Toon posts:

[IIS/ISA/AD/DNS] adress already in use

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Server:
Windows 2000
Exchange Server
ISA Server
2x NIC : 192.168.1.5 255.255.255.0, 192.168.2.10 255.255.255.248

Clients: 192.168.1.x 255.255.255.0 (via DHCP)

Overal de laatste updates van geinstalleerd. De server draait een AD domein met integrated DNS en DHCP.

Het probleem doet zich voor met IIS icm. OWA. Als ik de machine opstart, draait de IIS OWA site niet. Probeer ik 'm te starten krijg ik 'adress already in use'. Netstat -AN laat me inderdaad zien dat poort 80 van IP adres 192.168.2.10 in gebruik is. Mijn browser vertelt me dat ISA de boosdoener is. Beetje spelen leert me dat het de 'Microsoft Web Proxy Server' is welke dwarsligt.

Als Ik ISA dan uitzet, dan de site start, en als laatste ISA weer start, werkt alles probleemloos. Ik kan dan ook de site stoppen en starten zoveel als ik wil.

ISA heeft op de bewuste poort niets te zoeken.

Dit probleem is ontstaan nadat ik de bind-volgorde van de NIC's goed gezet had, deze stond verkeerd.

Ik heb hiervoor al gezocht bij deja etc. Het meest gegeven antwoord zit 'm in de SSL security instellingen, echter dat heeft er in dit geval niets mee te maken. Het is poort 80 welke dwars zit.

Dan mijn DNS vraag:
Waarom blijft mijn machine steeds automatisch 192.168.2.10 toevoegen aan mijn DNS zone voor 192.168.1.x, hoe peuter ik 'm aan z'n verstand dat hij dat niet moet doen? Probleem: mijn clients connecten op hostname, en krijgen 192.168.2.10 terug als IP, welke ze niet kunnen gebruiken. Als ik de records verwijder werkt alles weer prima, totdat hij verzint dat dat adres weer toegevoegd moet worden. Strontvervelend, dan weet ik weer waarom linux+DNS zo prettig is...

//edit
Het ISA/IIS probleem is inmiddels opgelost, dit zat 'm in de instelling voor 'outgoing web requests'. Het DNS probleem blijft echter bestaan: waarom wil m'n DNS perse dat 192.168.2.10 adres toevoegen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 16:58 ]

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:37

collin

Who da man !!

Bij TCP van die externe NIC kan je toch 'Register with DNS' uitvinken in het DNS tabje? Heb je dat al gedaan? Dat staat standaard aan.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
You da man!!

(in reactie tot je ondertitel)

Die HAD ik wel uitgezet, maar omdat de kaart disabled/enabled is geweest, stond dat vinkje er weer.

Problem solved, alles weer normaal :)