meerder videocamera op een computer aansluiten?(doorrijders)

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:35

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik zal eerst even de situatie uitleggen:
mijn vader is dus benzinepomphouder, ik neem aan dat jullie allemaal of de krant of FOK wel lezen.
daar word dus gezegd dat doorrijders nu MISSCHIEN wel worden achterhaalt.
nu vroeg mijn vader dus of ik iets met een computer kan regelen en videocamera's!

nu is mijn vraag dus:
hoe kan ik ongeveer 4 camera's op 1 computer aansluiten?
je kan wel leuk een USB of Firewire camera aansluiten maar hoelang mogen die kabels zijn?
ik denk toch dat er wel ongeveer een kabel van ongeveer 50 meter moet komen?

is dit uberhaupt mogelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Valkyre op 02-10-2003 16:22 ]

iRacing Profiel

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Theoretisch wel mogelijk, maar zal in ieder geval niet makkelijk zijn met snelheid en zo...

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Het is vast wel (al dan niet met een omweg) mogelijk deze 4 camera's op de computer aan te sluiten, maar heb je ook al aan de opslag gedacht? Het kost zowieso veel schijfruimte, moet 24/7 blijven draaien, maar afgezien daarvan: áls je een doorrijder hebt zul je het beeld weer terug op band moeten zetten. Ik neem aan dat de politie het bestandje niet per e-mail ontvangen wil ;) Maar stand alone zijn er iig veel oplossingen die ook nog eens opnemen.

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Kijk eens naar netwerk camera's die kun je gewoon via utp aansluiten.
En dan gewoon bij elkaar laten komen in een hub of switch met daar aan gekoppeld een computer waarop je de beelden kunt zien.

Veo netwerkcamera
http://www.eynstein.nl/a/3150.html

Axis Communications
http://www.axis.com/

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
kijk opslag kan ik vast wel regelen das even niet mijn eerst punt, i know it takes al o lot
maar en RAID 1 config met 200 GB moet neem ik aan wel lukken.

iRacing Profiel

Verwijderd

Kijk ook eens op trust.nl daar staan draadloze oplossingen e.d.

Verwijderd

edit:
niet goed gekeken

Maar @ Gohan-san: ik snap dat je wel aan harde schijf ruimte komt, maar als je er maar rekening mee hebt gehouden dat je dus alsnog een video recorder nodig hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 16:34 ]

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ah vet janster dat ziet er wel interresant uit

maar meerder oplossingen zijn altijd welkom

owjah is het software matig ook mogelijk om een beeldscherm in 4 en te delen zodat je ze allemaal kan teglijk kan zien?
of is dit iets meer voor software?

iRacing Profiel

Verwijderd

.

[ Voor 161% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:54 ]

• Device Manager
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Met video zoals dit kan 1 beeld per seconde meer dan genoeg zijn. Misschien zelfs 1 beeld per 5 of 10 seconden. De auto staat stil om te tanken, dus meer dan genoeg tijd om een 'foto' te nemen van het kenteken. Dit zou een heleboel schijfruimte schelen (en je kunt de kwaliteit iets opschroeven om een beter plaatje te kunnen krijgen van de bestuurder.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 16:28:
Kijk ook eens op trust.nl daar staan draadloze oplossingen e.d.
trust levert ook brakke kwaliteit, het is de vraag of je het nummerbord kan lezen daarna. :z

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Wij hebben op t werk ook een camera systeem met een 12 camera's, deze zijn aangesloten op een computer met een soort speciaal moederbord met coax aansluitingen.
In de software kunnen alle camera's tegelijkertijd gezien worden en kan er op tijd en beweging teruggezocht worden.
Alleen ben de naam ff kwijt 8)7

Verwijderd

janster schreef op 02 October 2003 @ 16:37:
Wij hebben op t werk ook een camera systeem met een 12 camera's, deze zijn aangesloten op een computer met een soort speciaal moederbord met coax aansluitingen.
In de software kunnen alle camera's tegelijkertijd gezien worden en kan er op tijd en beweging teruggezocht worden.
Alleen ben de naam ff kwijt 8)7
http://www.x10.com/products/vk69a_12cam_deal.htm ?

Of:

Afbeeldingslocatie: http://www.123cctv.com/images/multicam12.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 16:39 ]

Verwijderd

trust levert ook brakke kwaliteit, het is de vraag of je het nummerbord kan lezen daarna. :z
Bij Trust ligt het er geloof ik een beetje aan wie de spullen voor ze maakt. Maar het modem dat ik jaren geleden van ze kocht werkt prima. Tevens kan ik mij voorstellen dat je geen super kwaliteit beelden nodig hebt om een nummerbord te kunnen lezen. Maar je kunt het natuurlijk zo duur maken als je maar wilt.

Verwijderd

Nou.... heb zelf dit kaartje bij iemand in een winkel geinstalleerd.... ik persoonlijk vind de kwaliteit maar slecht, als ik jou was zou ik toch in wat professioneler spul nemen.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56

BCC

Jaah, zoiets hadden ze bij de C-1000 waar ik ooit werkte ook. Was perfect, ding streamde alles realtime op HD en je kon dan terugzoeken (opnemen ginggewoon door) met één of meerdere camera's. Zat ook zo'n draaibare/zoombare met een joystickje op aangesloten, erg leuk speelgoed :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1