Toon posts:

USB Hub + Memory Stick => Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn laptop maar 2 USB poorten heeft heb ik voor thuis een USB (1.1) hub gekocht waar ik dan makkelijk mijn printer ed op kan aansluiten. Ook mijn memory stick heb ik er standaard in zitten, zodat ik hem niet kwijt raak. Ik word echter tureluurs van die stomme hub. De hele tijd hoor ik "hardware verwijderd/toegevoegd" geluiden en mijn USB memory stick drive (E:) verschijnt te pas en te onpas in beeld. Heb ik dus een kapotte hub gekocht of hoort dit gewoon zo (weet ik veel)?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

dat hoort iig niet zo.
heb je een andere hub om te testen? of ken je iemand waarvan je een kan lenen?

ik weet niet of je hub actief of passief is, maar alssie passief is, zou het zomaar kunnen dat het komt door kleine spanningsdipjes

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst een USB 2.0 hub van Sweex. Het probleem daarmee was dat mijn laptop niet wilde opstarten met de hub ingeplugd. (Kwam er later dan ook achter dat mijn laptop geen 2.0 ondersteunde) Heb hem dus al ingeruild voor een ander exemplaar. Zal er dus nog maar eens mee naar de winkel teruggaan. Kent iemand een goed merk?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 23:19:
Ik had eerst een USB 2.0 hub van Sweex. Het probleem daarmee was dat mijn laptop niet wilde opstarten met de hub ingeplugd. (Kwam er later dan ook achter dat mijn laptop geen 2.0 ondersteunde) Heb hem dus al ingeruild voor een ander exemplaar. Zal er dus nog maar eens mee naar de winkel teruggaan. Kent iemand een goed merk?
Heb je al eens een Hub gekocht die actief gevoed wordt? Weet je wel..met zo'n losse voeding erbij...mmm...misschien helpt dat, want het klinkt alsof de hub de USB bus leegtrekt...en met actieve voeding hoeft hij dat niet meer :-)

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij heeft een voeding. Het is deze: http://www.sweex.com/product.asp?pId=84