Outlook XP icm WinXP user stabiliteitsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Mijn vriendin heeft een PC waarop Windows XP SP1 draait met drie verschillende users: zijzelf (user 1), haar zus (2) en haar vader (3). Verder is er Outlook XP op geïnstalleerd.
Het probleem is dat normaliter door Outlook de mail (1 chello account en 1 tweakers.net account, allebei POP3) wordt opgeslagen in een bestand dat voor iedere user apart is. Als dus user 1 mail heeft opgehaald zien de andere users die later inloggen dat niet meer.

Ik heb dat ondervangen door de map waar het Outlook bestand van user 1 in staat een gedeelde netwerkmap te maken en Outlook voor user 2 en 3 dat bestand te laten gebruiken. Iedereen ziet nu dezelfde mails maar heeft eigen accounts en regels (die worden blijkbaar apart opgeslagen)
Dat werkt echter maar matig. Soms wordt mail dubbel binnengehaald, rules verdwijnen ineens of raken de weg naar de juiste map kwijt en zo nog een paar wazige problemen.

Heel erg vervelend is het alleen dat Outlook bij user 1 standaard crashed na het binnenhalen van de mail. Soms kun je dan na opnieuw opstarten van Outlook wel de nieuwe mail lezen, maar vaak 'vergeet' Outlook ook gewoon de nieuwe mail op te slaan en kun je dus onder je eigen account geen nieuwe emails lezen. Bij user 2 en 3 werkt het wel gewoon stabiel. Ik vermoed dat het komt omdat user 1 dus een gedeeld Outlook bestand heeft. User 2 en 3 hebben geen eigen bestand en _gebruiken_ alleen maar een gedeeld bestand. Ik kan daarvoor een uberlamme oplossing bedenken (user 4 aanmaken, onder die username het gedeelde Outlook zetten en de andere 3 users dat laten gebruiken)
Er moet toch een betere manier zijn...iemand tips?