[Link] Geen link lampje en verbinding met zyxel 650&ethlnk3

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:53
Ik heb demon internet en draai een leuke server. Gaat al tijd goed. Maar nu wilde ik nog een server inzetten, die eerst het internet deelt, en waar mail server op staat. Het gaat om een PI met 32mb (werkt niet vlot nee :S iemand nog 16mb edo bankjes ter donatie :P ). Die bak draait onder NT4.0. (ik wil eens kijken naar linux, maar eerst eens goed in verdiepen met mail servers daarop etc.)

Het probleem is dat de 2 netwerkkaarten die erin zitten, 2x 3com Etherlink III (met bnc/aui/utp aansluiting) ik geloof de 509b. Die kaartjes doen het prima als ik ze aan het interne netwerk knoop. Zodra ik ze in het zyxel modem doe echter gaat er geen link lichtje branden, en is er ook geen connectie. Zoals op andere netwerkkaart straigt altijd werkt heb ik dat ook hier gedaan, zelf nog een crossover kabel gebruikt maar dat mag niet helpen, het lichtje blijft uit. De kabel is goed, ik heb ook nog een reserve kabel geprobeerd.

De kaartjes zijn 10mbit (doh) en ISA. Ik kan nog eens proberen of het werkt met een hubje ertussen, maar het zou ook gewoon gelijk moeten werken...

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen :? Die ethIII kaartjes vond ik juist altijd zo O+

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• pierre-oord
Schopje..

• pierre-oord
KICK! na een weekje vakantie...

• pierre-oord
:/

• pierre-oord
Nou, ik heb maar een andere computer erop aangesloten. Toch blijf ik dit erg vreemd vinden. Zijn er geen mensen met een 3com 509 kaartje op een zyxel modem?

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

Ok! Je bent dus niet de enige. Ik heb exact hetzelfde probleem. Hier mijn verhaal:

Ik heb een merkwaardig probleem met de Zyxel 650R31. Al ruim een half jaar hing deze in de originele config voor mn Debian router aan een 10mbit realtek pci kaartje zonder enig probleem.

Inmiddels heb ik een 54mbit wifi AP aangeschaft en wilde deze graag op een eigen interface gooien. Dit omdat het dan beter te beveiligen is enz. Dus naast de bestaande 3c905 pci 100mbit nog zo'n kaartje erin gedrukt en dat werkt als een tierelier. Omdat de betreffende machine slechts 2 pci sloten heeft moest ik uitwijken naar eens ISA slot voor de 3de NIC (WAN interface). Hiervoor heb ik een 3c509b gepakt. Na installatie is deze 3c509b verbonden met de switch en kon internet op dmv de zyxel die ik voor de gelegenheid naar een router had geconfiged. Deze opstelling werkte fantasties. De 3c509b kreeg link en een dhcp lease van de router enz enz.

Echter, toen ik de boel weer terug wilde draaien en het modem weer in bridge mode had gezet (reset gegeven) bleek de 3c509b met geen enkele kabel (cross/straight) een link te geven op het modem. Het inprikken van de 3c509b in een switch of een andere host resulteerde in een HD 10mbit link. Een andere host met een accton 10mbit kaartje linkt echter wel met het modem. Deze kaart is echter niet vrij beschikbaar (zit in machine van huisgenoot, getest door de boel ff om te patchen).

Heeft iemand een clue waar ik dit probleem moet zoeken? De kaart werkt standaard niet op FD, maar dat kan haast geen probleem zijn gezien de ervaring met de Accton kaart.

Met dat tooltje (3c5x9cfg.exe) heb ik PnP en media detectie uitgezet. Via een module optie op FD geforced. Mocht niet baten.

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Pagina: 1