Microfoon headset zonder koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-07 22:56
Ik ben op zoek naar een headset zonder koptelefoon dus alleen een microfoon die je aan je nek kan hangen voor je mond.

Ik heb al wat rond gesnuffeld maar kan niet zoeken wat ik vind.

Ik ben uitgekomen bij het merk sennheiser. Die hebben een microfoon vanaf 170 euro en dan moet je daar een nekding bij kopen van 35 euro. Dit vind ik dus een beetje te duur voor een microfoon die ik alleen wil gebruiken voor games. 8)7
Nekding heet "Sennheiser NB 2". De microfoon heet "Sennheiser MKE 2-nog wat".

Ik wil ook geen standaard, die dingen vind ik k*t. Verder wil ik ook geen koptelefoon omdat mijn 5.1 set gebruikt moet worden.

Wie kan mij verder helpen ?

• Sepiroth
JA, zoiets! Heb je hem zelf ook ? Zou natuurlijk ook graag iemand zijn mening/ervaring erover willen hebben.

Verwijderd

Nee, heb hem zelf niet. Maargoed, je zult voor die prijs wel redelijk wat voor je geld krijgen.
Echter je moet niet verwachten dat die klinkt als een sennheiser, maar voor computer gebruik zal t meer dan voldoende zijn verw8 ik!

• Sepiroth
[qoute site]
Deze versie voorzien van een batterijhouder kan direct op het mengpaneel worden aangesloten
[quote site]

Misschien dan enig idee waarom er een batterijhouder aan zit ?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 13:32
Sepiroth schreef op 02 October 2003 @ 15:55:
Misschien dan enig idee waarom er een batterijhouder aan zit ?
Microfoon, niet alle mengpanelen zijn voorzien van een zogenaamde "phantom" functie. Hiermee word de microfoon van electriciteit voorzien.

[ Voor 19% gewijzigd door Mad_Demon op 02-10-2003 16:10 ]

Verwijderd

ehm.. heb je er al aan gedacht dat als je boxen + een mic gebruikt dat iedereen achtergrond muzien dus ook mee krijgt.

Niet echt handig denk ik.

Trouwens not een tip: met een koptelefoon hoor je meer dan met boxen ;) (in games)

• Sepiroth
Wel aan gedacht maar daar heb ik geen last van.
Ik had namelijk al een headset met koptelefoon en microfoon waarvan ik alleen maar de microfoon aan sloot en de koptelefoon zelf om mijn nek hing (best irritant). De microfoon hangt dan recht voor mijn mond en daardoor hoef tmijn microfoon niet zo hard te staan en komt de muziek uit mijn boxen niet door de microfoon heen. Dus anderen horen mijn muziek/spelgeluiden niet.
Met een microfoon op een standaard die op mijn bureau geplaatst moet worden heb ik dat probleem wel. Dat heeft namelijk een vriend van mij en dat is zwaar irritant.

Verder zie ik nu nog zo'n headsetje op de site:
JB HM U36 Headset for UT 16

Welke is nu beter ? deze of de eerste ?

Verwijderd

De UT 16 is een draadloze microfoon zender. Je zult dan dus de UT16 aan moeten schaffen, en de ontvanger hiervan: niet erg handig dus.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik kick dit topic even omdat ik net als de TS met hetzelfde probleem zit, heb inmiddels een Sennheiser HD590 als koptelefoon en moet alleen nog een mic hebben, en wil ook zo'n ding voor mijn mond, nu zag ik de mic al in de eerder genoemde linkhierboven, maar dit lijkt me zo vervelend zitten. Is er niemand die een Bluetooth achtig setje heeft :? Met dus alleen zo'n oortje en een mic, waarvan je er dus geen speaker in t oortje zit, snappen jullie m nog? :P

En heeft de TS al iets gevonden :? Want wil Skype gaan gebruiken en wil wel het optimale uit het progje halen zonder ruis. Want het is goedkoper dan mobiel bellen ;)

EDIT:

heb zelf twee dingen gevonden, de Labtec LVA-7280 (Comptech World)
Afbeeldingslocatie: http://crazyape.com/images/boxshots/LVA7280.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crazyape.com/images/boxshots/lva7280b.jpg

en de Sennheiser PC-120 (betere audiozaak o.a. RAF)
Afbeeldingslocatie: http://www.proaudiosystems.co.uk/acatalog/sennheiser-pc120-400.jpg

de Sennheiser combineert helaas een klein oordopje met een stijlvolle mic, dus niet iedereen kan meeluisteren met telefoongesprekken via de pc, neem aan dat er twee aansluitingen op zitten 1 voor de mic en 1 voor de kleine oordop :? Maar dit is makkelijk dragend dus op zich geen enkel prob.

Verder is de Labtec helaas een open mic, maar wel handig. En het schijnt goed afgeschermd te zijn tegen externe geluiden, maar in hoeverre dat op gaat?

[ Voor 43% gewijzigd door Ibidem op 24-10-2003 12:19 ]

..::System Specs::..

Pagina: 1