Toon posts:

Binnen Groupwise categorieen gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een bedrijf bezig om te onderzoeken of Groupwise 6 een optie is.
Momenteel wordt er gewerkt met Outlook, waarbij veel mensen hun contactpersonen en takenlijst op categorie hebben ingedeeld.
Mijn vraag is eigenlijk of dit mogenlijk is binnen Groupwise. Ik ben zelf al een beetje aan het zoeken geweest, echter zonder resultaat.
Vreemd vind ik wel dat binnen de Groupwise client bij taken wel een kolom Categorie te vinden is, terwijl in het formulier om nieuwe taken te posten geen veld of keuzelijst te vinden is waarmee dit opgegeven kan worden.

Zelf heb ik al gekeken bij Cool solutions en daar is een Formative add-on te vinden die het wel mogenlijk maakt om taken op te slaan binnen categorieen alleen vind ik dit niet erg goed werken aangezien er steeds meldingen verschijnen van de ontwikkelaar ervan.

Voor contactpersonen heb ik nog niets gevonden, wel is het natuurlijk mogenlijk om voor elke categorie een apart adresboek aan te maken, maar ideaal is dit niet aangezien er veel categorieen in gebruik zijn en er evenredig veel adresboeken aangemaakt zouden moeten worden.

Graag wat hulp voor dit probleem.

• DiGuru
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09-2008
Ik weet niet of dat werkt, maar ik kan je garanderen dat de telefoon de eerste maanden roodgloeiend staat als je zou overschakelen. Als je dat meerekent is het (helaas) bijna zeker veel duurder.

Dat is ook de reden waarom de meeste bedrijven niet overstappen op Linux: iedereen wil Microsoft Office en Outlook. Ze zijn dat nou eenmaal gewend. En de overschakeling is voor iedereen pijnlijk en duur.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
aan DiGuru: er zullen ook mensen blij zijn met groupwise: zo kun je veel beter meerdere agenda's naast elkaar beheren.
Maar de topicstarter vraagt niet naar wellus nietus migreren argumenten, maar probeert kritisch naar functionaliteit te kijken.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Wellicht een tikkeltje offtopic, maar je kunt je Outlook clients ook in combinatie met Groupwise (mailserver) gebruiken. Of je gedeelde adressenbestanden dan ook nog werken, durf ik niet te zeggen. Voor je gebruikers verandert er qua userinterface niets.

Verwijderd

Ik ben eens aan het snuffelen geweest binnen GW6, ik begin het vermoeden te krijgen dat datgene wat jij wilt niet kan binnen GW6.
Vreemd vind ik wel dat binnen de Groupwise client bij taken wel een kolom Categorie te vinden is, terwijl in het formulier om nieuwe taken te posten geen veld of keuzelijst te vinden is waarmee dit opgegeven kan worden.
Dit ben ik ook tegengekomen, maar het is me absoluut niet duidelijk wat je met Categorie kan. Je kunt ze nergens aanmaken.

En wat het adresboek betreft, daar kun je geen categorie in een adresboek maken. Het enige wat hier overblijft is inderdaad voor elke categorie een apart adresboek. Zelf geef je daar het antwoord al op.

Er staat mij iets van bij dat in GW6.5 een aantal verbeteringen zouden zitten aangaande oa deze zaken. Echter hier ben ik niet zeker van.

Suc6. :)

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:14

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

In GroupWise 6.5 kan je inderdaad mailtjes en contactpersonen aan een category koppelen. Deze kan je zelf samenstellen als je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gelezen dat het in 6.5 wel kan, maar als we Groupwise aan zouden schaffen is het als onderdeel van Small Business Suite en dat is versie 6.
Ik blijft het vreemd vinden van die kolom die niet gebruikt wordt, maar bedankt voor de reacties

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:14

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Als ik de productmanager van SBS op Brainshare goed heb begrepen mag je GW65 gebruiken icm SBS; raadpleeg Novell pre-sales voor meer info. Je kunt ook wachten op de nieuwe versie van SBS die zeer binnenkort (<1 mnd) zou moeten uitkomen.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Pagina: 1