Toon posts:

1 download gaat niet op volledige snelheid, 2 tegelijk wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vaag probleem, vandaar dat mijn titel misschien niet volledig/duidelijk is:

Sinds 2 dagen valt het mij op dat DU meter en IE niet meer mijn gebruikelijke 28.1 kB aangeeft als ik aan het downloaden ben via IE of Opera.

Dus ik dacht: www.speedtest.nl, en wat bljkt, alles ( ping, upload ) is "goed", behalve de downloadsnelheid. Deze blijft bij de test steken op 20.2 KB. Dit noem ik echt geen breedband meer.
Een snelheidstest via internetten.nl bevestigt dit ook. Ik haal 189-191kbps.

En nu komt het: Als ik 2 downloads tegelijk aanzet, haal ik wel de maximale snelheid. Ook met Kazaa haal ik de maximale snelheid. Als ik naar een internetsite ga met grote plaatjes en het laden dus even duurt, dan wordt de 28.1 kB ook gehaald. Ook met DAP gaat alles OK.

Met downloaden van 1 bestand echter NIET.

Het lijkt er dus op dat 1 download niet sneller meer gaat dan 22.2kB, maar een 2e wel de overige bandreedte aanvult.

Mijn provider Zonnet heeft me aangeraden om firewalls en virusscanners te verwijderen. Dit slaat natuurlijk nergens op. En ik heb op hun aanraden met netstat ook het e.e.a gecontroleerd. Ze raden me aan om www2.zonnet.nl/10mb.bin te downloaden. Hier kom ik dus ook niet hoger dan 22kB.
Ik heb ook maar als eerst een systeemherstel geprobeerd. Dit mocht niet baten.

Heeft iemand enig idee wat er loos is.

Specs pc:
Windows XP Professional, Zonnet "Breedband" Lite 256/64, Alcatel USB Speedtouch 330 modem ( de rood/paarse )

p.s Als ik niets doe op het net, dan is er ook geen download of upload waarneembaar.

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:25
Maar 28,1 kB met een 256 abbo? Ik heb een wanadoo 256 abbo en die gaat als ik download met een gemiddelde snelheid van 210 kB :?

Verwijderd

zoals ik dit lees ligt het dus echt bij je provider aangezien je snelheid wel omhoog gaat met 2 bestanden

dus je heb geen kapotte netwerk kaart, oh ja toevallig misschien laatst je fsb verhoogd en sinddien deze klachten? zo ja zet je fsb lager.

Maar eerlijk gezegd denk ik dus echt dat het aan je provider ligt

Verwijderd

Topicstarter
BeZaX schreef op 02 October 2003 @ 13:10:
Maar 28,1 kB met een 256 abbo? Ik heb een wanadoo 256 abbo en die gaat als ik download met een gemiddelde snelheid van 210 kB :?
Met een 256kbps abbo kan je bruto maximaal 32kB halen. Dus ongeveer 28kB netto

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 13:57

Dido

heforshe

BeZaX: Bytes zijn geen bits he :) Als jij inderdaad 210 kB haalt is het heel knap ;)

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 13:11:
zoals ik dit lees ligt het dus echt bij je provider aangezien je snelheid wel omhoog gaat met 2 bestanden

dus je heb geen kapotte netwerk kaart, oh ja toevallig misschien laatst je fsb verhoogd en sinddien deze klachten? zo ja zet je fsb lager.

Maar eerlijk gezegd denk ik dus echt dat het aan je provider ligt
Ik heb sinds kort wel een netwerkje. 2pcs via crossed cable. Me pc is btw niet overclocked.

Maar het is tog gek dat wel met internetten de maximale bandbreedte benut wordt, maar bij 1 download niet. En bij 2 tegelijkertijd wel...

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:25
das mijn fout... 8)7

Laten we mijn fout vergeten en ontopic verder gaan... ;)

[ Voor 59% gewijzigd door BeZaX op 02-10-2003 13:16 ]

Verwijderd

ja dat is zeker vreemd, op die andere pc heb je hetzelfde snelheids probleem?

probeer het daar eens

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op de de 2e pc aan het downloaden ben dan haaltie ook max 22.2. Als ik dan op de hoofdpc ga internetten, dan gaat het geheel wel @ 28.1. Dus het zal niet aan me pcs liggen? Of kan het het netwerk zijn, of Qos?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:21

AvK

Ready Set Go

MTU en Recieving window al eens aangepast?

Kijk op www.dslreports.com

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies hoe het met MTU zit, maar ik heb net even gekeken in het register bij

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces en daarin staan 5 mappen tussen {} en bij allemaal staat de MTU op 0x00000240 ( 576 )

Is dit goed/verkeerd?

Ik vond op http://home.hccnet.nl/speedy.ron/cjnetwork.htm#mtu wel het e.e.a
En ik zie in het register dat dus 576 staat ingesteld als MTU. Op die site lees ik dat 576 voor PPP geschikt is. Ik bel in via Alcatel USB modem, dus mij lijkt deze waarde OK.

De GlobalMaxTCPWindowSize staat op 32767. De TCPWindowSize is 4288 ( 0x000010c0)

Via Speedguide.net kwam ik via de TCP analyzer erachter dat:

Your RcvWindow limits you to: 171.52 kbps (21.44 KBytes/s) @ 200ms
Your RcvWindow limits you to: 68.608 kbps (8.576 KBytes/s) @ 500ms
Consider increasing your RWIN value to optimize TCP/IP for broadband.

Ik denk dus dat het hier aan ligt.
Hoe kan ik dit veranderen dan? Dat staat er nie bij..

Update: YES! Ik heb TCP Optimizer gebruikt, en op "optimal settings" geklikt, voor mijn verbinding. Nu is me RcvWindows limit verhoogd naar :

Your RcvWindow limits you to: 10278.4 kbps (1284.8 KBytes/s) @ 200ms
Your RcvWindow limits you to: 4111.36 kbps (513.92 KBytes/s) @ 500ms

Dus ik kan weer even vooruit ;)

Alles klopt weer! Ik ben blij....

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 00:13 ]

Pagina: 1