[XP & Win2k-AS] Multi-boot via diskette

Pagina: 1
Acties:

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 18:08
Na een hoop gezoek op GoT en op onze beste maat Google zit ik nog steeds met een vraag. Zoals het topic al doet vermoeden moet ik een multi-boot hebben.

Huidige situatie
Master:40 GB Maxtor met:
5 GB Windows 2000 Advanced Server
5 GB Niets (voor eventueel 2de OS)
28 GB Data

Deze schijf zit in een slede, en word dagelijks meegenomen naar school, de data die erop staat mag in geen geval verloren gaan aangezien ik dan weer uren zoet ben om de boel weer te installeren en in te stellen

Slave: 40 GB IBM met:
7 GB WinXP
30 GB Data
2 GB Counter-strike

Deze schijf zit vast in mijn systeem en zal het meest worden gebruikt, de bedoeling is dat ik onder WinXP de data partitie van de Maxtor kan benaderen.

Ik wil dus geen multi-boot loader in mijn MBR van beide schijven, dus waarom niet een Multi-boot manager opstarten vanaf diskette, op deze manier laat je eigenlijk beide schijven compleet met rust en kan ik toch thuis van de Slave opstarten als beide schijven erin zitten.

Mijn vraag:
Hoe pak ik dit aan, en is dit uberhaupt wel mogelijk zonder dat ik bijv. Linux installeer en dan aangeeft dat ik de boot-loader op diskette wil hebben (deze mogelijkheid kwam ik nogal veel tegen op Google)

Eve char: Warock <TEST>

• sPENKMAN
* sPENKMAN trapt tegen dit draadje

Verwijderd

Probeer XOSL eens. Hiermee kun je ook partities hidden maken.

• sPENKMAN
Ik heb zojuist XOSL getracht te gebruiken, ziet er in eerste instantie precies uit zoals mijn bedoeling was, hardstikke bedankt voor de tip iig.

Ik maak een flop om van te booten, stel ff in dat me pc van flop moet booten, en wat ziet mijn oog: boot from:
HDD-0
HDD-1
HDD-2
HDD-3

oftewel hiermee heb ik ook mijn doel bereikt door de pc van HDD-1 te laten booten, start hij dus op vanaf de Primaire slave, zoals de bedoeling was.

Het is dus zonder software te gebruiken opgelost