Toon posts:

Backuppen van SACD's; eerste poging was op Opslagmedia & I/O

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kort en bondig:

Ik heb een sacd speler en ik wil graag mijn SACD's digitaal backuppen... Ken da?

Een van de mensen op het andere forum meldde dat er een Pioneer 757i bestaat. Dat is een sacdspeler met een firewire uitgang. Nu moet dit nog omgezet worden naar een dvd/ cd. wat is het verschil tussen een digitaal dvd en sacd signaal ? In een aantal winkels heb ik gehoord dat SACD 'gewonnen' heeft van de audio DVD. maar ik kan wel dvd's branden maar geen sacd's ik neem aan dat dat geld voor iedereen en daarom snap ik niet waarom ik geen manier kan vinden om het om te zetten... Weet iemand hier iets misschien??

Dank!!

U kan ook voor de eerste commentaren kijken bij opslag & I/O forum

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

voodooless

Sound is no voodoo!

ook kort en bondig: nee!

Als je het verschil wil weten tussen SACD en DVD-audio, dan zou ik maar ff gaan googelen. Een SACD is niet gewoon een DVD met een andere soort audio track ofzo. Je kunt het dus niet copieren, simpelweg omdat je het al niet kunt inlezen (alleen in je standalone player).

Via firewire kun je je SACD-player aansluiten op een receiver die ook SACD compatible is. Als je software kunt vinden om die signaal op de PC op te vangen, dan ben je al een stukje verder. Helaas kun ben je het dan nog niet omgezet naar PCM/AC3 geluid. Voor zover ik weet zijn daar (nog) geen tools voor.

[ Voor 93% gewijzigd door voodooless op 02-10-2003 12:22 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

We laten deze wel even verplaatsen naar dit forum. Kan je zelf ook aanvragen door hierop te klikken:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

Backuppen van SACD's

Twee keer hetzelfde topic is niet nodig he? ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.