[XP] Unattended installatie partities

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:09

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik ben bezig om voor Windows XP een Unattended installatie te maken op cd. Nu heb je de optie:

AutoPartition=1

Dan selecteerd windows automatisch de partitie. Is het ook mogelijk om te zeggen dat windows standaard alle partities moet weggooien en een nieuwe met ntfs moet aanmaken?

En wat gebeurd er als er meerdere partities al opstaan?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb ondertussen wel een mooi document gevonden:

http://www.microsoft.com/.../reskit/prkb_cnc_zanp.asp

Maar die commando's worden toch pas uitgevoerd nadat windows is geinstalleerd??

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52
Op je XP-cd staat in de directory \Support\Tools het bestand deploy.cab, als je deze uitpakt heb je al een heel goed begin om een unattended installatie te maken.

Wat jij trouwens zoekt is waarschijnlijk dit :

code:
1
2
[Unattended]
Repartition=Yes
Specifies whether all partitions on the first drive on the client computer are deleted and the drive reformatted with the NTFS file system.

Important

Repartition is valid only when performing an unattended Setup by booting the computer from the Windows product CD.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Nielson schreef op 02 October 2003 @ 20:25:
Op je XP-cd staat in de directory \Support\Tools het bestand deploy.cab, als je deze uitpakt heb je al een heel goed begin om een unattended installatie te maken.

Wat jij trouwens zoekt is waarschijnlijk dit :

code:
1
2
[Unattended]
Repartition=Yes

[...]
Die tool had ik al gebruikt ;)

Dus als ik het goed begrijp wordt op deze methode alle partities gewist en een ntfs partititie van 100% grootte aangemaakt?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52
Jep, zie ook de documenten in het cab-bestand. :)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Nielson schreef op 03 October 2003 @ 11:39:
Jep, zie ook de documenten in het cab-bestand. :)
He bedankt! Dan weet ik voldoende.

Verwijderd

gdisk kan dit. werkt vanaf commando line. Hiermee doe ik een unattended install voor Win2K Pro. Ik haal ALLE partities van de 1e HDD weg, maak nieuwe partitie(s) aan en doe een quickformat. Reboot. Dan installatie Win2K Pro.

Verwijderd

Volgens mij kun je met
[Unattended]
Repartition=Yes

Enkel een partitie van de volle 100% aanmaken. Ik heb althans geen manier gevonden om een paritite van bijv. 5 GB aan te maken en de rest van de harddisk niet te gebruiken.
gdisk kan dit wel.
Pagina: 1