Ik heb dmv. een Printline script een programmaatje gemaakt dat de invoer van een textfield toevoegd aan een bestand:
FileOpen(1, "C:\Test.txt", OpenMode.Output)
PrintLine(1, Inhoud.Text)
FileClose(1)
Vervolgens wil ik dat de inhoud ingelezen wordt in een RTF:
Antwoord.LoadFile("C:\Test.txt", RichTextBoxStreamType.PlainText)
Deze code is onderdeel van een soort quizje. Daarna moet de gebruiker in het vak Antwoord het antwoord typen, waarna het gecontroleerd wordt met de inhoud van Text.txt:
If AntwoordTXT.Text (het textfield) = Antwoord.Text (de rtf) Then
MsgBox("Goed")
Else
<code>
End if.
Het probleem is alleen dat de PrintLine functie achter de invoer van Inhoud.Text een paar spaties zet waardoor het in de RTFBox 2 regels krijgt. Als het antwoord in het bestand dan 'test' is, moet ik 'test ' typen voordat hij het 'goedkeurt'. Is er ook een manier om deze, zeer hatelijke, spaties te blokkeren?
FileOpen(1, "C:\Test.txt", OpenMode.Output)
PrintLine(1, Inhoud.Text)
FileClose(1)
Vervolgens wil ik dat de inhoud ingelezen wordt in een RTF:
Antwoord.LoadFile("C:\Test.txt", RichTextBoxStreamType.PlainText)
Deze code is onderdeel van een soort quizje. Daarna moet de gebruiker in het vak Antwoord het antwoord typen, waarna het gecontroleerd wordt met de inhoud van Text.txt:
If AntwoordTXT.Text (het textfield) = Antwoord.Text (de rtf) Then
MsgBox("Goed")
Else
<code>
End if.
Het probleem is alleen dat de PrintLine functie achter de invoer van Inhoud.Text een paar spaties zet waardoor het in de RTFBox 2 regels krijgt. Als het antwoord in het bestand dan 'test' is, moet ik 'test ' typen voordat hij het 'goedkeurt'. Is er ook een manier om deze, zeer hatelijke, spaties te blokkeren?