rom booten, dan weer alleen HD, dan weer floppy), maar dat helpt ook niet.
Overigens kreeg ik dit probleem pas toen ik mijn Maxtor HD in plaatste.
Probleem is dus dat de dvd-drive en de cdrw-drive niet worden herkend bij het opstarten (de melding komt na verifying dmi pool data), maar wel in de bios en wel in windows!!
Het lijkt er op dat ik bepaalde drivers ofzo nodig heb. Kan iemand mij helpen?
Mijn opstelling:
Primary Master: Maxtor 60 gb
Primary Slave: Atapi dvd rom 16x
Secondary Master: WD 20 gb
Secondary Slave: HP cd-rw
Oke, ik zal beginnen. Als ik mijn computer opstart is het eerst wat ik zie:
Drives.... (hij zoekt naar drives dan)
HD0: 60 gb
HD1:
HD2: 20 gb
HD3:
niets bijzonders, zul je denken. Ga ik naar mijn bios, zie je bij de cmos opties precies hetzelfde als de opstelling hierboven. Mijn bios herkent alle schijven dus.
Ga ik uit de bios, dan zie ik ook nog een keer in dos deze opstelling staan.
Maar hierna komt twee!! keer een "Boot from ATAPI cd-rom... failure" foutmelding.
De dvd-drive en de brander worden niet meer herkent. Ik wil namelijk windows xp installeren, maar mijn opstart diskettes werken niet (foutmelding ). Ik heb de XP cd-rom dus gewoon in mijn dvd-drive liggen, maar hij herkent het niet. Dit komt niet door de cd, want hiervoor had ik windows 98se op mijn pc en toen gaf die die fout ook al, maar in windows werden de dvd en cd-rw weer gewoon herkend.
Ik heb al van alles geprobeerd: opstarten met alleen dvd-drive, opstarten met alleen cd-rw, opstarten met alleen cd-rw als Master, maar niets helpt!! IDE kabels kunnen niet kapot zijn. Ik heb ook al heel veel geprobeerd bij de boot opties in de bios (dan weer alleen van cd-rom booten, dan weer alleen HD, dan weer floppy), maar dat helpt ook niet.
Overigens kreeg ik dit probleem pas toen ik mijn Maxtor HD in plaatste.
Probleem is dus dat de dvd-drive en de cdrw-drive niet worden herkend bij het opstarten (de melding komt na verifying dmi pool data), maar wel in de bios en wel in windows!!
Het lijkt er op dat ik bepaalde drivers ofzo nodig heb. Kan iemand mij helpen?
[ Voor 7% gewijzigd door -Gabriel- op 02-10-2003 18:17 ]