Toon posts:

ASP.NET probleem met ACCESS connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op school bezig met asp.NET. We moeten een connectie maken met een access database. Deze verbinding heb ik opgezet met oleDbDataAdapter. Bij de configuratie geef ik aan dat hij MS JET 4.0 OLE DB provider moet gebruiken. Dan geef ik bij connection aan welke database hij moet gebruiken. Bij usernamen gebruik ik Admin zondar password. Als ik de verbinding nu test dan krijg ik de melding succeeded. Als ik dan mijn programmatje af maak, en het project ga runnen krijg ik de volgende fout melding:

De Microsoft Jet-database-engine kan het bestand C:\Documents and Settings\Roman Bias\Mijn documenten\db1.mdb niet openen. Het is exclusief geopend door een andere gebruiker of u hebt een machtiging nodig om de gegevens te kunnen bekijken.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: De Microsoft Jet-database-engine kan het bestand C:\db1.mdb niet openen. Het is exclusief geopend door een andere gebruiker of u hebt een machtiging nodig om de gegevens te kunnen bekijken.

Source Error:

Line 33: private void bindgrid()
Line 34: {
Line 35: oleDbConnection1.Open(); /// Rood gemarkeerd
Line 36: oleDbDataAdapter1.Fill(dataSet1);
Line 37: DataGrid1.DataBind();

Zelf heb ik geprobeerd een nieuwe gebruiker aan te maken in access maar dan krijg ik dezelfde foutmelding. Zou iemand mij kunnen helpen ???

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:31

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Sluit MS Access eens af? Kill vervogens het aspnet_wp proces in je taskmanager; deze kan de boel daarna ook nog wel eens verstieren.

En geef het ASPNet account eens lees-rechten op de database. Lijkt me sterk dat het ASPNet account in die folder mag gaan lezen. Zie hiervoor oa. deze url. Vervang IUSR_account alleen met het ASPNet account.

Verder vind ik het sowieso vreemd dat je een username / password moet geven op een MS Access database; meestal hoeft dit namelijk niet, hooguit een wachtwoord. Maar er zijn genoeg connectionstringvoorbeelden (leuk woord voor galgje :P) te vinden op internet. :)

[ Voor 147% gewijzigd door gorgi_19 op 02-10-2003 15:36 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Mocht het helemaal niet lukken zet dan even om te testen de rechten op de db op 'everyone' (security settings)... dan zal het wel lukken.... kloptde locatie van je mdb wel? deze locatie: C:\Documents and Settings\Roman Bias\Mijn documenten\db1.mdb en deze: C:\db1.mdb zijn verschillend

Verwijderd

Topicstarter
Thanx.
Ik zal het eens proberen.
Locatie klopt wel. typ foutje...

Verwijderd

Topicstarter
Ja het werkt !!
Dit was het probleem:

http://www.webwizguide.info/asp/faq/server_permissions.asp

minn dank is grooooot :)