Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

oorschelpjes draadloos maken

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zo van die oorschelpjes die je vastschuift achter je oor, maar verbonden met een draad aan mn mp3 speler. Nu zou ik deze graag draadloos maken, met een zend en ontvang module. Heeft iemand daar ervaring mee, een schema van, of uitleg over??

alvast bedankt

Verwijderd

wat een maf idee :P
als je dat echt wilt doen loopt nadien niet meer met zo een schelpje
achter je oor maar met een hele kerncentrale 8)7

1. dr moet een batterij in (in die oorschelp ofzo)
2. je moet je mp3 speler ook verbouwen
3. uuh kweet niet of je het dan nog wel wil? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 15:37 ]

Verwijderd

Zelf maken gaat een probleem worden denk ik. Althans, het kan natuurlijk wel maar je zit met genoeg praktische problemen. Je zult het al met SMD moeten doen om het handzaam te houden, en dan nog is het niet handig. Maaaar, je hebt dit ook kant en klaar, bijvoorbeeld als bluetooth:

Afbeeldingslocatie: http://www.avaks.com/avaks/english_uk/images/items/Earphone2web.jpg

Plaatje is klikbaar. Hier is twee weken terug nog een topic over geweest, namelijk: Draadloze koptelefoon voor MP3 speler, maar daar is inderdaad geen antwoord in gegeven. Kortom: zelf maken is best leuk, maar niet makkelijk door wat praktische problemen. Wil je het toch doen zijn er redelijk wat schema's te vinden op internet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 15:47 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Het kan vrij simpel, Aan je mp3 speler hang je gewoon een am-modulatie chipje van b.v. de farnell in datasheet staat wel hoe je hem aansluit. ( www.farnell.com)

Je hebt van die bouwpakketten voor elektro noobs waarmee je een am-radio ontvanger kan bouwen, waar geen batterijen voor nodig zijn. (moet je wel gevoelige oordopjes hebben). Zie b.v. http://www.mdaelektronica.nl/nl/dept_71.html

Site met verschillende FM receivers/transmitters etc. (alleen geen datasheets :( ) http://www.oselectronics.com/ose_p81.htm

[ Voor 26% gewijzigd door djexplo op 02-10-2003 16:06 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

en dan loop je met 12 kilo(wat overdreven) aan je oor door die batterij en die ontvanger, dat lijkt me toch niet echt een pretje

Verwijderd

Topicstarter
die met bluetooth is wel leuk. maar met welk apparaatje verzend je dat dan?
ik had het toppic gevonden, maar aangezien het gesloten was zonder deftig antwoord ....
Zijn die modules bij een "gewone" draadloze hoofdtelefoon dan zo groot??de grootte van de zender speelt geen belang,het is de ontvanger die redelijk klein moet zijn, en dus gevoed moet kunnen worden met een klein batterijtje.
Kortom: zelf maken is best leuk, maar niet makkelijk door wat praktische problemen. Wil je het toch doen zijn er redelijk wat schema's te vinden op internet.
waar vindt jij zulke schema's aub??

• Xenofoob392
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 08:37
Kijk anders eens bij conrad. Ik meen mij te herinneren dat ze daar leuke zelfbouwpakketjes voor hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ja,maar die zijn allemaal redelijk groot :(
zijn er geen schema's van de zend en ontvang module bij een gewone draadloze hoofdtelefoon??

• Fox2
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06 19:47

Fox2

Spanning!

waarom gebruik je dan niet gewoon een draadloze hoofdtelefoon?

Verwijderd

Topicstarter
omdat die te groot is

Verwijderd

Ik denk dat je ook niet hoeft te rekenen op iets dat wél klein is, zeker niet als je het zelf gaat maken. Het zal iig niet klein genoeg zijn om het 'aan je oor te dragen'. Waarschijnlijk is het apparaatje wat ik hierboven poste ongeveer het formaat dat je kunt krijgen.

Verwijderd

Dit is een am- radio, en daar twee van, is dus helaas mono, en dan nog een klein
am zendertje heb je nodig.
Afbeeldingslocatie: http://www.sinclair-research.co.uk/pages/images/z1-1.jpg
http://www.sinclair-research.co.uk/system/index.html

wel mono, ik denk niet dat t stereo kan
Of je neemt twee zenders, en elke oor-radio op een andere frequentie :P

Verwijderd

Topicstarter
ok,die bleutooth vind ik momenteel de beste oplossing (om te ontvangen)

maar hoe verzend ik dat dan van mn mp3 speler daar naartoe??

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Hm, als ik jou zo hoor praten denk ik niet dat je zo een hele blue-tooth of RF-module zelf in elkaar zet.
En er bestaan zo ver ik weet geen 'apparaatjes' die je zo in de winkel kunt vinden, op enkele kant en klare modelen na (zoals hier boven als is aangegeven).

Is ook niet echt te doen, zoals Woep al zei: er moeten batterijen in, zender, etc. Zelf maken wordt minstens zo'n groot geval als een draadloze koptelefoon die je zo in de winkel kunt kopen, en zal waarschijnlijk beter klinken ook...

Gebruik ook eens The almighty Search, je zal versteld staan wat er te vinden is.. :)

Use the Search Luke...

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

pas maar op dat je je oordopje dan niet verliest onder het fietsen ^^

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:49
t!mP schreef op 02 oktober 2003 @ 23:48:
pas maar op dat je je oordopje dan niet verliest onder het fietsen ^^
Als je je mp3 speler moet verbouwen om eindelijk zo'n signaal uit te kunnen zenden is de kans vrij klein dat je er nog meer kunt fietsen ;)

Ik denk dat de makkelijkste manier gewoon zo'n AM/FM zendertje is, icm een mooie kant-en-klare oordop. Zelf een oordop maken is geen optie tenzij je de batterij met een draadje bijvoorbeeld in je broekzak kunt stoppen, en laat die batterij nou bijna net zo groot zijn als de kleine mp3 spelertjes van tegenwoordig :P

Wel een leuk idee, maar waarschijnlijk niet haalbaar als je het echt zelf wil maken.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 20:05:
Dit is een am- radio, en daar twee van, is dus helaas mono, en dan nog een klein
am zendertje heb je nodig.
[afbeelding]
http://www.sinclair-research.co.uk/system/index.html

wel mono, ik denk niet dat t stereo kan
Of je neemt twee zenders, en elke oor-radio op een andere frequentie :P
Hiermee kun je ook stereo halen :). Gewoon op 2 verschillende frequenties uitzenden. Feq1 = linkerkanaal, Feq2 = rechterkanaal :)

Maar ik vraag me af of deze dingen wel goed geluid weergeven. En dan is het de vraag: hoelang houden de batterijen het uit?

Ik denk dat hier maar 2 oplossingen voor zijn:
- Gewoon met draad houden
- Draadloze koptelefoon (en dan moet je nog een zender hebben die ook op batterijen werkt en niet op 230V~. Of wil je een UPS mee sleuren :))

En verder: Volgens mij is dit niet echt computer-related ..... :)

[ Voor 5% gewijzigd door M14 op 03-10-2003 19:13 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Fox2
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06 19:47

Fox2

Spanning!

volgens mij is het niet voor niets dat de zender van een draadloze hoofdtelefoon bijna altijd op het lichtnet werkt. Die dingen vreten gewoon energie...

Verwijderd

Topicstarter
de zender mag op het lichtnet werken hoor!
ik zal het even verduidelijken : ik zoek dus iets zoals een gewone draadloze hoofdtelefoon,maar in de plaats van de grote hoofdtelefoon dan oorschelpjes (dus de ontvanger moet in de oorschelpjes ongeveer kunnen ingebouwd zitten)

of bestaat zoiets gewoon standaard in de winkel??

Verwijderd

Als jij SMD kan solderen, printjes zelf maken etc. is een draadloze koptelefoon nog wel zelf te maken. Enige electronica ervaring is dan wel vereist. Bij Conrad zijn ook bouwpaketten te koop met dit doel (al moet je daar niet al teveel kwaliteit van verwachten imo).

Ga eerst maar in de winkel kijken en naslag raadplegen zodat je beter kan inschatten hoe het in elkaar steekt en of het wel haalbaar is.

http://www.impulsesoft.com/HomePage/products/iwish.pdf
[search=draadloze koptelefoon]
[search=zender ontvanger maken]
[google=wireless headphone PDF]

Ik maak nl. niet bepaald op uit dit topic dat je je huiswerk eerst gedaan hebt. Zie: Welkom in Casemodding & Electronica (Policy)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 01:22 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.