Toon posts:

radeon 9800 XT. Wachten waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nu nog een gf4 ti4200 128 maar met de nieuwe PC die ik dit weekend bouw ( woei :9 ) wil ik misschien ook upgraden m.b.t. de videokaart.

Ik heb nu al een degelijke prijs gezien voor de 9800 pro 128, maar moet ik misschien nog effe wachten op die XT? of nu gewoon een Radeon kopen en die GF4 samen verkopen met mijn oude systeem (het systeem staat in mijn sig). Hij is nu nameljik nog wat waard dus... :7

Verwijderd

Topicstarter
plus bij die XT krijg je een bonnetje voor HL2 (...als die ooit nog uitkomt :/ )

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Zet je systeem in "wat is dat systeem nog waard topic" verder zou ik gewoon die 9800 pro kopen, die XT is niet zo enorm veel beter.

Gebruik de volgende keer svp het edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje.

[ Voor 42% gewijzigd door Mojo op 02-10-2003 14:46 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Misschien dat door het uitbrengen van de XT de 9800 Pro iets goedkoper zal worden. Zou ook een reden kunnen zijn om even te wachten.

Working @ http://www.tricode.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx Sokje. Volgende keer zal ik ook edit knopje gebruiken _/-\o_

hmmm waar vind ik dat "wat is mijn systeem nog waard" ?? 8)7

[edit2: woei ik heb hem al gevonden met de search O-)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 15:02 ]

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

9800 Pro kopen en lekker gaan overklokken. Die van mij loopt stabiel op 440/760.

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 23:15
Ben benieuwd wat die XT zal gaan kosten.
Als het goed is komt hij alleen in de 256mb variant ?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

XT loopt maar iets van 35 Mhz hoger dan de pro, dus niet echt de moeite waard, en dan die functie in de drivers waarbij er bij veel stress de Mhzen meer worden, vind ik zelf maar een beetje lame feature, het is veel leuker om zelf te overclocken :)
Als het goed is komt hij alleen in de 256mb variant
Dit geloof ik haast niet.
Weet je de bron nog?

[ Voor 20% gewijzigd door w0w op 02-10-2003 19:09 ]

Verwijderd

Heb nu nog een GF3 TI500 Deluxe van ASUS.... die had ik gekocht toen die net uit was.... (voor ongv. 1100,- oude guldentjes)

Zit nu al iets meer dan 2 jaar met deze GF3 te spelen. Deze kaart kan op zich nog heel goed mee op 800x600..... :/ maar daarvoor heb ik geen 19" monitor.

Daarom heb ik de knoop doorgehakt, zodra de Radeon 9800XT in nederland (of duitsland) leverbaar is ga ik hem halen. Als je altijd blijft wachten dan kun je beter ophouden en je computer het raam uitgooien.

Tot nu toe heb ik met elke videokaart die ik gehad heb zeker 1,5 tot 2 jaar goed kunnen gamen.

Kortom het is het wachten waard geweest. Want als ik niet had gewacht, dan had ik nu een FX 5800 gehad....... en dat zou heel erg triest geweest zijn...... 8)7

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 15:56

srblackbird

ThinkGEEK

Volgens mij gaat ATI in hun vogende driver release zelf een functie tot overklokken mee geven ;)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Daarom heb ik de knoop doorgehakt, zodra de Radeon 9800XT in nederland (of duitsland) leverbaar is ga ik hem halen. Als je altijd blijft wachten dan kun je beter ophouden en je computer het raam uitgooien.
Hier ben ik het niet mee eens, ik heb pas sinds 4 maanden (ofso) een nieuwe videokaart gekocht, eerst had ik een Voodoo 3000 van ongeveer 4 tot 5 jaar. Nu heb ik een GF4 MX kaartje, ik weet dat het niet de beste is, maar ik speel alle spellen ook nog vloeiend op 800x600, dus ik vind het raar dat dat met jou ti500 niet gaat :? Maar ik ben niet van plan om binnen een jaar te upgraden van videokaart, moet ik dan mijn pc uit het raam flikkeren? Tuurlijk niet, ik vind niet dat je moet upgraden zodra het al kan, en ik weet zeker dat jou ti500 ook nog wel eventjes door kan (okeej, je kunt misschien niet Doom3 & HL2 spelen met alle features aan en op 160xx1200, so what?)
Just my €0,02

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Yorick schreef op 02 October 2003 @ 19:12:
Volgens mij gaat ATI in hun vogende driver release zelf een functie tot overklokken mee geven ;)
mmm zat bij mij gewoon bij de software in de doos :Y)

specs

Verwijderd

Als je nu de prijs van 9800 al redelijk vind, dan zou ik nog even wachten totdat de XT versie is uitgekomen. Dan zakt de prijs van de 9800 pro waarschijnlijk nog een beetje en dan is de 9800 pro helemaal aantrekkelijk voor jou. Ik zou ook niet voor de XT gaan, want zoveel sneller is de XT versie niet en iets nieuws qau techniek biedt hij ook niet.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk aan jezelf om te besluiten of je je geld aan die kaart wilt uitgeven of liever wacht op een betere versie of dat hij goedkoper wordt. ;)

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
yojordi schreef op 02 October 2003 @ 19:08:
XT loopt maar iets van 35 Mhz hoger dan de pro, dus niet echt de moeite waard, en dan die functie in de drivers waarbij er bij veel stress de Mhzen meer worden, vind ik zelf maar een beetje lame feature, het is veel leuker om zelf te overclocken :)
Niet de moeite waard? Mwah, dat ligt er aan... Er zijn XT's gesignaleerd die 500 Mhz core halen.... dat haal je met een 'gewone' 9800Pro bij lange na niet...
[...]

Dit geloof ik haast niet.
Weet je de bron nog?
Er komt inderdaad alleen maar een 256MB variant van de XT. De XT moet je zien als de 5900Ultra en 5950. Allebei hi-end kaarten die puur voor de hardcore gamer zijn met een goed gevulde portemonnee. De andere 9800-kaarten blijven gewoon bestaan.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is een afweging die je toch echt zelf zal moeten maken :)

Lees het Radeon topic eens door en bepaal of het je de extra kosten en wachttijd waard is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.