[DEBIAN] Adaptec 2940U2W drivers ??

Pagina: 1
Acties:

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Heb dus al gegoogled enzo maar heb niks NUTTIGS kunnen vinden, alleen maar berichten als "serious troubles with adaptec 2940" en dat soort teksten.
Mijn vraag, zijn er hier mensen die weten waar ik een drivertje voor Debian 3.0r1 kan vinden ?? en dan voor de Adaptec 2940U2W ????

Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door NuKeFaCe op 02-10-2003 12:26 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zit gewoon in de kernel source hoor. Nieuw kerneltje bakken met scsi ondrsteuning en
adaptec 78xx driver :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• NuKeFaCe
u_nix_we_all schreef op 02 October 2003 @ 12:33:
Zit gewoon in de kernel source hoor. Nieuw kerneltje bakken met scsi ondrsteuning en
adaptec 78xx driver :)
Ik was vergeten er bij te vermelden dat ik Linux NOOB ben ... de computer waar Debian dus op moet is nog KAAL (geen os). Dus hoe compile ik dan die kernel :?

[ Voor 4% gewijzigd door NuKeFaCe op 02-10-2003 12:45 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wil je van die adaptec booten of van een ide disk ?
Als je ervan wilt booten, moet je gewoon tijdens de installatie aangeven dat er een kernel
met scsi ondersteuning geinstalleerd moet worden, ipv een standaard kernel.
Dat zou moeten werken, dus installeer maar, als het niet lukt, horen we dat wel.

PS. Debian is misschien niet de geschiktste distro voor newbie's. Check evt. het "welke distro" topic
even. suc6 :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• NuKeFaCe
u_nix_we_all schreef op 02 October 2003 @ 14:11:
Wil je van die adaptec booten of van een ide disk ?
Als je ervan wilt booten, moet je gewoon tijdens de installatie aangeven dat er een kernel
met scsi ondersteuning geinstalleerd moet worden, ipv een standaard kernel.
Dat zou moeten werken, dus installeer maar, als het niet lukt, horen we dat wel.

PS. Debian is misschien niet de geschiktste distro voor newbie's. Check evt. het "welke distro" topic
even. suc6 :)
Ik wil booten van SCSI, en dat ik een kernel met SCSI moet installen kan ik nergens vinden tijdens de installatie... (of ik heb niet goed gekeken natuurlijk ;))
Ik weet dat dit een lastige is om mee te beginnen maar ook de meest compacte, want radhat installeert allerlei zooi die ik niet nodig heb.
En ik ben Linux NOOB ... maar niet op pc gebied dus ik kom er uiteindelijk wel uit denk ik ... maargoed ... uik ga het vanavond ff proberen en dan post ik wel weer :)

THNX voor de reply's

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

De makkelijkste debian install is met knoppix.

Maar als ik de debian 3.0 install cd erin duw dan kan ik tijdens de installatie de bovenvernoemde scsi module selecteren. Ik geloof dat je zelfs een scsi kernel kan selecteren tijden het booten? Kies gewoon de 2.4.x kernel..

• NuKeFaCe
Owkeej :P In plaats van op ENTER te rammen moest ik gewoon ffies bf24 typen 8)7 |:( :7 ... nu ziet ie m'n scsi kaartje gelijk :*) :)
Bedankt voor alle hulp iig.
Pagina: 1