Toon posts:

Probleem met Aopen Ti4200 8X AGP icm DirectX apps...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de onderstaande computer specificatie:

Intel P4 2.8 800Fsb
Asus P4P800
512 Mb Corsair (Pc 3700)
Aopen Geforce 4 Ti4200 8x Agp

Windows Xp Professional SP1
DirectX 9.0B
Detonator 45.23

De monitor gaat na een tijdje uit bij Directx games, je hoort dan nog even wat geluid maar daarna reboot de pc, zonder enige foutmelding.

Ik heb op dit moment dit probleem alleen bij de DirectX applicaties, UT 2003, Call of Duty (demo) en 3Dmark 2003.

Bij Enemey Territory en bij Counterstrike (OpenGl) heb ik geen problemen.

Ik heb de drivers gedeïnstalleerd en andere drivers geprobeerd, geen verbetering.
Ook heb ik DirectX opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht ook niet baten.

Ik heb met Sisoft Sandra voor de zekerheid mijn systeem een stresstest van 5 uur laten doen, hij is hier goed doorheen gekomen dus het ligt denk ik echt aan de Gpu.

Weet iemand misschien een oplossing?

Verwijderd

Probeer andere drivers voor je videokaart stuur anders de kaart mits er nog garantie op zit terug naar Aopen deze schijnen snelle service te leveren!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 16:38:
Probeer andere drivers voor je videokaart stuur anders de kaart mits er nog garantie op zit terug naar Aopen deze schijnen snelle service te leveren!
Dat doen ze dus niet, ze hadden mij namelijk verzekerd dat de kaart goed zou zijn na eerdere reparaties (duurde 9 weken), maar nog werkt het voor geen donder.

* Shaggy :r op Aopen

En hoopt dat het probleem kan worden opgelost, aangezien de garantie net is verlopen..

Verwijderd

misschien een oudere directxversie gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 17:27:
misschien een oudere directxversie gebruiken?
nope werkt ook niet..

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mmz bak opnieuw installeren en dan eens kijken?

Alle opties nakijken en probeer eens te voelen hoe warm die wordt tijdens het game.

Of probeer gewoon eens een andere video ik denk dat jij heb er nog wel 1 hebt liggen shaggy ;)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op 02 October 2003 @ 17:38:
Mmz bak opnieuw installeren en dan eens kijken?

Alle opties nakijken en probeer eens te voelen hoe warm die wordt tijdens het game.

Of probeer gewoon eens een andere video ik denk dat jij heb er nog wel 1 hebt liggen shaggy ;)
Als ik een Geforce 3 gebruik dan werkt ie wel goed, tweakdudette :>

maargoed daar heb ik natuurlijk weinig aan, hij word absoluut niet warm, en een reinstall + 5 verschillende det. drivers werkt ook nog steeds niet..

Verwijderd

detonater killer gebruikt om detonators te deinstallen?
Anders kun je nog in je BIOS naar de instellingen gaan kijken.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tja, K*T aopen, mijn ti-4200 heeft ook kuren, draai nu met een oude Radeon.

Ik had veel blauwe schermen, en af en toe starte hij in VGA mode met IRQ meldingen, zomaar opeens. (win98)

Verwijderd

Topicstarter
Mwah volgens mij ligt het gewoon niet aan de drivers, of aan Windows, of aan andere onderdelen.

Die videokaart is gewoon WEER brak, irriteer me er dood aan en ga morgen maar WEER contact opnemen met Aopen..

Had ik maar een Leadtek gekocht :(

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31

The_Scarabial

MTB for life!

Ik heb dus precies, maar dan ook precies hetzelfde probleem.
Ik heb mijn videokaart 20 Mhz teruggeklokt en het werkt nu in elk spel. Ik ben er nu ook achter dat Als ik een DirectX 9 benchmark draai op de standaard snelheid doet die benchmark het gewoon, maar als ik 3DMark2001 draai (DX 8 ) dan loopt hij op de standaard waarden wel vast.

Verwijderd

Topicstarter
The_Scarabial schreef op 10 oktober 2003 @ 10:33:
Ik heb dus precies, maar dan ook precies hetzelfde probleem.
Ik heb mijn videokaart 20 Mhz teruggeklokt en het werkt nu in elk spel. Ik ben er nu ook achter dat Als ik een DirectX 9 benchmark draai op de standaard snelheid doet die benchmark het gewoon, maar als ik 3DMark2001 draai (DX 8 ) dan loopt hij op de standaard waarden wel vast.
Als ik een videokaart koop dan verwacht ik dat ie op de standaard snelheid stabiel is, als ik jou was zou ik (mits je garantie) hebt de kaart omruilen voor een ander merk, ik heb hem zelf omgeruild voor een Radeon en die werkt bijzonder goed.

Een kaart underclocken om hem stabiel te krijgen lijkt me niet de bedoeling Aopen! :/

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31

The_Scarabial

MTB for life!

Kheb geen garantie meer, maar er komt binnenkort een andere grafische kaart en de Aopen gaat naar m'n nog oude systeem daar werkt ie wel.

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 21:34
Sja, ik denk wel dat het aan je drivers ligt.

Om te beginnen zijn de 45.23 Detonators al niet de snelste drivers, en ten 2de zijn ze bij mij ook minder stabiel dan de oudere 44.03 of zelfs 42.82. Met die laatste draai ik nu, probleemloos en met een score van net geen 12000 op mijn ASUS GF4 Ti4200.

Grappig gewnoeg geef je eigenlijk zelf al aan dat het een driver issue is, want met OpenGL werkt alles probleemloos. Misschien wat kort door de bocht, maar je grafische kaart lijkt me OK. En dan is het niet verwonderlijk dat ze bij Aopen geen zin hebben, om andermans probleem op te lossen.

Het enige wat je kunt doen is chipsetdrivers in combinatie met drivers van de grafische kaart, volgens het try & error systeem te gaan testen om te zien welke combinatie wel werkt. Ook de installatie volgorde hiervan is van het grootste belang, dus probeer daar ook es, of er verbetering op treedt.

Ehmmm, verder nog even hierover :
Intel P4 2.8 @ 3.4 Ghz - Asus P4P800 - 512 Mb Pc 3700 Corsair Cas 2 - Sapphire Ati Radeon 9800 Pro - 120 GB Wd 7200 8Mb - Iiyama Visionmaster 451 19Inch
Je CPU is redelijk overklokt, heb je dat ook met je grafische kaart gedaan ? en op welke FSB draai je, wat is je PCI/AGP bus snelheid nu en waar is die 9800 Pro nou gebleven joh :?

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

CARman schreef op 11 October 2003 @ 12:53:
Om te beginnen zijn de 45.23 Detonators al niet de snelste drivers, en ten 2de zijn ze bij mij ook minder stabiel dan de oudere 44.03 of zelfs 42.82. Met die laatste draai ik nu, probleemloos en met een score van net geen 12000 op mijn ASUS GF4 Ti4200.
Over die driverversies ben ik het ook wel eens, gebruik anders eens een detonatordestroyer om de drivers volledig te verwijderen. Installeer daarna eens een oudere driver 42.82, misschien dat er wat achter blijft waardoor het niet draait
Je CPU is redelijk overklokt, heb je dat ook met je grafische kaart gedaan ? en op welke FSB draai je, wat is je PCI/AGP bus snelheid nu en waar is die 9800 Pro nou gebleven joh :?
Over die 9800 pro -> wishfull thinking? >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Turkish op 11-10-2003 13:14 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1