Ben bezig een simpel databeestje te maken in Access voor een kennis. Dit soort dingen heb ik vroeger op school gehad, maar omdat ik dit niet dagelijks doe moet ik het allemaal weer een beetje opnieuw uitzoeken.
Ik heb al gezocht op Google en op de GOT search, maar ik weet niet goed hoe ik m'n zoekopdracht moet verwoorden, dus dan maar een topic.
Op een gegeven moment wil ik een (selectie-)query exporteren naar Excel.
Op zich is dat niet zo'n probleem, dat doe ik in VB (-script?) met de code:
Hierbij heb ik de volgende 2 problemen (beide over valuta waarden):
1. Valuta's met de waarde 0 (nul) geeft ie aan als "€ ,000", kortom de eerste nul wordt zegmaar niet weergegeven, en;
2. (Is ook al af te leiden uit 1) hij plakt achter alle valuta's 3 0-en (nullen) achter de komma, dus als je bv "€ 12,25" verwacht, zet ie "€ 12,25000" neer.
Als ik echter de output van de betreffende query op het scherm zet (zonder te exporteren naar Excel) dan staat er wel netjes "€ 0,00" en "€ 12,25".
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is
Ik heb al gezocht op Google en op de GOT search, maar ik weet niet goed hoe ik m'n zoekopdracht moet verwoorden, dus dan maar een topic.
Op een gegeven moment wil ik een (selectie-)query exporteren naar Excel.
Op zich is dat niet zo'n probleem, dat doe ik in VB (-script?) met de code:
code:
1
| DoCmd.OutputTo acOutputQuery, "MijnQuery", acFormatXLS, Bestandsnaam |
Hierbij heb ik de volgende 2 problemen (beide over valuta waarden):
1. Valuta's met de waarde 0 (nul) geeft ie aan als "€ ,000", kortom de eerste nul wordt zegmaar niet weergegeven, en;
2. (Is ook al af te leiden uit 1) hij plakt achter alle valuta's 3 0-en (nullen) achter de komma, dus als je bv "€ 12,25" verwacht, zet ie "€ 12,25000" neer.
Als ik echter de output van de betreffende query op het scherm zet (zonder te exporteren naar Excel) dan staat er wel netjes "€ 0,00" en "€ 12,25".
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is