[Shuttle SB62G2] Systeem boot niet van HDD

Pagina: 1
Acties:

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 20:27
Ik ben sinds gister in het bezit van een Shuttle SB62G2.
Nu heb ik daar een 2.8Ghz @ 800FSB en 1 GB aan geheugen in geduwd.

Bij het opnemen van 2 SATA 80GB maxtor in het systeem, komt ie bijna niet meer door de post heen. dit duurt heel lang.

Na 5 min wachten is het mij gelukt om in de raidcontroller setup te komen, her heb ik een stripe gelegd tussen de beide schijven.

Nu neem het een hele tijd in beslag voordat het systeem uberhaubt door zijn POST fase komt.

Trek ik de sata kabels eruit dan boot ie zonder problemen van diskette, usbkey of cd-rom.

het lijkt er op dat de maxtor en shuttle elkaar bijten ofzo...
btw, ik heb al een memtest lopen om het geheugen uit te sluiten.

We love the smell of innovation in the morning!

• NoE
memtest loopt nu al bijna 5 uur, weet iemand hoeveel testen het programma totaal doet?

ik heb nog geen errors btw

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

NoE schreef op 02 October 2003 @ 16:26:
memtest loopt nu al bijna 5 uur, weet iemand hoeveel testen het programma totaal doet?

ik heb nog geen errors btw
Hoeveel passes heb je inimddels..?

Je kunt met maxdiag de schijven testen, probeer het eerst eens met 1 schijf.

[ Voor 14% gewijzigd door Mex op 02-10-2003 16:31 ]

• NoE
Hij heeft nu 34 passes..

de schijven komen gewoon niet op zodra ik ze in raid zet heb ik idee..
ik ga vanavond nog even de disken als normale disken benaderen en kijken wat ie dan doet.

ik krijg de titel van de raid controller, je zou dan verwachten dat ie met een overzicht komt van alle disken en raidvolumes, maar hier duurt het dus 5-10 min voordat ie verdergaat.

ik heb helaas geen foutmeldingen gezien daar ik naar beneden was gegaan omdat ik dacht dat ie hing.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

NoE schreef op 02 October 2003 @ 16:57:
Hij heeft nu 34 passes..

de schijven komen gewoon niet op zodra ik ze in raid zet heb ik idee..
ik ga vanavond nog even de disken als normale disken benaderen en kijken wat ie dan doet.

ik krijg de titel van de raid controller, je zou dan verwachten dat ie met een overzicht komt van alle disken en raidvolumes, maar hier duurt het dus 5-10 min voordat ie verdergaat.

ik heb helaas geen foutmeldingen gezien daar ik naar beneden was gegaan omdat ik dacht dat ie hing.
Heb je de schijven nog los geprobered? En getest met MaxDiag?

• NoE
Geheugen blijkt goed te zijn.. ik heb het niet geheel afgewacht (6 uur laten lopen)

Ik heb nu de disken als normale disken geinstalleerd, en dan gaat alles wel goed

Ik heb een tweede Shuttle SB62G2 opgebouwd, identiek aan de eerste. Deze was nog nooit aangezet en vertoonde het zelfde gedrag. Het is dus reproduceerbaar.

Ik heb het probleem bij Shuttle neergelegd en verwacht een firmwareupdate van de raidcontroller en of bios.

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 23:11
NoE schreef op 03 oktober 2003 @ 12:37:
Geheugen blijkt goed te zijn.. ik heb het niet geheel afgewacht (6 uur laten lopen)

Ik heb nu de disken als normale disken geinstalleerd, en dan gaat alles wel goed

Ik heb een tweede Shuttle SB62G2 opgebouwd, identiek aan de eerste. Deze was nog nooit aangezet en vertoonde het zelfde gedrag. Het is dus reproduceerbaar.

Ik heb het probleem bij Shuttle neergelegd en verwacht een firmwareupdate van de raidcontroller en of bios.
Memtest blijft zichzelf herhalen. Als hij klaar is, en je dus een pass krijgt, dan begint hij weer opnieuw. Als je geen fouten hebt na 5 of 6 keer pass dan stop ik de test meestal, omdat ik dan wel geloof dat er niets mee is.

• NoE
Heeft niemand nog een sb62g2 met hetzelfde probleem?

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35

RD

focus

al opgelost? Ik ben ook van plan om een dergelijk systeempje te kopen met uiteraard twee schijven in raid en Nvidia of Ati kaart erin. Hoe staat het met de warmte productie en stabiliteit van het systeem... als het al werkt?

• NoE
ow ja, excuses voor het niet posten van de oplossing...

firmwareupdate, er bleek een compatibility probleem te zijn met maxtor schijfen

Pagina: 1