Toon posts:

[3d/Maya]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, ik ben nu dus een beetje bezig met texture mapping in maya en ik was een tutorial aan het kijken op internet en daar zag ik dat de textures in de workspace er ook al aardig strak uitzagen terwijl die van mij er heel erg blurrig uit zien. Screenshot van mijn workspace

Kan iemand mij hier mee helpen?

Michel

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

1) Te lage resolutie gebruikt voor je textures?
2) Viewport instellingen (texture detail)?
3) Kun je misschien beter hier : [rml][ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 14[/rml] proberen te vragen.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
nouja aan de resolutie zal het niet liggen want dat plaatje heb ik van een tutorial die ik aan het namaken ben en bij vorige testjes waren ze ook allemaal zo wazig.

Waar kan ik verder dat viewport vinden? Ben nog beetje nieuw vandaar

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

"Viewport" is de min of meer algemene naam voor die 4 venstertjes (Top, Left, Front, Perspective) waar je naar zit te turen. Verder natuurlijk goed op F1 drukken om de manual te lezen - Maya's online documentatie is geweldig :). Dus als ik 't zo zie, even op "View" klikken en dan misschien naar iets als "Properties"?

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar ik kan niks vinden. Bij panels -> view staat bij mij nergens iets over properties of settings en in de online documentatie krijg ik ook niet echt informatie erover. Genoeg informatie zeker maar niet de goeie "dan moet je met andere woorden zoeken" heb "view settings, performance, panels, viewport settings, viewport " etc gehad en search in ALL

• _Richard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

_Richard

want?

gebruik geen layered textures./enof enviroment maps(maar maak gewoon placement textures en gooi de rest er pas op het einde overheen). dan is het probleem opgelost ..

[ Voor 25% gewijzigd door _Richard op 02-10-2003 17:56 ]

He who drop shit in toilet, have shitty time

Verwijderd

Je steld de viewport texture resolutie per shader in.
(Kortom even zoeken in de attributes van je shader)

Verwijderd

Je moet inderdaad in de attribute editor kijken. Je moet dan natuurlijk je blokje geselecteerd hebben. Ga dan naar het tabblad van je texture (vaak een van de laatste tabbladen). Als je het een doodgewone texture is, dan is color zwart en is het pijl-icoon rechts van de schuifbalk zichtbaar, klik daarop. Dan tabblad " place2Dtexture" daar zit het veld "Repeat UV" en die staat heel zeker op 1 in beide velden. Schroef je die op dan vermenigvuldigt de texture zich zoals je dat waarschijnlijk wilde. Was dat niet de bedoeling, moet je anders ook de texture beschikbaar stellen, want volgens is die dan gewoon niet scherp genoeg.
Pagina: 1