Toon posts:

ervaringen met Sony systemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zojuist een Sony RS246 besteld met een S73H tft scherm, als het goed is heb ik deze volgende week binnen (totaal €1700)
Helaas kon ik geen losse onderdelen of merkloze pc's bestellen, omdat het via een pc prive project gaat, waarbij wij alleen complete systemen mogen kopen via onze leverancier.

Heeft er al iemand ervaring met dit systeem of deze monitor? Is het een goed systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Nou blijkbaar niemand. maakt niet uit.

Weet er dan misschien wel iemand waar ik kan vinden wat voor hardware erin zit? met name voeding, bios, chipset, mailboard? Ik heb er al veel op gezocht met google, maar kan niets vinden. Tevens kan (wil) Sony dit mij niet vertellen.

Overigens zit er volgens de meeste internet winkels 256mb Ram en een 80 GB Harddisk in met windows XP Pro. Volgens Sony zit er een 120 GB, 512MB in met windows XP Home. Wat moet ik geloven? Windwos XP Home werkt toch helemaal niet met HyperThreading?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Als je €1700 hebt betaald ervoor ben ik toch bang dat je de 80 GB en 256 MB geheugen versie zult krijgen, aangezien de 120 GB/512 MB versie al €1700 kost zonder monitor. Was het misschien niet wat slimmer geweest om van te voren te kijken wat je kocht voordat je het ging bestellen?

Hyperthreading werkt overigens wel gewoon onder Windows XP Home, je moet dan echter wel SP1 geinstalleerd hebben. De nieuwste Intel Pentium 4 CPU's (vanaf 2.80 Ghz dacht ik) hebben overigens Hyperthreading, dus het zou best kunnen :)

The devil is in the details.

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 21:36

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Wat ik hier zie staan is het goed mogelijk dat hij 512 krijgt. mAar ik was dan wel voor de rz-lijn gegaan.

Bennie gek, ben een koe!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daar kost de case 1369 Euro. Een 17" TFT scherm, in dit geval de S73H, kost ongeveer €500, en dat is nog best laag afgerond; totaal kom je dan toch wel net boven de 1700 euro. Ik weet niet hoe goedkoop die leverancier is, maar PC Prive hoeft niet altijd goedkoper te zijn (qua prijzen dan), ik betwijfel het dus of dit het 120GB/512 exemplaar is.
Hyperthreading werkt overigens wel gewoon onder Windows XP Home, je moet dan echter wel SP1 geinstalleerd hebben. De nieuwste Intel Pentium 4 CPU's (vanaf 2.80 Ghz dacht ik) hebben overigens Hyperthreading, dus het zou best kunnen
* Laurent bevestigt dit nog even. :)
Op somige sites staat troweusn de PCV-RS246 met een 2.8GHz en op sommige met een 2.6GHz CPU. Het een heeft HTT en het ander niet. De URL die ederooij b.v. geeft verwijst naar een exemplaar met een 2.6GHz CPU. Dat verklaard veel shops die de 246 duurder verkopen; er zijn blijkbaar verschillende modellen van de 246 op de markt met verschillende onderdelen.
Het beste lijkt me voor de TS om gewoon na te vragen bij de leverancier welk type hij krijgt voor de nodige opheldering.

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze leverancier kopen wij vrij veel in, vandaag de lage prijzen. de S73H kost bij hen € 472,53 en dat is inclusief BTW. het systeem kost € 1.291,15 inclusief de BTW. Overigens kost de RS344 ook € 1.291 deze is pas in november leverbaar en staat nog niet op de sony site.

Ik denk ook niet dat je een leverancier (wat volgens mij in mijn geval meer een distributeur is) kan vergelijken met een winkel qua prijzen. Winkels pakken over het algemeen toch wel 30% marge, Distributeurs hebben genoeg aan 5%, omdat ze veel meer verkopen.

Ik heb Sony gebeld waarom er 2 verschillende in omloop zijn, daar Sony het nog wel eens doet om 1 systeem voor particulier te maken en 1 voor distributeurs met hetzelfde type nummer, dat is in dit geval niet zo. Er is maar 1 type RS246. Teves heb ik de leverancier 2 keer bgesproken en die bevestigde dat ik de specs van Sony voor dit type aan kon houden.

Is het trouwens een beetje een goede monitor? en wat voor geheugen gaat er in het systeemm, moet er echt speciaal sony geheugen in?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 10:04 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Heeft er al iemand ervaring met dit systeem of deze monitor? Is het een goed systeem?
Wat al ik ne nee zeg? :+ :P
Sony-spulletjes zijn over het algemeen dik in orde en zien er tenminste ooknog leuk uit. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het is en blijft een PC dus je kan altijd nog dingen veranderen en update indien je dat nodig acht.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen die eraan twijfelde:
Ik heb zojuist het systeem binnen, er zit gewoon 512mb ram in en een 120GB harddisk.
Pagina: 1