[W2KSRV] rechten op ftp map beperken

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ik heb een ftp servertje draaien (IIS) waar in principe iedereen op mag dus ik heb nog geen users aangemaakt en daar rechten aan verleend. Iedereen mag overal lezen ongeacht gebruikersnaam of ip adres.

nu heb ik allerlei virtuele mappen aangemaakt in mijn root met daarbij de corresponderende mappen op mijn fysieke schijf (namen zijn zelfde). de map upload is uiteraard bedoeld voor mensen om iets in te zetten. Maar om ze die rechten te geven moet ik de map "write" rechten geven maar als ik dat doe dan kunnen ze de map upload ZELF ook weggooien...das niet de bedoeling. Ook kunnen ze dan de files die al eerder geupload zijn verwijderen.

ik heb de rechten van de fysieke map eens bekeken en bij advanced ook maar wat ik ook doe of probeer met het verwisselen van de rechten ze blijven die map weg kunnen halen snap er noppes van

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
welke programmatje gebruik je?

g6ftp of bulletproof of serv-U of ??

• shardphoenix
oh sorry dacht dat ik dat vermeld had
ik draai gewoon de ingebakken FTP van IIS
ftp data staat op ntfs schijf maar ik wil dus niet werken met inlognamen iedereen mag anonymous inloggen

Verwijderd

op de ftproot read rechten geven voor iedereen zowel ntfs als in iis.
virtual dirs in iis change en op ntfs niveau alleen change aan de betreffende user

wil je dat de user alleen in zijn virtual dir mag komen geef dan de users dezelfde naam als de virtual dir, dan komt de user daar direct terecht. om de paar slimpies die dan een cd .. command geven ook nog van je ftp root af te houden moet je de ntfs rechten voor die gebruikers op de root leeg laten (evt no access of list als ze wel naar andere dirs zouden mogen...)

• shardphoenix
ok bedankt dit werkt

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

het mooiste is als je 3 groepen aan maakt binnen je group manager.

ftp_read
ftp_read and write
ftp_special acces

nu kun je gewoon deze groepen NTFS rechten gaan geven op verschillende ftp mappen en als je meer gebruikers krijgt sleep je ze gewoon in betreffende groepen. Dit maakt jou administratie een stuk overzichtelijker omdat je nu mensen alleen maar uit groepen hoeft te halen etc.
voor individuele mappen inderdaad bovenstaande oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door mutsje op 02-10-2003 19:05 ]

Pagina: 1