Software raid prestatiewinst

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 19:30
M'n vorige topic is gelijk gelockt, vandaar maar een nieuwe.

Had namelijk nog een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden.

Ik heb nu een 40GB 7200 WD schijf, kan die ruilen voor 2 van 20GB 7200. Die 2 van 20 wil ik dan in striping raid zetten. Hoeveel verschil in performance levert dit op?

---

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
50% als je ze aan een apparte controller hangt.

• RePlayer
Jah, theorethisch, dat snap ik.

Maar ik zou graag persoonlijke ervaringen horen

---

Verwijderd

zoals de Mod in je vorige topic meldde is er zat info zelf te vinden;

Ik kan je de faq van GOT van harte aanbevelen; zeker deze: OM FAQ/Beleid

Hier vind je de meeste antwoorden op raid gerelateerde vragen in de raidfaq : FAQ Opslagmedia & I/O Controllers - RAID FAQ

Suc6

• RePlayer
Bedankt

---

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zoals onze digitale kip al zei, is er zat informatie en gebruikerservaring te vinden online, bijvoorbeeld in de urls die hij net noemde. Verder is het niet de bedoeling zonder meer een nieuw topic over hetzelfde te openen als je topic dicht is, zie hier:Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Ik neem aan dat XTerm bedoelt dat het dus anderhalf keer zo snel zal gaan als nu met 1 schijf, en dat klopt denk ik wel ongeveer (het is iig zeker niet twee keer zo snel, als je dat mocht denken). Trouwens, het gebruikt wel meer CPU-tijd dus niet doen als je systeem toch al niet supersnel is qua CPU-power.

Nadeel van striping raid is trouwens wel: 1 schijf kapot == alle data weg. En met 'gebruikte' schijven neem je dan best een groot risico. 't is maar dat je het wel even weet...

Zie verder de tig opmerkingen die je hierboven kunt lezen over het stellen van vragen waarop het antwoord makkelijk zelf te vinden is. Als je het niet eens bent met een slotje: mailen!

[ Voor 17% gewijzigd door Wilke op 02-10-2003 16:59 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.