Webcam on notebook

Pagina: 1
Acties:

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik probeer een webcam aan te sluiten op mijn Compaq Armada Pii - 300.
Twee camera's gaven allebei hetzelfde euvel; geen beeld.

Verdere navraag bij Creative gaf aan dat het probleem waarschijnlijk ligt in de maximale voeding van de USB port, deze is niet voldoende om de camera te voeden.

Heeft iemand ervaring met Cam's die wel standaard op een Compaq Armada (of vergelijkbaar) zijn aan te sluiten ?

Alternatief zou volgens mij een batterij gevoede hub zijn om voor de rest vd voeding te zorgen; weet iemand waar deze te krijgen zijn ? Speuren op internet leverde niets op.

Bedankt ! :)
Robert

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 14:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bij apparaatbeheer kan je dat zien, moet je even de usb-hoofdhub kiezen en dan bij het tabbad Energie kijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11380/full.png

Als er genoeg beschikbaar is dan zie je dat en je kan tevens zien hoeveel stroom er beschikbaar nog is.

[ Voor 18% gewijzigd door LauPro op 02-10-2003 17:46 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• rdkraker
Hmmm het vreemde is dat hij aangeeft 500 mA te kunnen leveren, en dat de Webcam dit ook nodig heeft. Zou dus geen probleem moeten zijn. Nog suggesties ?

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het 'energie systeem' werkt af en toe een beetje vaag heb ik zo'n idee, want volgens mij zijn die 'metingen' gewoon opgegevens van de fabrikant. Zie de volgende afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11381/full.png

Dit kan dus nevernooit, maximaal 100 mA per poort en dan 2x 500 mA trekken :P. De drivers zijn welliswaar nog niet geïnstalleerd maar blijkbaar trekt die toch al 500 mA. Het leukste is nog wel dat de 'hoofd-hub' maar maximaal 500 mA per poort levert :Y).

Op een lan heb ik 2 webcams op 1 usb-hub gehad en die kapte er na een tijdje mee. Toen allebij op een aparte hub gezet en toen ging het prima. Is het niet zp dat de usb-poort op je laptop toevallig 1.0 (low-speed) is en de interface van je webcam 1.1 (fast-speed)? En dat die webcam low-speed niet pakt?

[ Voor 4% gewijzigd door LauPro op 02-10-2003 18:01 ]

• rdkraker
hmm en hoe kom ik er achter wat voor interface er op wat zit... ? Kan niets vinden in apparaatbeheer

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dat klopt idd, vind je meestal alleen terug in de datasheet van je chipset (als die hoofd-hub in je chipset zit teminste) of moederbord, in dit geval van een laptop waarschijnlijk de datasheet van de laptop..

• rdkraker
Hmm dat kan dus een lastige worden. Trial and error in de compterspeciaalzaak is misschien sneller :-)
Pagina: 1