Bios compaq deskpro 2000 weg??

Pagina: 1
Acties:
  • 652 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93930

Topicstarter
Ik heb een (oude) compaq deskpro 2000 (P1 200Mhz). Er stond w98 se op. Een opstartvirus gehad doordat er een diskette tijdens opstarten in de drive zat.

Schijf bij andere computer bijgehangen, belangrijke documenten eraf gehaald en daarna geformatteerd (FAT32).

Nu wil ik hem opnieuw installeren (W98 se) maar nu ziet de computer geen hdd meer. En in het bios kom ik ook niet meer. Ongeveer een paar maanden voordat ik dat virus had, kwam er F10 te staan tijdens het compaq opstartscherm. Maar liet het toen niet meer zien.

Ik heb nu het vermoeden dat in het bios het booten van de hdd uit staat (bijv. alleen A: en D: (CD-Rom)) :(. Ik heb de volgende dingen al geprobeerd om in het bios te komen: alle F toetsen; Del, Esc, Ins, Home, CTRL+ALT+Ins, CTRL+SHIFT+Esc en CTRL+ALT+DEL.

Ik heb ergens gelezen dat een (oude) compaq het bios 'bekijkprogramma' op de hdd staat (een zgn. 'Compaq System partition'). Is dit waar? Zo ja, wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18118

Ik zou ff de F10 setup utility voor jouw Deskpro 2000 op de HP site opzoeken (Support & Drivers section o.i.d.) en deze downloaden/installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat heb ik al gedaan, maar dan zegtie dat die "niet geschikt zijn voor deze computer". (kheb al verschillende geprobeerd. Maar niks geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Compaq heeft zijn BIOS utility op de hdd staan, ga naar www.compaq.com en dan moet je zoeken naar BIOS voor je deskpro, kom je vanzelf de floppy tegen waarmee je die partitie weer overnieuw op de hdd kan zetten :)

sterkte

Edit: als dat niet werkt moet je eerst de originele HDD er weer in terug planten... dan doet ie het wel als het goed is... de enige redenw aarom die util het niet zou doen is omdat er niet meer alle originele onderdelen inzitten...

[ Voor 35% gewijzigd door Fludizz op 02-10-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Stuur ze anders even een mail naar de support afdeling.

Zoek anders even op het exacte type (klein stickertje op de kast) op google lijkt geloof ik op
"DP2000 P166-4,5" is al weer lang geleden dat ik van deze gekke machine´s moest updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb al gezocht, maar kon niks goeds vinden. Wel veel ander dingen gevonden die er veel op lijken en gedownload maar die werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
"Stuur ze anders even een mail naar de support afdeling.

Zoek anders even op het exacte type (klein stickertje op de kast) op google lijkt geloof ik op
"DP2000 P166-4,5" is al weer lang geleden dat ik van deze gekke machine´s moest updaten."

Doe ik zo

Bedankt

(vorige bericht was voor Fludizz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
* Fludizz heeft hier nog een Compaq Deskpro 2000 staan (p1, 200MHz MMX @ 233Mhz). had hier de biospartitie ook van gewist per ongeluk... gewoon op de Compaq support site een vervanging voor gevonden... 'k weet de filenaam niet meer anders had ik je die kunnen geven, was een stuk amkkelijker geweest voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:19
Probeer eerst eens op een andere pc de schijf weer leeg te gooien.. En met leeg bedoel ik alle partities eraf!
Die systemen gebruiken namelijk een eigen stukje van de hdd om hun bios op te zetten. En die partitie moet het ding als eerste aanmaken voordat je de rest van de schijf in kunt delen :)

Je moet trouwens deze link hebben : http://h18007.www1.hp.com...kpro/us/download/303.html

[ Voor 16% gewijzigd door Twynn op 02-10-2003 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de schijf bij een andere bijgehangen, totaal leeggemaakt (incl. alle partities)

Kzal dan maar nog een keer bij de comprak support site kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kben nu aan't downloaden. Ik laat wel horen wattie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

* Self proclaimed Compaq-guru meldt zich.
Je kan een willekeurige disk erin hangen en de BIOS-partitie daarop zetten, mits de diskgrootte ondersteund wordt.

Als het niet lukt, meldt even *precies* wat op eerdergenoemd stickertje staat, dan staat het hier binnen de kortste keren vol met de goeie linkjes.

Om welke Deskpro gaat het?

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deskpro 2000. Exacte type weet ik niet. Waar kan ik dat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kheb file gedownload. Kmoet nu weg. Morgen laat ik horen oftie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Stickertje aan de zijkant op de kast: iets van DP20005200 (5=Pentium 200=200MHz) bijvoorbeeld.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het nummer van mijn comprak is: DP2000 5200MMX 2100 NTL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Hier staat echt alles wat je nodig hebt:
http://h18007.www1.hp.com...o/us/family/model/69.html

en dit is wat je zoekt:
http://h18007.www1.hp.com...kpro/us/download/263.html
For all products except the Deskpro EP, SB, and EN Series, Computer Setup and PC Diagnostics are both pre-installed on the Diagnostics Partition. The diskettes in this SoftPaq can be used to update these utilities on the Diagnostics Partition or to restore them if the Diagnostics Partition has been destroyed.
[..]
Deskpro 2000 5166MMX, 5200MMX, 5233MMX, 6233MMX, 6266MMX, 6300MMX
//btw 't is Compaq, niet comprak... ding doet het nog, en de drivers zijn rete-eenvoudig te vinden. (www.hp.com --> drivers --> intypen: deskpro 2000 --> viola)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 03-10-2003 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hieronder staat alles op een rijtje wat er gebeurt als ik mijn computer aanzet.

1 Computer aanzetten
2 foutmelding: 163-Time & Date Not Set
3 melding: F1 Boot (ik klik dus op F1 om te booten)

Dit gebeurt er als ik de computerinstellingen diskette (nr 1 van de softpaq van de hierboven gegeven hyperlink)

1 Starting Ms-Dos
2 Compaq scherm (blauw-groen)
3 Selecteer taal en klik op ENTER
4 Loading please wait... (op zwarte achtergrond)
5 popup: Information wordt opgehaald
6 popup: Computerinstellingen is niet toepasbaar op dit type machine :(
Je moet dan op OK klikken, en het begint weer overnieuw bij punt 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik anders eens dat softpaq uit mijn link? Ze zouden beide moeten werken..

Is je HD wel volledig leeg? Dus: Booten vanaf dos-disk (ofzo) en dan met FDISK alle partities naar z'n grootje, en vergeet ook de FDISK /MBR niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kheb net de softpaq (van De Generaal) gedownload. Kben disks aant maken.

Mijn HDD is volledig leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Hey 't gaat toch om de BIOS? Dat lijkt mij software. Maar goed.

Gebruik eens een tooltje als efdisk (www.masterbooter.com) om te kijken of alles helemaal weg is: efdisk /delall

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03

Arno

PF5A

BIOS is gewoon een chip op je mobo :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Umm... Je hebt die "BIOS" op je harddisk helemaal niet nodig als je BIOS geen onwenselijke info heeft. Je Compaq werkt prima zonder.

[ Voor 73% gewijzigd door CmdrKeen op 03-10-2003 07:53 ]

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 20:33

Meneer aard

Porsche rulez!

Traag schreef op 03 October 2003 @ 07:50:
BIOS is gewoon een chip op je mobo :P
Zou wel zo zijn maar het is een aparte partitie die je niet kunt zien (1 mb) of sow. Het is ook fat 10.

Ik heb dit proggie ook gehad en had het van de ftp server af. Zal wel even kijken en het heet Compaq Configuration Utility.

[edit]

Gevonden http://h18023.www1.hp.com...er/us/download/13227.html

[ Voor 12% gewijzigd door Meneer aard op 03-10-2003 08:04 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij doet het niet. Hij zegt so iets als ik kan niet op de hdd komen.

Maar hoe kan dit dan. Want hij heeft wel een virtuele schijf van 4 mb aangemaakt. Waar staat die visuele schijf dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 20:33

Meneer aard

Porsche rulez!

Anoniem: 93930 schreef op 03 oktober 2003 @ 09:33:
Hij doet het niet. Hij zegt so iets als ik kan niet op de hdd komen.

Maar hoe kan dit dan. Want hij heeft wel een virtuele schijf van 4 mb aangemaakt. Waar staat die visuele schijf dan op?
Dat hebben ze ooit bij compaq erop gezet.

Het is geen visuele schijf maar een echte partitie :+ ,Je moet wel goed installeren de bios.

Heb je `m op de sec. staan /primaire :? Kijk dat is even als je die al hebt gerund (bios utility) Ook ff de master/slave.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, die virtuele schijf is een RAM-disk. Die maakt hij aan.

De tool zegt dus dat hij niet op de HD kan komen? Wat bedoel je met 'HD is leeg'? Bedoel je dat er een lege partitie op staat, of dat er geen partitie at all op staat?

Download even bij www.bootdisk.com een win98 bootdisk, boot vanaf disketten en type 'FDISK'. Verwijder alle partities. Sluit FDISK af en type FDISK /MBR.

Daarna rebooten en dan moet het werken.

Wat betreft de 'BIOS is een CHIP' opmerking, het gaat hier wel degelijk om software, nl. de software om z'n BIOS instellingen te kunnen aanpassen.

De move is dus fout, maar goed, ik ben geen mod (godzijdank hoor ik mensen denken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb weer een beetje geluk vandaag. (ik hoop dat ik nu snel mijn komprak in kan ruilen voor een Compaq).

Mijn PC pakte de hdd helemaal niet, dus dacht ik, werktie nog wel? Ikke ff bij'n ander bijgehange, en waarderempel, als de jumper op MASTER staat dan werkt de schijf niet meer (in het verleden wel, 100% seker!) Ik de jumper op SLAVE geset. Werkt wel! Maar dan kan je niet booten (voor win98 dan) Ik denk, dan maar CASE SELECT. Tis wel niet mun vavooriette optie, maar hij doetut! :)

Ikke dus bootdisk van win98se gepakt. Fdisk runnen, alle partities opnieuw wegknikkeren en MBR refreshen.

Setup uitgevoerd van de softpaq (van 3 disks) en vwalla! Hij werkt!!:)

Maar......

Ik wil win98 se erop zetten dus bootdisk erin. Alles gaat totdantoe op rolletjes. Hij laad cd-rom drivers, ik kies setup op cd en draaien maar (dacht ik). Maar dan gaat hij het register (van de computer denk ik) controleren en dan geeftie een foutmelding :( zoiets als windows heeft 7,nogwat mb schijfruimte nodig. En dan stoptie (ook nog na 10 min. wachte)

Ikke reboot systeem. Bootdisk w98se erin. En wil ik dan op m'n c schijf kijke. Maar dan geeftie de volgende melding:

Invalid media type read drive c:

Wie weet hier raad op?

P.S. Bedankt Generaal voor de goeie link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Verrotte disk? Ben je in de gelegenheid om te testen of je de disk in een andere computer wél met W98 kan infecteren?

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe bedoel je precies? Bij een andere bijhange en kijke of je erop komt? (Dit werkt, want kheb'm daarstraks nog 'van binne bekeke')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Jep, en dan Windows 98 drop installeren.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit kan ik proberen, want ik heb nameluk twee dezelfde compaqs (of tog kompraks?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

HP's.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je hebt gelijk. (maar ja, hij segt't self datie een komprak is dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook in die andere "HP" doetiet niet. Het booten dan. En ik kan ook niet meer de bios instellingen weergeven/bewerken. Kben nu m'n bios partitie aan't upgraden. Khoop datiet dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn F10-bagger werkt weer :)

Maar m'n hdd niet. Ik zie hem wel in het bios! Wie kan me helpe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik m'n hdd op master zet dan kan ik niet in het bios (hij kan niet in het "cw-nogwat.dll" komen), maar al staat'ie op case select dan wel! Maar ik kan niet op de schijf komen met beide mogelijkheden.

Als ik fdisk run (van win98se bootdisk) dan ziet het er zo uit:

part. 1 NON-DOS 8 mb (deze is niet actief)
part. 2 c: DOS 2006 mb A (A=actief)

Dit is toch goed?

P.S. Bedankt voor de 'edit-tip'. Ik wist niet dat deze er was, kben net nieuw hier. Sorry ;)

Maarre... wie weet er een oplossing?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 93930 op 03-10-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ziet er goed uit! Zo hoort het :)

Btw maak niet telkens nieuwe berichten maar druk op de edit-knop rechts boven in je post.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:) Probleem opgelost !! :*)

Mijn hdd had geen bestandssysteem :| Dus met bootdisks van partition magic (pro 7.0) ff FAT32 van gemaakt, en wat denkie? Gelukt :)

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor zijn/haar hulp!

Dus om zoon probleempje op te lossen doe je het volgende:

- Met FDISK ALLE partities eraf gooien.
- Met F10 Setup diskettes (van de link van de Generaal) de bios partitie aanmaken
- EVT.!! Bekijk of de hdd op Case Select moet staan (IPV MASTER)
- Maak met FDISK weer een nieuwe partitie aan NAAST die van 't bios !! En maak deze actief
- Als het nog niet werkt, probeer dan het bestandssysteem te achterhalen, en zonodig veranderen

En vwalla 8) Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07 15:04
sorry voor de kick, maar bij mij doet ie het dus niet :S Ik had zelf op de site al de diagnostics flops gevonden. WOEI weer een bios dacht ik. Krijg ik een vaag scherm met opties over de computer, maar nergens bootsequence instellen... Terwijl het me daar dus net om ging :S
Iemand een optie? Gister al tot 2 uur bezig geweest en kijk eens hoe vroeg het nu is :S Maar moet vanmiddag af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:07
Goedenmiddag,
Ik weet dat ik op een heel oude topic reageer, Maar niet geschoten is altijd mis...

Heb hier nog een oude Compaq 2000 staan, waarvan de HDD defect is.
Daarvan heb ik de HDD vervangen en om de CHS waardes juist te zetten moet ik in de bios kunnen.

Om de bios te mogen configureren is er een configuratietool benodigd, deze staat op een aangeleverde diskette(die ik niet heb) of via de software (verborgen partitie) op de harddisk die dus stuk is gegaan...

Ik heb al gezocht naar de tool bij Compaq & HP echter, Deze zijn al verwijderd op hun support website.
Heeft iemand die tool nog ?

Als alternatief kan ik natuurlijk drive overlay software gebruiken (EZ-Drive) bijvoorbeeld, Daarmee ben ik bekent en zal het wel lukken, Echter wil ik de error tijdens opstarten weghebben, Dit kan alleen in de bios.

Weet iemand nog een website waar dit te vinden is?

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oude }:O }:O graag in de sloot laten liggen.

Is je vraag geen eigen topic waard, dan is het al helemaal geen post in andermans 15-jaar oude topic waard, al helemaal niet een topic van iemand die sinds 2003 niet meer op dit forum gesignaleerd is en dus zeker niet gaat reageren op je schop.

Maak liever een eigen topicstart aan, waarbij je absoluut wel kunt linken naar andere topics (zoals deze) over hetzelfde onderwerp.

Ik ga deze weer te ruste leggen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.