Toon posts:

Windows XP klapt onderuit met gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb WIndowsXP met SP1 installed, directx9.0b en een geforce mx100/200 videokaart in mijn systeem.

Echter bij het spelen van games zoals battlefield1942 en Halo gebeurt het dat op vaste punten in het spel mijn scherm eruit klapt en de pc opnieuw wordt opgestart.

Volgens het error-report ligt het aan de grafische drivers. Ik heb de grafische drivers van mijn kaart bij Nvidia gedownload en geinstalleerd. Echter blijft deze narigheid zich herhalen.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand een fix?

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:09

me1299

$ondertitel

De kans dat het aan de driver ligt is niet zo heel groot denk ik. Ik neem aan dat je gewoon de nieuwe detonator drivers hebt geinstalleerd.

Wat voor vast punten zijn het dan? Bij het laden van een level oid? En heb je misschien nog meer spellen getest op hetzelfde probleem?

Het kan natuurlijk ook een bios instellingen betreffen waardoor het zaakje onstabiel wordt.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Misschien kan je ff proberen om in Veilige modus je oude drivers weg te gooien, dan pc rebooten en vervolgens de nieuwe detonator erop te gooien.. Is maar een idee hoor, weet niet of t werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de nieuwe Detonator drivers geinstallleerd. Het lijkt erop dat als er in het 3d spel een bepaalde functie wordt aangeroepen, het systeem dit niet aankan of kan verwerken en zondermeer de pc herstart.

Ik heb bijvoorbeeld bf1942 zo ingesteld op low-performance, maar dan gebeurt nog steeds hetzelfde. Zou het ook misschien aan mijn monitor kunnen liggen, een Acer 17c, hier zijn nl geen XP drivers voor te krijgen.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Zorg dan eerst dat je systeem niet reboot, maar een BSOD krijgt.
Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?

En kijk daarna even hier in: Windows XP en 2000 BSOD guide

[edit]
Welkom op GoT btw ;)

[ Voor 5% gewijzigd door momania op 02-10-2003 15:27 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik zou zowieso ff je drivers deinstalleren en opnieuw installen.
(Had je al moeten doen toen je de nieuwe drivers installde, Of had je dat gedaan :? )
Als dat niet helpt, zou ik proberen directX 9.0 ff te reinstallen.

Succes

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Dat BF 1942 crashed onder XP komt vaker voor, helaas moet ik je nu de oplossing ff schuldig blijven omdat ik niet op het forum van de bf1942 site kan komen, maar de oplossing was daar te vinden. Er moet iets met video settings in een file ge-edit worden en dan loopt het weer. Wat betreft HALO heb ik geen idee.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Probeer eens een nieuwe bios, dit heeft bij een hoop 845 borden ook altijd geholpen, misschien bij jou ook. En een monitor driver kan geen crashes oplossen. Ook kun je in je bios eens kijken naar je 12 volt lijn, deze mag niet al te laag zijn (onder de 11.85)

Indien je een via bordje hebt, heb je de 4in1 drivers geinstalleerd?
Ook zou je nog een memtest kunnen draaien.
Wat doet je systeem met 3dmark?

Dat je error report aangeeft dat het de drivers zijn hoeft nog niet te zeggen dat het inderdaad de drivers waren, alleen dat ie daar mee bezig was op het moment van vast slaan.

[ Voor 88% gewijzigd door |sWORDs| op 02-10-2003 16:02 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de suggestie proberen, allen voor de suggesties van harte bedankt alvast.

Mocht ik de oplossing vinden, dan zal ik het posten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt om het probleem te verhelpen.

In eerste instantie liet ik express de pc crahsen om te kijk welk BSOD ik te zien kreeg. De melding gaf aan een stop error 0x0000008e met als toevoeging
nv4_disp.dll.............mmmm toch de drivers?

Na reboor in de logs gekeken en ik kreeg een melding met id-5 te zien met de bron acpi en acpi.sys

Na dit op de website te hebben uitgezocht moest het iets met een USB probleem zijn dat je kon uitschakelen in de BIOS. Microsoft adviseerde zelf om de bios van je moederbord eens te upgraden. Howel ik nooit zo weg be van die jongens in Redmond heb ik toch maar mijn moederbord geflashed en hoepla... het werkte.

Nogmaals bedankt voor de tips, game on............wordt een lang nachtje ;)
Pagina: 1