Vaag geluidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 07:57
ok... het volgende probleem doet zich voor..

ik kan alle geluiden afspelen (alles standaard via Winamp maar ook windows media player werkt).

Echter, het geluid bij het tv programma van mijn videokaart werkt NIET. (PC-vcr van matrox).

Nu dacht ik eerst dat het aan de kaart zou moeten liggen maar uitgebreid overleg met matrox geeft aan dat alles in orde zou moeten zijn..

Nu probeerde ik net in windows (config. scherm en dan geluiden) een voorbeeldgeluid af te spelen en ook dat werkt niet...

Ik heb een SB live 5.1 (en de matrox marvel G450 Etv zit in de line in en een kabel naar mijn stereo).

iemand enig idee? Want ik sta redelijkerwijs voor een raadsel.....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:31
Wat is er besproken tijdens dat uitgebreide overleg?

Op welke knopjes heb je gedrukt en welke settings heb je veranderd/uitgeprobeerd?

• miel
Raymond schreef op 02 October 2003 @ 16:32:
Wat is er besproken tijdens dat uitgebreide overleg?

Op welke knopjes heb je gedrukt en welke settings heb je veranderd/uitgeprobeerd?
http://forum.matrox.com/mga/viewtopic.php?t=4713

hier staat wat ik besproken heb... ze zeggen dat het aan mijn geluidskaart moet liggen wat mij bull lijkt..

maar goed, mijn line in staat open, kabel is geconnect (in roze van de SB live) en winamp en alle andere progs werken gewoon met geluid

Verwijderd

miel schreef op 02 oktober 2003 @ 16:26:
Echter, het geluid bij het tv programma van mijn videokaart werkt NIET. (PC-vcr van matrox).
Lijkt mij dat het zowel niet aan je videokaart als je geluidskaart ligt, maar aan de software instellingen binnen PC-vcr. Heb je daar al gekeken?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nu probeerde ik net in windows (config. scherm en dan geluiden) een voorbeeldgeluid af te spelen en ook dat werkt niet...
Kijk eens bij (XP) configscherm>Geluiden en audioapparaten>Audio. Staan de spullen hier op de goede geluidskaart? Als er iets van "voorkeursapparaat" oid staat dan hard vast op je SB.
Als ik je verhaal goed begrijp dan gaat de output van die tv-kaart naar de line-in van je SB. Probeer in dat geval een andere geluidsbron in de line-in van je SB te stoppen (bv microfoon of cd of minidisc etc, je zal dan waarschijnlijk wel een minijack-minijack kabel moeten hebben). Als dat ook niet werkt dan ligt je probleem definitief bij de line-in van je SB (of poortje is kaduuk of staat uitgeschakeld oid via software).

En natuurlijk de standaard vraag: open Volume Control (luidsprekertje in je system tray), doe Opties>Eigenschappen>vink ALLES aan voor zowel opnemen als afspelen en zorg dat er niks gedempt staat.

• miel
mikejarod schreef op 03 October 2003 @ 10:03:
[...]
Kijk eens bij (XP) configscherm>Geluiden en audioapparaten>Audio. Staan de spullen hier op de goede geluidskaart? Als er iets van "voorkeursapparaat" oid staat dan hard vast op je SB.

[...]
Als ik je verhaal goed begrijp dan gaat de output van die tv-kaart naar de line-in van je SB. Probeer in dat geval een andere geluidsbron in de line-in van je SB te stoppen (bv microfoon of cd of minidisc etc, je zal dan waarschijnlijk wel een minijack-minijack kabel moeten hebben). Als dat ook niet werkt dan ligt je probleem definitief bij de line-in van je SB (of poortje is kaduuk of staat uitgeschakeld oid via software).

En natuurlijk de standaard vraag: open Volume Control (luidsprekertje in je system tray), doe Opties>Eigenschappen>vink ALLES aan voor zowel opnemen als afspelen en zorg dat er niks gedempt staat.
1: ja staat allemaal standaard op de SB
2. ga ik proberen!, nieuws volgt!
3. staat allemaal open!

Pagina: 1