[ADSL] Speedtouch helemaal opengooien

Pagina: 1
Acties:

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik heb hier een speedtouch 510i modem(ip 10.0.0.138) met een xs4all adsl abbonement, met daarachter een DrayTek Vigor2200e routertje (ip 192.168.1.1). Nu heb ik wel internet op alle pc's welke ik aansluit maar ik wil dat de router via een extern ip bereikbaar/pingbaar is.

M.A.W wil ik dus alle poorten opengooien van de het speedtouch modem, maar hierin kun je alleen 1 poort per keer ingeven.

In het modem zit gewoon het nat configuratiebestand van de kpn cd.

Hetvolgende heb ik al geprobeert:

* Heel GoT en google en andere forums/HOWto's nagelezen.
* DMZ van de router instellen op 10.0.0.138
* Een andere instelling van de kpn cdrom uploaden naar het modem, maar daarna is helemaal geen adsl beschikbaar.
* verschillende poorten opengegooit. o.a. voor http

Wie weet hoe ik bijvoorbeeld een ip range of alle poorten open kan zetten in het potdichte speedtouch modem.

BVD _/-\o_

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het IP van de router als default server instellen op de NAT pagina van de modem of de modem weer via een pptp verbinding laten inloggen (en je router dus die pptp verbinding laten maken) door het bestand pptp.ini te uploaden..

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 02-10-2003 14:38 . Reden: Beetje krom omschreven :P ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

kan, maar als je je DMZ op het ip van JE ROUTER (Vigor dus) zet, dan moet het ook werken..

waarom zou jeje DMZ op 10.0.0.138 (ip van jem modem) zetten :?

edit: JvS zegt ook al zoiets (in z'n eerste zin)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 14:39 ]

• domi235
op het speedtouch modem zit geen DMZ functie... Mijn modem d.m.v. mijn router laten inbellen heeft geen effect, ik krijg dan geen link met adsl

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

echt wel dat dat werkt, je kan gewoon pptp.ini uploaden in de modem en dan de vigor net zo configureren als je bij een speedtouch home zou doen, dat werkt

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weer iemand die 2 routers achter elkaar zet, NIET DOEN

Zet dan je adslmodem/router in modem-mode (wat je volgens mij al probeerde, maar dus toch nog eens moet proberen) >> dus wat JVS zegt in z'n 2e post

[ Voor 10% gewijzigd door Quantor op 02-10-2003 15:07 ]

Verwijderd

default server op het ip van je vigor zetten dan... (is dat niet hetzelfde als DMZ :?)

maar idd, het heeft totaal geen zin om twee routers achterelkaar te zetten, ik snap sowieso niet waarom je die vigor nog moet.. :? die speedtouch is toch voldoende lijkt me

• domi235
klinkt misschien dom, maar ik moet dit doen hier op mijn stagebedrijf, ik snap het zelf nu ook helemaal niet meer, heb default server op het ip van de vigor gezet, maar kom er nog steeds niet in van buitenaf en ik kan hem ook niet pingen

ff tussendoor, moet de kabel die van de speedtouch naar de draytek gaat, in de uplink of wan poort van de draytek? (kprobeer ze beide telkens)

[ Voor 25% gewijzigd door domi235 op 02-10-2003 15:44 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat wil je in vredesnaam pingen dan? Als jij het internet IP adres gaat pingen, dan gaat dat inderdaad geen antwoord geven, dat dropt zo'n 510 namelijk gewoon.

Ik zeg je voor de laatste maal: Laadt pptp.ini in dat modem en stel die Vigor zo in, dat-ie een pptp verbinding maakt om op internet te komen, net zoals dat met een speedtouch home gaat. Dat kan echt.
ff tussendoor, moet de kabel die van de speedtouch naar de draytek gaat, in de uplink of wan poort van de draytek? (kprobeer ze beide telkens)
No offense, maar pak er eens een handleiding bij ofzo? De tips heb je gekregen, de rest kan je in handleidingen echt heel goed vinden...

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 02-10-2003 15:45 ]

• domi235
hm ik heb het nu werkend (pptp.ini) mijn probleem was dus dat het lampje op die speedtouch gwoon uit blijft, net of er geen adsl beschikbaar is. terwijl hij gewoon een verbinding maakt als jij een request naar internetpagina o.i.d doet.

ik kan nu via een pc in het netwerk naar het config menu van de router via het internet ip, het lukt alleen nog niet via een pc die helemaal buiten het netwerk staat (externe pc)

Verwijderd

nee, dat wil je toch ook niet .. dan kunnen ze zo je router binnen!

maar in mijn vigor 2500 kan ik het instellen in het management menu, "allow management from internet"

• domi235
mja ik vind het ook dom dat ze het zo willen instellen op mijn stageplaats, maar ze zullen er wel hun redenen voor hebben denk ik, ik zet er maar een wachtwoord op, en verder zien ze maar! :)

Verder werkt het dan nog niet met dat allow management from internet, maar dan moetje ff de poort veranderen waarop dat html menuutje word geserveerd, poort 80 wil ie niet op de 1 of andere manier

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Ik ben een beetje nieuwsgierig, dus ik heb een vraagje waarom heb je een aparte router als er in de alcatel speedtouch 510i al een router zit ?
Ik krijg in januari namelijk ADSL en wil deze multipc modem ook aanschaffen.

Alvast bedankt,

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Omdat dat bedrijf gewoon dom is dus :P

Ik heb zelf die multi pc modem, daarvoor had ik chello met die draytek, die draytek heb ik gewoon verkocht, heb je helemaal niet meer nodig :)

En een DMZ optie zit wel dergelijk in die 510, alleen heeft alcatel hem Default Server genoemd :P, zit bij tabblad NAT

Verwijderd

Zoals al tig maal door JvS genoemd: stel DMZ in op het externe IP-adres van je Draytek. Geef die voor de handigheid een IP van 10.0.0.1, zodat je daar je DMZ op kunt instellen.
Probeer het dan van een host met een andere internetverbinding, en dan zou het moeten werken. Je kunt niet van binnenuit naar het externe IP-adres pingen als die router dat niet ondersteunt - en dat doet-ie niet.

En dat DMZ gaat wel degelijk werken. DMZ is ontwikkeld voor exact dit doeleinde B)
Pagina: 1