[word 2000] brieven samenvoegen/printen op 2 soorten papier

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:24
Ik heb hier bij mn stage een probleem met het printen van samengevoegde brieven vanuit word. Er wordt geprint op een HP LaserJet 4050 TN met meerdere papierladen. Deze zijn in de printer ingesteld als;

lade1: gewoon
lade2: brfpapier
lade3: gewoon
lade4: voorbedr

handinvoer = uit
papierformaat = A4
standaard papier = A4

pc's met Windows 2000 (service pack weet ik zo 123 niet, kan evt kijken) en Office 2000. Printer is gedeeld op de server en werkt met de drivers PCL5, PCL5E en PCL 6. (ik heb PCL6 ingesteld op de 3 pc's)

Er worden automatisch brieven samengevoegd vanuit Word en hierbij gaat het om de brief die naar meerdere klanten gestuurd wordt. Deze brief wordt gekoppeld aan een document met alle gegevens van de geadresseerde. Dit gaat zonder problemen. Nu is het de bedoeling dat de brief (die uit 2 pagina's bestaat) uitgeprint wordt waarvan de eerste pagina briefpapier moet zijn en het 2e blad op vervolgpapier (voorbedrukt). Word ziet de brieven wel goed als 2 pagina's als je er doorheen scrollt.

Het probleem; Als deze brieven geprint worden gebeurd er het volgende;

A (bij alle papierinstellingen op "auto select" formaat A4) >>>alles komt op briefpapier

B (bij alle papierinstellingen op "auto select" formaat A4 maar met optie "use different paper for first page" en dan op die op "auto select óf op de papierbak met vervolg (voorbedrukt) papier) >>> De eerste pagina+2e pagina ok. de rest komt op vervolgpapier :(

Ik heb inmiddels bijna alle combinaties hiervan samen en apart geprobeerd en nog print ie niet zoals ik wil :( Heeft iemand een idee waar ik dit nu moet aanpassen, in de printer, in de instellingen van de printer op de server, in de instellingen van de printer op de client of is het een instelling in Word :?

Ik heb geen verstand van hoe of het werkt in Word met dat samenvoegen, deze optie heb ik nooit gebruikt dus misschien moet ik me daar is in verdiepen... :)

De gebruikers zeiden iig dat het "vroeger" wel werkte... Degene die het toen ingesteld heeft is deze week met vakantie dus die kan ik niet benaderen hierover. Ik heb op de support site van hp gekeken en gezocht met google en de GOT search maar niet echt iets kunnen vinden 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door marccom op 02-10-2003 12:16 . Reden: aangevuld :) ]

Whoop!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je kunt bij de page-setup opgeven uit welke lade het betreffende document moet komen. Hierin kun je scheiding aanbrengen per pagina in Word. Heb het ook ooit eens aan de hand gehad, en het werkt.

Anders kun je altijd nog je papier om-en-om in de printer leggen :P

My personal website

• marccom
OZ-Gump schreef op 02 October 2003 @ 12:15:
...

Anders kun je altijd nog je papier om-en-om in de printer leggen :P
Ik heb het voorgesteld maar het werd gelijk afgekapt... :( Dit was niet mogelijk omdat ze ook brieven printen die maar uit 1 pagina bestaan. Heb net wat zitten proberen met de page setup en idd dat helpt me een stuk verder. had zo ff een test documentje gemaakt dus ga het zo is proberen met een officieel document. Ik hoop alleen dat dit maar eenmalig ingesteld hoeft te worden want anders krijgen ze heel veel klikwerk >:)

Is het mogelijk om deze instellingen op te slaan in een sjabloon oid of onthoudt wordt nu deze instellingen voor elk nieuw document? Het wordt naar mijn idee elk document aanpassen naar de instellingen die ik net getest heb :?

[ Voor 2% gewijzigd door marccom op 02-10-2003 13:13 . Reden: een document is geen pagina... ]

Whoop!

• marccom
Na wat proberen heb ik toch een oplossing gevonden! Het lag aan de instellingen van Word. Bleek dus dat ik in de pagina instellingen een verandering (van de papierlades) niet op het hele document had toegepast... Tja, achteraf simpel maar om hier achter te komen ben ik toch wel ff bezig geweest :+

Iig OZ-Gump, Thanx! :)

edit:
Word opent iedere keer met een standaard pagina instelling, het wordt dus wat meer klikken voor de gebruiker, maar goed ze kunnen printen :7

[ Voor 20% gewijzigd door marccom op 02-10-2003 14:47 ]

Whoop!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Iig OZ-Gump, Thanx! :)
:*)

!!!TIP!!! Het volgende stapje is natuurlijk een macrootje dat je bij het openen laat lopen om de juiste instellingen te maken... ;) !!!TIP!!!

My personal website