Toon posts:

Console op je monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ctx ex700f . Nu is de vraag of ik daar mijn gameconsole op aan kan sluiten !! van de gameconsole aan het einde van draad daar zitten tulp pluggen en kan eventueel scart op aan sluiten

bedankt voor de aandacht

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Over welke game consoles hebben we het hier over ?

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Topicstarter
de dreamcast en de ps 2

• killswitch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 15:01

killswitch

killswitch+switch= death switc

denk niet dat dit echt gaat werken aangezien een tv signaal anders opgebouwd word dan een monitor signaal.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Ja kan, maar je moet hiervoor een speciaal kastje kopen die het beeld signaal van je console omzet zodat de monitor het begrijpt.

http://www.igshop.nl/showproduct.asp?ProductCode=P110

Ding is best duur bijna 85,-

\edit
Een andere optie is een TV-kaart of externe TV-box (Avermedia) met video ingang, kan je nog tv kijken ook ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Redje op 02-10-2003 15:23 ]

• LoEnaTiQ

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Het is wel mogelijk om op je monitor met je game console te spelen ... daarvoor heb je volgens mij 2 opties;

_ of je koopt een tv-kaart met een tv-in ... dan neem je je gele tulp voor je tv-in en je rood/wit tulp sluit je aan op je geluidskaart.

_ of je koopt een vga-cable of een soort vga-box;

voor je PS2 :
3RD PARTY SVGA BOX
The best picture you can get from your console is with the use of this device.
- connects your PS, PS ONE or PS2 console to a VGA monitor for a much brighter display
- compatible with all models and games
- auto switching between TV game or PC connection (you can connect your PC and cnsole at the same time)
- Automatic PAL/NTSC detection
- output: Speaker, VGA, AV Multi Out

voor je DC :
3RD PARTY VGA BOX
- connects the DC to a PC monitor
- high resolution
- new version supports backups
- S-video output
- VGA output
- AV output
- stereo headphone output
- switch to select between VGA and TV mode

dit staat allemaal op http://www.lan-kwei.com

Heb zelf een VGA-cable gehaald via die site voor mijn GameCube en kan direct zo op mijn tft-monitor aansluiten (1xDVI & 1xDsub) :Y)
Geen idee of er in NL nog webwinkels zijn met dit soort artikelen, maar dan moet je maar effe proberen te searchen ... suc6 8)

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat kopen . Mijn vga kaart is leadtek gf4 ti4200 winfast 280. HOe werkt dat dan. welke programa moet ik hebben

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 15:41 ]

• LoEnaTiQ

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Als je voor die vga-box gaat dan heb je geen software nodig ... principe is dus zo;

DC/PS2 ---> VGA-box ---> CRT monitor ... je sluit dus je console aan zonder je videokaart of zelfs je pc te gebruiken.

Als je voor een tv-kaart gaat dan heb je het bijgekregen software nodig van je tv-kaart, meer ook niet;

DC/PS2 ---> tv-kaart ---> videokaart ---> CRT monitor

| My SpiderWeb |

• LoEnaTiQ

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

LoEnaTiQ schreef op 02 oktober 2003 @ 16:14:
Als je voor die vga-box gaat dan heb je geen software nodig ... principe is dus zo;

DC/PS2 ---> VGA-box ---> CRT monitor ... je sluit dus je console aan zonder je videokaart of zelfs je pc te gebruiken.

Als je voor een tv-kaart gaat dan heb je het bijgekregen software nodig van je tv-kaart, meer ook niet;

DC/PS2 ---> tv-kaart ---> videokaart ---> CRT monitor
Waar je het kunt kopen? ... zal maar eens naar de betere gameshops gaan kijken of via het internet kan tegenwoordig ook.

foutje ... dit moest een edit zijn i.p.v. een quote message 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door LoEnaTiQ op 02-10-2003 16:16 ]

| My SpiderWeb |

Verwijderd

LoEnaTiQ schreef op 02 oktober 2003 @ 15:31:

Heb zelf een VGA-cable gehaald via die site voor mijn GameCube en kan direct zo op mijn tft-monitor aansluiten (1xDVI & 1xDsub) :Y)
Geen idee of er in NL nog webwinkels zijn met dit soort artikelen, maar dan moet je maar effe proberen te searchen ... suc6 8)
Ik vroeg me af welke gamecube vga cable je hebt besteld bij lan kwei? Ik ben namelijk niet tevreden de video-in (composiet) van mijn tv kaart. Het is niet beter dan op de televisie, en ik mis de 60hertz mode. Hoe is het met de kwaliteit van jouw vga cable gesteld en kan je wel 60hertz mode spellen spelen?

Verwijderd

koop liever een www.x2vga.com ken je genieten van HDTV kwaliteit :9~

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
Let op dat je bij Dreamcast een high-resolution VGA box koopt, die zorgt dat je spellen op je PC monitor op 60 herz en in progressive scan lopen.
Die converters die een S-video/composiet signaal omzetten naar een VGA signaal zijn van mindere kwaliteit.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:27:
koop liever een www.x2vga.com ken je genieten van HDTV kwaliteit :9~
:9~ :9~ :9~ Volgens mij kan elke vgabox voor de XBox dat en zijn het enkel maar marketingpraatjes. :9~ :9~ :9~ :9~

Die video->vga boxen zijn vaak een stuk minder in kwaliteit dan een directe kabel. Het voordeel is wel dat je alles met een video-aansluiting direct kan aansluiten.

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1